Advies uit onverwachte hoek

België, Tienen

19 maart dag 2

Vanmorgen zijn we om 7.20u muisstil vertrokken bij onze gastheer Dave omdat hij laat thuis was.
Na een aantal meters werden de benen minder stijf en ging lopen vanzelf. Met een lekker tempo liepen we van Kasterlee naar Geel.
In Geel werden we aangesproken door een oude man. Hij was zelf al twee keer naar Santiago gelopen en had dan ook een golf aan adviezen. Zijn aller belangrijkste advies was dat we magnesium moesten gaan slikken tegen de spierpijn. We hebben deze man op zijn mooie blauwe ogen gelooft en zijn de eerste apotheek die we tegen kwamen binnen gestapt. Hier hebben we ons voorzien van de tabletten (onze alternatieve doping)
Na beide een portie genomen te hebben vervolgden we onze tocht onderweg weg naar de eerste geplande rustplaats van die dag: net buiten Geel.
Tot onze spijt had de dikke barman (bekend van de Scherpenheuvel tocht) zijn kroeg nog niet opengegooid!
De enige optie was doorlopen naar Stelen waar we hopelijk bij mr Bean terecht konden.
Helaas was de kroeg in Stelen ook nog gesloten en deed zelfs zijn dochter Kim niet open toen we aanbelden. Omdat het te koud was om buiten te pauzeren zijn we met een broodje in onze hand verder gelopen naar de camping in Oosterloo. Blij waren we toen we zagen dat de taverne daar open was. Eindelijk pauze na 19,5km aan 1 stuk te hebben lopen! Daar genoten we van een lekker bakje koffie en thee met paaseitjes! Na een lange pauze konden we vol energie weer door.
De laatste 10km van de dag ging dan ook vlot en we arriveerde om 14u al in Averbode bij de abdij.
Hier kregen we een prachtige kamer aangeboden en werden we uitgenodigd om mee te eten deze avond. Dit alles geheel kosteloos!
Na het eten zijn we onszelf goed gaan verzorgen.
De avond hebben we afgesloten met een pilsje in de bezinningsruimte waar de speciaal bieren in overvloed aanwezig waren;)

Zo jullie hebben een mooie kamer aangeboden en inderdaad biertje keuze genoeg . Ik las ook het goede advies van magnesium daar lopen alle pelgrims op . En een mooie pelgrim zegen gekregen die zullen wel meerder malen herhaald worden dat wel speciaal . We zijn nu ook een beetje mee aan het lopen , dat is wel heel fijn om dit allemaal te volgen van jullie ,daar waar jullie nu lopen liepen wij in de sneeuw . O ja nog een tip denk er aan met Pasen is het slaap onderkomen een probleem probeer het optijd te bespreken anders heb je geen slaap plek ! Bon camino

Anjes en Hans van loon 2016-03-20 20:41:09

Piet en Lieke, Die Belse paterke`s zijn nog ni zo slecht he We volgen jullie op de voet ,en kijken steeds uit naar jullie berichten, die we vol spanning lezen en zo weten wij waar jullie verblijven. Nog veel succes ,we denken aan jullie. Groetjesssssssss

Jan en Francine 2016-03-20 23:00:47

Wat een gastvrijheid hebben jullie al ontmoet! Dat geeft de burger moed in deze tijd waarin steeds meer onpersoonlijker lijkt te worden. Maar misschien lijkt het ook alleen maar onpersoonlijker en verandert ons blikveld als we er zelf op uittrekken. En dat is wat jullie nu doen. Ik volg jullie mee. Veel wandelplezier en hopelijk goed weer. Hartelijke groet

Frans de Jel 2016-03-21 08:09:12

Lieke, als je straks toch bier lust!!!!!