Lieve mensen, ze bestaan nog!

België, Geel

18 maart vertrek:

De morgen begon voor ons om 8u bij het Barbara kapelletje. Overweldigend was het om te zien dat er bijna 100 man was om ons uit te zwaaien. ( ja ja, wij hebben een geheugentestje gedaan door iedereen op te noemen en optellen) Een mooie sjaal en een geweldig spandoek! Ons afscheid was compleet:)
Het lopen de eerste dag ging prima. Het weer was ons goed gezind met gemiddeld zo'n 6km per uur hebben we aardig doorgestapt. In baarle-Nassau werden we nog aangesproken, gecondoleerd met het overlijden van oma en kregen we succeswensen voor onze reis!
Eerste pauze hebben we bij Pasific in weelde station gehouden. Daar werden we met open armen ontvangen door de gastvrouw. Ze was enorm in onze reis geïnteresseerd en hielp ons waar ze kon. Samen zocht ze met ons naar een betaalbare overnachting en mochten we daar bellen naar de jeugdherbergen ect. Na driekwartier gezellig kletsen werd het tijd om door te gaan. Bij het vragen van de rekening was de gastvrouw zo gul om onze drankjes niet te berekenen! Wat een enthousiaste ontmoeting! Met een warm gevoel en onze waterflessen weer gevuld gingen we verder op pad.
In Turnhout was onze volgende pauze. Simpel als we zijn gingen deze door brengen in een klein kerkje. Na een half uurtje en twee boterhammen achter de kiezen te hebben werd het tijd om onze tocht te vervolgen. Piet kwam wat moeizaam opgang na de toch wat frisse zit. Gelukkig trok de stijfheid en kou snel weg. De laatste 10km voor deze dag stond zonder pauze op t programma. Om half 4 liepen we Kasterlee binnen. De herberg moet ons nog terug bellen of hij plaats had voor twee personen. Dit zou tot zeker 18u op zich laten wachten. Ondertussen kregen wij het alleen wel erg koud. Voor het geval het niet door kon gaan gingen we opzoek naar een Back-up plan.
Het VVV kantoor was dicht en via een briefje werden we doorgestuurd naar café de valk. Daar troffen we een aardige Nederlandse barvrouw en een man die aan t biljart was bood ons zijn logeerkamer aan! Beter dan dit gaat het niet worden.. Uitgebreid in bad gelegen en een heerlijk bed. Dave onze eerste herbergier doet mee aan een lokale competitie biljarten en is heel de avond weg. Hij heeft ons z'n sleutel gegeven zodat wij kunnen gaan eten als we willen. Prachtig dat er mensen als Dave bestaan met zoveel vertrouwen in totale vreemdelingen!

De benen hebben stiekem al wel een beetje geleden. De eerste spierpijn is een feit, maar ach wat wil je na 35km met meer dan 10kg op je rug!

Je t'aime - n'oubliez jamais

Goede start, dat zal al wel een heel goed gevoel geven inderdaad. Mooi om te lezen dat er nog vertrouwen is, maar nu zien jullie er ook wel heel vertrouwd uit; want wat wil je nog meer, een vader met zijn oudste dochter 3 maanden samen op stap! Succes weer verder en mooie momenten samen.

Angela 2016-03-19 12:55:40

geweldig;we volgen jullie op je tocht;veel wandelplezier.

henk en rinie den ouden 2016-03-19 13:03:55

T avontuur is begonnen!

Linda 2016-03-19 13:21:21

ongelofelijk wat jullie nog allemaal mee gaan maken! Goed begin! Succes!

Marieke 2016-03-19 13:37:09

Goed begin is het halve werk. Vanuit Bavel wensen we jullie "Un bon voyage"

Jan en Marlies de Jong. 2016-03-19 15:08:57

Een geweldig goed begin van de reis, sucses ermee en geniet samen, veel wandelplezier.

Kees en Jo Boemaars 2016-03-19 15:09:31

Dat is zeker een goed begin. Wij wensen jullie nog heeeel veel wandelplezier samen. Geniet er van.

Joke Loonen 2016-03-19 15:30:03

Wij waren gisteren om 8 uur in gedachten bij de Barbara Kapel. Een geweldig avontuur, en dan als vader en dochter, jullie kunnen er beiden vanaf het begin trots op zijn. To be continued

Esmeralda 2016-03-19 16:02:14

Vader en dochter, héél bijzonder. "Pelgrimeren is vrij zijn op het ritme van je voeten". Veel plezier samen en veel geluk met klavertje vier langs de camino!

Francien 2016-03-19 17:34:03

wat geweldig,dat we jullie pelgrimstocht zo kunnen volgen.we wensen jullie veel succes en hopen ,dat er nog veel hartelijke ontmoetingen zullen plaats vinden. we duimen voor jullie . Gr. Bert enGemma

Bert en gemma spijkers 2016-03-19 19:26:06

Heel veel succes met jullie pelgrimstocht.

Jan en Jolanda Oomen 2016-03-19 20:22:31

Wat geweldig leuk om zo'n eerste positieve ervaring te lezen, gelukkig zijn er ook gulle mensen, hoop dat jullie die veel mogen ontmoeten, wat een héérlijk mooie en bijzondere ervaring als pa en dochter, enjoy. En groetjes in sharphill! !!

Susanne, Ivan, Lobke 2016-03-19 20:30:51

Goed begin fijn om te horen dat de eerste dag goed is gegaan nog heel veel succes en veel wandel plezier samen . We blijven jullie volgen lieve groetjes.

Frans enDymph 2016-03-19 21:17:20

Fijn om te lezen dat het goed gaat! Met die mooie vermoeiende snoetjes van jullie na vele km gewandeld te hebben tof hè dan een fijne slaapplaats te krijgen! Geniet evan piet en lieke!

Bart en lia 2016-03-19 21:53:46

De eerste bijzondere, warme ontmoetingen zijn al een feit. Dat er vele mogen volgen. Respectvolle groeten!

Katrien en Marco 2016-03-19 23:05:08

Mooi om te lezen Lieke en ome Piet! Een bijzonder avontuur dat jullie samen aan gaan! Diep respect en we blijven jullie graag volgen. Veel plezier en succes!! Liefs van ons xx

Fay, Thyn, Osc & Soph. 2016-03-19 23:28:14

Hoi Piet en Lieke. Ik heb net even al jullie verhalen en belevenissen tot op heden zitten lezen. Geweldig zoals jullie op veel plaatsen hartelijk en gastvrij ontvangen worden. 228 liometer in 8 dagen is al een mooi begin. Gelukkig voor jullie gaat de temperatuur morgen een beetje omhoog want ik lees nog wel eens iets over kou. Succes, hou vol en blijf genieten zoals jullie nu de eerste dagen al gedaan hebben. Gr. Felix