Onderweg naar het einde van de wereld

Spanje, Dumbría

Dag 85
Vrijdag 10juni
Op naar het einde van de wereld

Vandaag waren wij de gene die om 7uur begonnen te rommelen in de herberg. Het was na een rustdag in Santiago wel mooi geweest. Onze lijven hadden weer zin om te gaan lopen. M'n rug was voor het eerst deze trip wat stijf. Ik denk dat ook die al begonnen was met afkicken van de backpack.

Tijdens het ontbijt en het brood smeer ritueel kwamen Manuela en Flaviof uit hun bed om afscheid van ons te nemen! Enorm lief dat ze zo vroeg uit bed kwamen voor ons. Matheo sliep nog, maar Manuela beloofde hem de groetjes van ons te doen.

Bij het plein pikte we de route op. Deze staat het zelfde bewegwijzerd dan de route naar Santiago.
We klommen Santiago uit en boven op een heuvel keken we een laatste keer om naar de kathedraal.
We bevonden ons weer in de natuur. Bospaden en kleine dorpjes gingen aan ons voorbij.
Voor de benen was het even wat pittiger na een rustdag. Ik had wat last van verzuring in de kuitspieren bij het klimmen, maar niks ernstigs.
Anderhalf uur lang liepen we zonder een andere pelgrim te zien. We kregen flashbacks naar belgie en Frankrijk. Hoe heerlijk is dat! We werden daardoor wel weer even op scherp gezet omdat we zelf op de pijlen en palen moesten letten ipv dom weg anderen te volgen.

Na 2uurtjes lopen dronken we wat buiten bij een cafeetje. Als een grote kop koffie met een plak cake €1,10 kost kun je er gerust twee nemen zo dachten wij. We zaten daar dan ook een tijdje en genoten van de zon en alle wandelaars die voorbij kwamen. Stiekem lopen er toch best veel mensen door naar Finesterre.

Vandaag zagen we de eerste sinaasappelboom met vruchten eraan! We hadden verwacht ze veel eerder tegen te komen, maar waarschijnlijk groeien ze over het algemeen zuidelijker.

Onderweg kwamen we Sofie tegen. Die werd sinds gisteren vergezelt door een vriendin van thuis die het laatste stuk met haar meeloopt. We kletsten wat en liepen gezamenlijk Negreira binnen. Daar splitsten onze wegen naar een verschillende slaapplaats.

Deze nacht slapen we in een ruime Albergue. Hier kregen we gewone lakens voor op ons bed ipv die zweterige wegwerp dingen die halverwege de nacht altijd losraken! En op ons bed lag zelfs een gewone handdoek klaar! (Zo één die echt afdroogt) Het zijn de kleine dingen die het doen zeggen ze weleens... En hier klopt dat helemaal!

S middags genoten we in een park van een drankje waar veel Spaanse kindjes aan het spelen waren.

In de avond kookten we zelf in de ruime keuken.
Na het eten keek papa de eerste wedstrijd van het EK voetbal in z'n eentje.

Vandaag liepen we 23km. Hiermee gaat de totaal gelopen afstand naar 2469km

Veel succes weer met wandelen en op naar de finish! Nu echt het laatste stuk nog en dan is jullie missie echt helemaal volbracht! Groetjes Christ en Constance

Constance 2016-06-11 18:04:52

Nee we laten jullie niet in de steek hoor, al is t 'echte doel bereikt' ook de laatste kilometers tellen mee en willen wij jullie een hart onder de riem blijven steken: "go for it"👣👣

Maria 2016-06-11 18:49:58

Zoals gezegd we blijven jullie volgen veel wandelplezier weer op naar de laatste kilometers geniet ervan 😄

Frans en Dymph 2016-06-11 19:15:03

Ik vind nu de tijd rijp om jullie te bedanken om ook mij mee te laten genieten van jullie droom die op een zo mooie manier elke dag aan ons is verwoord. Ooit was het ook mijn droom maar ik zal hem nooit werkelijkheid kunnen laten worden. Op deze manier echter heb ik wel een soort van beleving gehad. Bedankt Piet en Lieke.

Toon 2016-06-11 19:52:50

Jeetje leuk joh Op naar het einde van de wereld Geniet ervan Superrrrrr Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-06-11 21:22:55

Stiekem een beetje(veel) verslaafd aan het wandelen!! Wandeljunkies 😜. Dat wordt nog flink afkicken als jullie Alphen weer bereikt hebben. Voor nu een goed vervolg van de reis gewenst, liefs van ons. X

Schenkies 2016-06-11 22:41:46

He gefeliciteerd nog,geniet met volle teugen.

sjef en renild 2016-06-12 09:20:41

Dit is nu echt genieten een goed bed, voetbal volgen, relex wandelen, dat wordt langzaamaan afkikken ,hele mooie en fijne dagen nog toegewenst, groetjes.