Regen, regen en nog eens regen!

Frankrijk, Montmort-Lucy

Dag 14
Donderdag 31 maart

Vandaag een dag waarover we weinig te vertellen hebben. De volledige dag hebben we in onze poncho moeten lopen. Gezellig is anders!
De eerste twee uur hebben we weer op bospadjes gelopen. De paden waren door de regen erg nat. Zo te zien hadden ze recent bomen gekapt op onze route waardoor er veel bandensporen op de paden waren. (Zie foto) Er waren dan ook stukken bij waar we geen droge voeten hebben kunnen houden. Dat is toch wel een tegenvaller op de eerste 6km. Dit stuk stond de route ook weg slecht aangegeven. Een aantal keer zijn we op ons gevoel afgegaan dat ons gelukkig niet in de steek liet. Toch valt het vaak tegen je te oriënteren omdat je van links naar rechts over de bergen slingert.
Verder was de dag mentaal, door de regen en het sombere weer, zwaarder dan fysiek.
We zijn lang het plaatsje Bellevue gelopen. Hier zouden we met helder weer prachtig uitzicht moeten hebben, maar helaas zagen wij niet heel veel meer dan mist.
Gelukkig kwamen we op de route door Hautvillers waar een cafeetje open was. Hier hebben we onszelf wat opgewarmd met koffie en thee. Het was er ook nog eens gezellig druk, omdat de markt net afgelopen was en de kooplui er aan het bier en de sterke drank gingen:)
Na de pauze vervolgden we de route door de plassen op straat.
Als twee verzopen katjes kwamen we om 15u in ons hotel aan.

Wat de dag dan weer helemaal goed maakt is alle enthousiaste en lieve reacties op ons blog te lezen!
Wij hadden niet verwacht dat het zo leuk zou zijn dat vrienden, familie en kennissen zo met ons mee leven!
Aan iedereen die ons volgt of af en toe wat laat weten; BEDANKT! We lezen alles met een lach op ons gezicht:))

Komt ammel goed Na regen komt zonneschijn.....hopelijk !!!

Toos Roovers 2016-04-01 13:04:29

Als het dan zo leuk is om alle berichtje te lezen, voeg ik maar weer eens een toe. Het leuke voor mij, als volger op afstand, is te lezen hoe jullie allerlei ups en downs doormaken en er toch iedere keer weer iets van weten te maken. Een van de definities van pelgrim luidt: "Iemand die op weg is deze aarde te verlaten, en pelgrimeerd naar gene zijde." Het is misschien ook wel zo dat jullie door jullie tocht ontworteld zijn uit 'het gewone aardse'? En pelgrimeren naar gene zijde: zou dat betrekking hebben op het modderige pad? Liefs voor jullie beiden.

Frans de Jel 2016-04-01 13:20:10

En ik vind het heerlijk als ik na de lunch een mailtje ontvang met de melding dat er weer een nieuw bericht op jullie blog staat. Een genot om dat telkens te lezen. Ondertussen schijnt hier volop zon. Hopelijk bij jullie ook!

Karin Kennes 2016-04-01 13:26:23

Gelukkig zijn jullie echte Hollanders en weten wat regen is en hoe er mee om te gaan. Gewoon wachten tot de bui over is! Oh nee, dat gaat nu natuurlijk niet op voor jullie, jullie móeten door! Slechte tip! Laat ik dan positief eindigen; hier zijn de buien over en is de lente begonnen, volop zon! Mooie kilometers weer samen! Succes!

Angela 2016-04-01 13:36:08

Amai,wat een pech hier heeft de lente zijn intrede gedaan en is het prachtig weer,en wij die dachten dat het leven in Frankrijk goed was ,niet dus dan blijven we maar hier, we lopen heel de dag naar de computer om te zien of jullie al een bericht hebben gepost ,we kijken er steeds naar uit om jullie belevenissen op te volgen samen met de foto`s .Jullie doen dat goed doe zo verder.Groetjes uit dat Bels landje

Jan en Francine 2016-04-01 15:15:55

Erg leuk om jullie te volgen! Veel succes samen maar dat komt wel goed.

Silvy Vermulst 2016-04-01 15:47:49

Jammer van de regen maar wat maken jullie leuke dingen mee. Erg leuk om jullie verhalen te lezen. Hopen dat morgen de zon weer schijnt. Geniet van alles wat op jullie pas komt gr

magda brouwer 2016-04-01 15:48:18

Het is idd geweldig om jullie verhalen te lezen. De zon komt dit weekend goed door en hopelijk bij jullie ook. Tegenover ons (en bij jullie Piet en Annie) is het veld al weer omgeploegd, bemest en ingezaaid, dus gelukkig kijken we voorlopig tegen de mais aan ;0). Succes!!

Mariette Seweuster 2016-04-01 18:48:06

Piet el Lieke, Elke dag kijk ik vol spanning of er al een verslag van jullie tocht is. Geweldig wat jullie zien en mee maken. Ik zou willen dat ik ook zo goed kon wandelen, want wat jullie doen is fantastisch. Ik volg jullie vol bewondering. Een fijne reis nog.....en Lieke; veel groetjes voor jullie Pa.

Rianne Friederichs 2016-04-01 19:08:09

Slechte dag weer gehad las ik , je kan nog van alles verwachten , las net dat het op de O Cebreiro gesneeuwd heeft .maar ieder weer heeft zijn belevenissen hoort er allemaal bij en dat heeft ook wat . Lees met genot jullie belevenissen zou ook zo weer op pad willen , geniet van iedere stap 👣👍🛌gr Anjes en Hans

Anjes van loon 2016-04-01 20:01:50

Na regen komt zonneschijn! 🌧🌦🌥⛅️🌤☀️Jullie gaan zeker veel mooie dagen tegemoet. Hang in there, jullie zijn sowieso Helden! Succes morgen met de zon op jullie bol ☀️ X

Brian 2016-04-01 20:35:32

Hoi Piet en Lieke, Jullie gaan als een speer! Heel goed bezig! Hartstikke mooi om te lezen wat jullie elke dag mee maken. Heel veel succes nog en we blijven jullie volgen. Groet,

Herman en Magda de Bie 2016-04-01 21:25:59

Ik ben nu net bijgelezen van al je verhalen. Wat een indrukwekkende momenten hebben jullie al meegemaakt en al veel kilometers in de benen! Heel veel succes met jullie tocht! Groetjes

Renske 2016-04-01 21:38:57

We zijn benieuwd naar jullie 1-aprilgrap. In België is verkondigd dat NL toch naar het EK gaat 😂... Gisteren alweer een bijzondere dag doordat het veel geregend heeft. Hoe zit het op zo'n dag met zonmomentje van Piet om 12 uur? We rekenen erop dat we morgen een zonnig verhaal te lezen krijgen over vandaag en maken ons de komende dagen geen zorgen om de zonmomenjes van Piet want er is volop ☀️☀️☀️ voorspeld. Groetjes en wandel ze, op naar de 500 km 👍🏼. PS: voor het archief van deze blog is het vast leuk om te lezen dat Mieke vandaag bevallen is van Nova.

Katrien en Marco 2016-04-01 22:54:19

Zoooo, ik ga weer lekker drie verslagen van Lieke & Piet lezen, heerlijk. Hopelijk de komende twee dagen meer geluk met het weer...