Scherpenheuvel voorbij en dan begint het echte werk.

België, Tienen

Dag 3

Vanmorgen zijn we om 7:20u vertrokken in Averbode om rond 9u de mis in Scherpenheuvel te kunnen volgen. Om half 9 kwamen we al aan in Scherpenheuvel en zagen we dat de mis in de baseliek al begonnen was. We hebben de mis staand achter in de kerk gevolgd. Tot onze verbazing zagen we "de Scherpenheuvelgroep" en ons mam naar de communie gaan. Aan het einde van de mis werden we door de pastoor naar voren geroepen. Coen had met de communie de pastoor ingefluisterd dat er 2 pelgrims in de kerk waren;) Toen we naar voren liepen, zei hij; oh broeder bende gij t!? tegen ons pap. We werden in de kerk geëerd en kregen succes wensen van de pastoor en mening kerkganger.
Bijzondere ervaring was dat zeg!!
Na de mis zijn we gezellig wat gaan eten met heel de groep! We hebben lekker gekletst en papa kreeg een mooi shirt met een foto erop van zijn Scherpenheuvelclub. Zo zijn ze onderweg toch een beetje bij hem. WE HEBBEN GENOTEN!

Om 10.45u hebben we onze route weer opgepakt. Vanaf hier konden we niet meer op de automatische piloot gaan en werd het navigeren met een boekje en peilen op bomen, palen en borden. Dit was eventjes wennen, maar al snel hadden we een rolverdeling. Ik lees de routebeschrijving voor en samen zoeken we de bordjes. Het landschap om ons heen was opmerkelijk anders dan de eerste twee dagen. We waanden ons tussen de mooie weilanden, bossen en boomgaarden al meteen in het buitenland. De wegen daarentegen waren wat lastiger. We liepen namelijk enkel op bospadjes en oneffen grindpaden (hier ook wel hollewegen genoemd) Na 21,5km te hebben gelopen kwamen we op een punt waar we twijfelde hoe we de weg moesten vervolgen toen we plots een man zagen staan. Hij vertelde ons hoe de weg te vervolgen. We grepen dit gesprek aan om hem te vragen onze drinkflessen te vullen. Hierop antwoordde hij volmondig ja! Binnen werden we gelijk uitgenodigd om te gaan zitten en een tas koffie mee te drinken. Deze spontane actie eindigden in een super gezellige middag met Rudie en Heidie. Even later kwamen hun vrienden John en Maurice nog binnen. Heel de middag hebben we gezellig gekletst aan de keukentafel. John en Maurice waren pas kort gestopt met hun bakkerij en Rudie en Heidie zijn eigenaren van een grote boomgaard waar ze appels en peren verbouwen. Heidie bood ons aan te blijven slapen in het verblijf waar de Polen in het plukseizoen slapen. Deze kans lieten wij natuurlijk niet schieten, dan maar een dag wat minder kilometers.
Samen met hen dronken we lekkere gin tonic's en een pilsje (voor papa natuurlijk)
De vier vrienden hadden gepland om te gaan eten bij een Italiaan en vroegen ons met hen mee te gaan. Hier hebben we geen 3 seconde over nagedacht en we zijn samen met hen naar Tienen gereden.
Onder het genot van een pizza hebben we gezellig getafeld! Wat een heerlijk stel mensen om de avond mee door te brengen!
Om 22u sloten wij onze ogen en zeggen vanuit Kortenaken BEDANKT!

Wat leuk om jullie verslagen te lezen. Nog veel wandelplezier vanuit Alphen.

Joke Loonen 2016-03-21 18:25:27

Ik les met veel aandacht jullie verslagen elke dag. Kei leuk veel succes en houd vol

Toos kleiren 2016-03-21 18:47:20

Geweldig om jullie reis op deze manier te kunnen volgen! De spontane gastvrijheid van veel mensen onderweg is fantastisch lijkt mij!!

Ward de Jong 2016-03-21 20:05:06

Het eerste wat we nu al denken als jullie iets posten: "Zouden we weer mogen meegenieten van een gastvrije, openhartige, bijzondere ontmoeting? En ja hoor: ze hebben er weer 1 te pakken." Wij ervaren een warm gevoel bij het lezen van jullie posts, laat staan dat je het in levende lijve meemaakt. Wij genieten met jullie mee! Ga zo door ;-))

Katrien en Marco 2016-03-21 21:02:38

Wat een fijne mensen komen jullie tegen en mooi hoe jullie alles aanpakken en daardoor o.a. bijzondere ontmoetingen mee maken, genieten hoor (ook om mee te lezen!!)

Susanne 2016-03-21 22:00:51

Fijn dat het goed gaat met jullie en super verrast door de Scherpenheuvel groep en ons Anny ! Leuk hè! En al die gastvrije mensen om jullie heen, geniet er maar van piet en lieke wij blijven jullie volgen!

Bart en lia 2016-03-21 23:18:17

Leuk om te lezen en mooi geschreven.

Rikkert 2016-03-22 09:43:25

Nog maar een paar dagen onderweg en al zo'n leuke ontmoetingen gehad. Leuk om jullie zo te volgen. En dat genieten moet zo wel lukken, wat een gastvrijheid tot nu toe. Nog veel succes en ik hoop dat het zo blijft.

emmy jansen 2016-03-22 10:36:35

Wat moet het een positieve ervaring zijn zulke gastvrije mensente mogen ontmoeten elke dag. Wij kunnen ons voorstellen dat dat heel veel enrgie geeft om weer verder te trekken. Veel succes en geniet ervan samen.

Jo en Cees Boemaars 2016-03-22 12:05:26

Geweldig dat we jullie elke dag kunnen volgen via de leuke verslagen .wat hebben jullie in die paar dagen al veel leuke positieve momenten gehad. We blijven jullie volgen nog veel succes.

Frans en Dymph 2016-03-22 15:07:00

Wat een ervaring zo samen! en fijn om te lezen dat het goed gaat, ondanks de gebruikelijke pijntjes. Heel veel succes en ik ga jullie volgen op deze onvergetelijke reis.

Mariette Seweuster 2016-03-22 15:44:10

Fantastisch om te lezen hoe goed het gaat met jullie en dat er nog zoveel goeds in de wereld bestaat! Succes! X