Wildlife

Frankrijk, Chablis

Dag 20
Woensdag 6 april

Deze morgen stonden we op met het zonnetje dat door de ramen scheen. Wat een heerlijk begin van de dag!
Om 8 uur vertrokken we uit foret-Chenu met een wat kortere route voor de boeg. Vrijwel gelijk werden we de bossen in gestuurd. Pittig begin, maar het gaf na een uur wandelen prachtig uitzicht (zie foto) Je kunt goed merken aan de natuur dat het een aantal dagen mooi weer is geweest: de bomen en planten staan in bloei en de vogeltjes zingen volop. We werden verrast door een hertje dat plots voor ons het pad overstak. Het eerste wild dat we spotten van zo dichtbij, geweldig!
Na vele bospadjes, die dit keer wel goed aangegeven stonden, maakte we na 16km een stop in een dorpje. We hoopte eindelijk weer eens een berichtje te kunnen posten en even contact te hebben met thuis, maar dit plan viel in duigen. De barman had duidelijk geen zin ons zijn wachtwoord te geven en het meisje van het toeristenbureau was bezig met haar eerste werkdag. Na wat eten en drinken zijn we dan maar doorgelopen in de hoop het bij onze slaapplek te kunnen regelen.
Na de middag pauze waren de paden goed droog of verhard. Dit maakten het wandelen in de zon nog lekkerder. We liepen voor het eerst beide in een shirt met korte mouwen. (Ik ben nogal een koukleum namelijk)

Na een tocht van 28km zonder klachten kwamen we aan in Flogny-la-Chapelle. We belde de burgemeester toen we bij het gemeentehuis aankwamen. Hij zou er gelijk aankomen zei hij. Toen we 20 minuten later nog steeds op de trap zaten voor het gemeentehuis begonnen we te twijfelen of we wel goed zaten. Net toen we door wilde gaan lopen kwam er een grote, oude bestelbus aangereden. Er stapte een man uit met vieze kleren en laarzen aan. Dit bleek de burgemeester die ons op kwam halen. Hij vertelde ons dat we bij het oude gemeentehuis stonden.
We mochten onze tassen achterin z'n bus gooien en hij bracht ons naar ons verblijf. Een mooi klein lokaaltje met een douche en een stapelbed waar we gratis mogen verblijven. Wat wil je nog meer!

Omdat het nog vroeg was gingen we naar de enige bar van het dorp om wat te drinken en ons verhaal van inmiddels twee dagen te posten. Ook hier wilde ze de WiFi code niet geven. Teleurgesteld dronken we ons pilsje op en gingen naar de pizzeria. Daar hadden ze geen WiFi, maar toen we de vrouw vertelde dat we een soort van dagboek bijhouden voor de thuisblijvers belde ze gelijk de buurvrouw. Zij kwam na 5 min binnen om ons de code te geven en we mochten voor haar huis gaan staan om op internet te kunnen. Opgelucht dat ons verhaal weg was en blij met weer een hoop leuke reactie aten we onze pizza's.

Hieronder een inzicht dat we deze dag uit het niets kregen en toch even met jullie willen delen:)

Pelgrimeren is: leven als een slak in Frankrijk.
Langzaam voortbewegend op de grote kaart met heel je hebben en houden op je rug;)

Cittaslow dus eigenlijk maar dan in Frankrijk. Mooi verhaal weer en wat fijn dat het zo goed gaat. Groetjes uit het koude, natte (met zelf hagel) Alphen.

Karin Kennes 2016-04-07 16:56:31

400km op de teller zie ik, al heel wat en volgens de foto's zien jullie er ook nog fris uit. Heerlijk om jullie avonturen te volgen, ik vind het geweldig waar jullie mee bezig zijn. Van je hela hola houd er de moed maar in

Esmeralde 2016-04-07 17:03:10

Wat superleuk om zo met jullie meetemogenreizen Toi toi toi

Toos Roovers 2016-04-07 17:25:12

Wat geweldig om het allemaal mee te beleven over internet kijk er ieder dag naar uit wat jullie allemaal meemaken wij wensen jullie nog heel succes met jullie voettocht groetjes van uit baarle .

frans en cor de leeuw 2016-04-07 17:26:31

Jullie gaan nu de zon en de lente tegemoet. Dat zal een verlichting zijn. Succes en groeten uit Bavianenland!!

Jan en Marlies de Jong. 2016-04-07 17:56:13

Amai Piet , als je die pizza achter de kiezen hebt kan je er wel even tegenaan, wat hebben jullie geluk met het weer hier van alles wat, maar beter hier nat dan bij jullie,jullie moeten er altijd doorheen .Goed dat de benen weer mee willen,jullie zijn wel in een mooi landschap verzeild geraakt `t is toch weer mooi om het allemaal te mogen volgen,Lieke moet er toch elke dag weer energie en tijd in steken en het is toch wel vermoeiend voor jullie zo elke dag opnieuw op pad. Groetjes uit Meer

Jan en Francine 2016-04-07 18:34:17

Wat fantastich toch om mee te maken heerlijk om deze trip zo te volgen wat fijn dat t zo goed gaat ga zo door en genieten maar de groetjes vanuit boal

Renild en sjef 2016-04-07 18:57:53

Een pizza met een grotere diameter dan je eigen lichaam. Dat moet wel smaken lijkt me. Het gaat geweldig mogen we gelukkig steeds weer lezen. Volhouden zo grote Broeder en Petekind. Gr. (Tante) Corrie en (Ome) Toon.

Toon 2016-04-07 19:07:58

Het verbaasd me dat het jullie zo goed gaat. Ik heb respect voor jullie. Succes verder op jullie reis en ik volg jullie op de voet.

Janus van Tilburg 2016-04-07 19:47:39

Leuk om jullie verhaal elke dag te lezen. Jullie zijn super goed bezig !! Wandel zo door .

Conny 2016-04-07 19:48:18

Hey Piet,a.s.zondag de Rotterdam marathon weer,die we een paar keer samen gelopen hebben en waarbij jij steeds wonderlijk goed aan de finish kwam: dat lees ik nu weer in deze pelgrimstocht! En Lieke,aan jouw prestatie kunnen veel jongeren een voorbeeld nemen! Succes vanuit Gilze!

Ward de Jong 2016-04-07 21:02:40

Weer heel mooi om je verhaal te lezen ! maar 400Km afgelegd 't is nog al wat zeg en dat allemaal te voet heel goed bezig zeg!!Als ik naar Parijs moest was al 400 km en jullie zitten al een heel stuk onder Parijs, dus neem je toch wel 'n kortere route , heel goed hoor!!en daar ter hoogte van Auxerre is volgens mij ook 'n schitterende omgeving wat natuur betreft, ik kan me wel 'n beetje voorstellen waar je ongeveer bent in verband met m'n werk vroeger. Ik wens jullie veel sterkte en zou nog eens zeggen zet 'm op want het is nog een heel eind hoor maar als ik de foto's van jullie zie dan redden jullie het wel, groeten uit Alphen en zet 'm op Gr Harrie.

Harrie Timmermans. 2016-04-07 21:03:08

Kijk elke dag uit naar jullie reisverslag, fijn om dit op afstand mee te kunnen volgen, nog veel succes.

ans maas 2016-04-07 21:46:06

Wat een leesplezier,beter dan n goed boek,wat die grote pizza betref,die kunnen jullie zonder schuldgevoel nemen,want jullie hebben smalle gezichtjes gekregen,dus ik zou zeggen,smakelijk!!!šŸ˜‹Zet hem op!!!!

Maria 2016-04-07 23:03:27

Piet en Lieke Wat een avontuur! Bikkels zijn jullie, doorzetters, geweldig om te lezen, vele ervaringen, mentaal en fysiek, positef en minder leuk. RESPECT, GENIET! Bon voyage,