Eerste test met de poncho's

België, Éghezée

Dag 4

Toen we deze morgen opstonden zagen we dat het had geregend vannacht, maar gelukkig was het droog bij het moment van vertrek. Omdat we aan de route hadden overnacht was de start gemakkelijk.
De eerste uren hebben we voornamelijk door onverharde en nu dus modderige wegen gestapt.
Na 2uur wandelen besloten we even op een bankje wat te drinken aangezien de zon een klein beetje door kwam. Terwijl we rustig ons suikerbroodje aan het eten waren stond plots John (waarmee we de vorige avond gezellig hadden getafeld) voor ons neus. Hij was zn dagelijkse mountainbike Tour aan het doen. Onverwacht, maar enorm gezellig om hem nog even te zien.
De rest van kilometers die we gemaakt hebben waren vandaag veelal verhard. Net voor we de ijzeren weg op gingen (een oude spoorlijn dat nu een fietspad is) begon het te regenen. Na enig overleg hebben we toch besloten onze poncho's aan te doen. Deze zijn welgeteld 5minuten getest. Omdat het snel weer ophield zijn ze terug in onze tas verdwenen. Maar voorlopig zijn ze goed gekeurd.
Ons pap heeft vanaf vandaag besloten elke dag om 12u even stil te gaan staan en de zon op te zoeken. (Hiervan begrijp ik het nut nog niet, maar wie weet komt dat nog)

Na de middag werd het hoogtijd voor een pauze en konden we stoppen bij een Fietserscafé. Daar kregen we een klein glaasje milkyway bavarois bij onze koffie en thee. Dat deed ons natuurlijk gelijk aan oma denken!
Vanuit het fietserscafé zijn we door gelopen naar Tienen. Toen we in de binnenstad zoekende waren naar het VVV kantoor werden we aangesproken door man uit een café. Dit bleek een leraar te zijn die in zijn tussen uur aan t speciaal bier zat. Hij had de camino ook al eens gelopen vanuit Spanje. Hij wist ons een aantal adressen in de stad te geven waar we konden over nachten. Hij was zo vriendelijk het uit te tekenen op rekeningen en bierviltjes. Toen hij onze zorgelijke blik zag dronk hij zijn bier op en bood ons aan de weg te wijzen. Onderweg belde hij zijn collega op of die zijn studenten alvast in de klas binnen wilde laten zodat hij ons tot aan de deur kon brengen. De leraar moet op z'n minst een half uur te laat zijn gekomen, maar wij stonden voor een huis met HET schelpteken van Santiago. Toen we daar aan belde deed er een vriendelijke oudere man open genaamd Gilbert. Hij liet ons gelijk binnen en bood ons de slaapkamer van zijn kleinkinderen aan. 1 los bedje en een stapelbed. Het was weer perfect! Daar hebben we lekker kunnen douchen en onze kleren door de handwas kunnen halen.

Als afsluiter zijn we in de stad lekker gaan eten.
Totaal hebben we vandaag 33km gelopen. En willen we afsluiten met de mededing dat we de eerst 113km in de benen hebben.

We hebben nog wat foto's van in Scherpenheuvel toegevoegd!

Wat zijn wij blij voor jullie,dat alles zo voorspoedig loopt en dat jullie steeds de juiste man op de juiste plaats tegenkomen.Hou jullie haaks ,en we kijken alweer uit naar jullie volgende verslag. groetjes

Jan en Francine 2016-03-22 13:37:20

In het begin dacht ik "waar zijn ze in godsnaam aan begonnen". Als ik dit nu lees begin ik steeds enthousiaster te worden. Als jullie terug zijn kun in iedergeval wel een leuk boek uitgeven! Heb plezier en hou vol! Groeten uit Baarle!

Richard Levens 2016-03-22 13:53:16

Jullie gaan voorspoedig! Leuke foto's ook!!

Ward de Jong 2016-03-22 16:57:06

hallo piet en lieke wat een toeval weer jullie terug tegen te komen op de fiets !! nog een leuke en veilige trip groetjes john en maryse (de bakker ) :)

john en maryse 2016-03-22 19:13:17

Lieke en Piet, ook wij denken terug met een fijn gevoel aan die gezellige, onverwachte zondagnamiddag. Volgens mij mag je Rudi en John in de zomer nog verwachten in Baarle-Nassau met de 'moto'. Dat jullie samen nog veel mooie momenten mogen beleven...jullie zijn in ieder geval al goed begonnen. Veel succes! Heidi en Rudi

Heidi en Rudi 2016-03-22 20:17:06

Hi ome Piet en Lieke, Wat fijn om te lezen dat de eerste dagen zo voorspoedig zijn verlopen!! Leuk om jullie avonturen te volgen via de blog. Veel succes!!! Groetjes, Janny

Janny 2016-03-22 22:50:11

Hoi Lieke, Super leuk om je verslag te lezen. Heel veel succes de komende kilometers! Groetjes HIlde

Hilde (TSZ) 2016-03-23 14:25:23

Hoi Piet en Lieke Wat geweldig. Volg jullie verslag op de voet. Voor mij is het ook een droom dat ooit te lopen, Vrijdag ga ik bij Annie op de koffie. Horen hoezeer ze jullie al mist! Groetjes en geniet ! Margriet Oomen

Margriet 2016-03-23 20:24:32

Super leuk om jullie verslagen te lezen en te zien dat jullie mooie en vriendelijke maar vooral gulle mensen op je weg tegen komen. Goede reis verder en ik kijk uit naar het volgende verslag👍👍🇧🇪

Tessa 2016-03-23 23:46:12

Wij zagen het mooie stukje van jullie vertrek in Ons Weekblad en de verwijzing naar deze blog en gaan jullie vast en zeker volgen op jullie bijzondere avontuur. Heel veel succes en geniet ervan!!! Groeten uit Ulicoten