Bijzondere verrassing!!

Frankrijk, Troyes

Dag 17
Zondag 3 april

Na een onrustige nacht in ons twijfelaartje liep onze wekker om 6.45u af. We stonden op en gingen ons klaar maken voor vertrek. Toen ons pap in de badkamers was ging plots mijn telefoon. Onbekend nummer.. Ik twijfelde of ik moest opnemen, maar koos er uiteindelijk voor het wel te doen. Aan de andere kant van de lijn klonk Karin Kennis, ons Scherpenheuvel maatje. Ze vroeg me waar in Vindey we precies waren, zodat ze naar ons toe konden komen. Het drong absoluut nog niet tot me door dat ze hier in Frankrijk waren. Na 4 keer navragen viel m'n kwartje pas dat zij samen met Eric van Tilburg en Els & Michel de Jong ons kwamen opzoeken. Ik gaf ze ons adres en ging met een vaart de trap af om papa in te lichten! Papa was ook zo overdonderd dat hij me niet geloofde. Pas toen ze daadwerkelijk voor de deur van onze slaapplaats stonden konden we geloven dat het echt was. Bizar en heerlijk dat je zulke fijne vrienden kunt omarmen. En dat zij de moeite nemen om je zover van huis op te komen zoeken voor 1 dag. We waren blij verrast toen ze vertelde dat ze de hele etappe van vandaag met ons mee ging lopen. Michel zou ons volgen met de auto zo goed als dat lukte.
Na het ontbijt gingen we in plaats van met twee met vijf man op pad. Wat een gezelligheid!! Vreemd om te merken dat je elkaar na twee weken van huis te zijn al zoveel te vertellen hebt.
Onze vrienden vonden het echt een openbaring over wat voor soort wegen we naar Santiago moeten lopen. En dan liepen we deze dag bijna altijd op vlakke, klei achtige wegen.
Els loopt dit jaar weer een keer speciaal mee naar Scherpenheuvel om het 25jarig jubileum van Karin te vieren. Deze tocht was voor haar dan ook een mooie voorbereiding.
Samen genoten van de prachtige dag en de mooie route. Het leek wel alsof ze het mooie weer vanuit Nederland mee hadden genomen.
Doordat we zo gezellig aan het kletsen waren vergaten we af en toe op onze route te letten. Dit mocht de pret drukken, want met 5e heb je de route zo weer gevonden.
Na 20km waanden we ons in Ulicoten door de grote graansilo's die op die van Theeuwes leken. Even verderop had Michel zelfs een grote foto van de mudpatrol uit alphen gezien bij een John deere dealer. Zijn we zo ver weg en waan je je even toch dichtbij.
In dit dorpje hebben genoten van onze middag pauze in een klein cafeetje. Net toen wij wilde gaan kwam Regina, de jonge pelgrim binnen. Zij was al liften hierheen gekomen omdat ze weinig zin had om te lopen. We zeiden haar gedag en gingen verder 'en route' .
We hadden nog twaalf kilometer voor de boeg en Michel mocht deze met de auto afleggen.
De resterende kilometers liepen we lachend langs de Seine. Onderweg namen we de tijd om samen leuke foto's te maken.
Aangekomen in het dorpje Mery-sur Seine zochten we een bankje in de zon op bij het dorpsplein. Onze vrienden hadden overal aan gedacht en Michel toverden een koelbox met koud bier en fris uit z'n auto. Anderhalf uur hebben we genoten van de zon, maar nog vele malen meer van het geweldige gezelschap dat we op deze zondag hadden.
Helaas komt ook aan gezelligheid een einde...
Ze hadden namelijk nog een autorit van minimaal 6uur voor de boeg. Overbodige spullen uit onze tassen gaven we mee terug naar Alphen. Dit maakte plaats voor de overheerlijke broodjes, bolussen en eierkoeken die ons mam had mee gegeven:)) DANK JE WEL!
Het afscheid nemen was heel emotioneel! Karin, Els, Eric en Michel: dank je wel voor deze bijzonder mooie dag! Wat geweldig dat jullie de tijd hebben genomen dit stukje van onze met ons te beleven!

Samen liepen we vandaag 31km. Dit brengt ons totaal op 529km van huis.

Met een heel warm en fijn gevoel gingen wij bij de broeder (de slaapplaats van vandaag) ons bed in.

Wat een leuke verrassing . Zo leer je echte vrienden kennen . Ik geniet ook iedere dag van jullie verhaal Succes😉😉😉

Marlues 2016-04-04 15:56:46

zet hem op samen!! jullie kunnen het! Ik volg jullie 'op de voet' Groetjes,Helga

helga westerhoff 2016-04-04 16:17:12

Heel erg leuk om jullie via deze weg te volgen. Jullie hebben al veel meegemaakt. Zet hem op! Groetjes Talitha

Talitha Haperd 2016-04-04 16:32:03

Hoi Lieke, we volgen je nu ook! succes en leuk je verslagen te lezen. Groetjes Petra en Monique

Petra en Monique 2016-04-04 16:54:20

Wat leuk om elke dag een mooi verslag van jullie avontuur te lezen. 💪🏽 zet hem op!!!!! Groetjes Amanda

Amanda belek 2016-04-04 17:18:07

Lieve Lieke en Piet, Ik ben vanmorgen even koffie gaan drinken bij Karin en ze was zo enthousiast! Wat bijzonder dat jullie samen gelopen hebben en hoe leuk is het om dit hier terug te lezen! Blijf zo enthousiast en ook vanaf de Boulevard in ons mooi Alphen heel veel succes gewenst, maar vooral een hele mooie tijd samen! Vele groetjes Marian de Leeuw

Marian de Leeuw-van Gorp 2016-04-04 17:18:36

Wat een verrassing Leukkkkk Zo onverwacht

Toos Roovers 2016-04-04 17:58:42

Ik heb eens even de tijd genomen om te genieten van jullie mooie blogs en wow, wat hebben jullie al veel meegemaakt! En wat gaat er nog veel volgen. Zet hem op! Liefs Denise.

Denise Bogaert 2016-04-04 18:40:57

Hallo Piet en Lieke Wat leuk om jullie wandeltocht te volgen, wat een avontuur zeg. Elke dag beleven jullie wel iets leuks en dat maakt het voor ons zo prettig om te lezen. Misschien horen jullie ook wat graag nieuws vanuit Alpen , Baol. Welnu ben vandaag met je vrouw Annie en dochter Silke naar de Primark in Rotterdam geweest. Het was super gezellig en natuurlijk veel gekletst over jullie avontuur. We wensen jullie nog veel wandel plezier en we blijven jullie op de voet volgen.

Fon en Lianne van Tilburg 2016-04-04 19:22:54

Leuke verassing en leuke afwisseling ! Zo te zien zijn jullie gezichten al aardig verkleurd! Succes jullie! Xx

Dymph 2016-04-04 21:28:48

De blijdschap is er vanaf te lezen! Wij kunnen ons indenken hoe leuk het is als je zo verrast wordt door bekenden. Echt fijn dat jullie zo genoten hebben. Dat geeft weer meer energie! Op naar de volgende kilometers! Zet m op!

Giel & ilze 2016-04-04 21:34:42

Geweldig die Scherpenheuvel maatjes om jullie zo te verrassen! Gezellig een dag samen gewandeld dat geeft weer energie om door te gaan! Lekkere broodjes uit Alphen en dat op zo'n afstand lekker verwend hè maar dat geeft moed! Geniet er samen van!

Bart en lia 2016-04-04 22:51:41

Wauw , niet normaal wat jullie doen haha!! Heel veel succes met de verdere reis en let op elkaar!!👍🏻 Groetjes uit Alphen!😉 Dennie

Dennie 2016-04-05 01:41:47

Wauuuwww wat super leuk! Zo te lezen hebben jullie er enorm van genoten. Mooie herinneringen!

Linda 2016-04-05 08:40:25

WoW! Respect voor jullie.. En wat een mooie avonturen maken jullie mee! Succes en nog heel veel plezier.. Groetjes

Danielle peek 2016-04-05 10:27:16

O heel leuk en mooi zo 'n onverwachte ontmoeting van die Alphense Mensen, ik kan me helemaal voorstellen dat daar weer helemaal blij van word om zo je vrienden te ontmoeten op 'n niet verwacht moment, en dan is 't afscheid nemen wel best moeilijk , maar het gaat jullie heel goed af zoals ik het hier allemaal lees en begrijp, ik zeg nogmaals SUCCES en goeie reis verder zet 'm op Piet en Lieke!!

Harrie Timmermans 2016-04-05 11:53:15

Ha die Piet, Voor de eerste dag ben ik je aan het volgen. Wat een super reis ben je toch aan het maken. Geweldig Piet zo'n prestatie heb je nog nooit hoeven te maken. 'n paar maandjes met F.L.O. en hup gelijk meer dan 400 km te voet van stad naar dorp ik doe het je voorlopig nog niet na. Maar je ik moet dan ook nog wat plaatjes triplex zien te verkopen. Piet heel veel succes en geluk. nog een goede reis. groetjes John.