Stapje terug voor speciaal bezoek

Frankrijk, Drevant

Dag 30

Vannacht een aantal keren uit bed geweest om te checken hoe het met de was ging. We hadden zoveel gewassen wat we de volgende dag allemaal aan moesten. Dus als we wakker waren wisselden we de kleren voor de verwarming en knepen we de mouwen een keer uit. We moesten er morgen natuurlijk wel op ons paasbest uit zien!

We pakten de route op in de motregen. Maar gelukkig was het nog zo weinig dat we onze poncho's niet aan hoefden met vertrek.
De lucht zag er wel erg overtrokken uit, dus dat ze Vandaag een keer uit onze tas moesten was zeker!

We liepen een uur lang de juiste kant op, daarna draaiden we om en liepen we terug naar de stad. 1 keer moesten de poncho's aan om te voorkomen dat onze tassen doorweekt raakten. Gelukkig konden we de rest van de dag droog lopen.
Wat was het een vreemd gevoel om terug te wandelen!! Maar het was voor een goed doel:)

Omdat we wat vroeg in de stad arriveerden werkten we als lunch een bak pap weg.
Onderweg naar de B&B die Silke geboekt had liepen we nog langs een markt. Daar liepen we overheen om de tijd te doden. In een hal stonden alle tentjes met eten. We liepen langs een kraampje dat helaas al dicht was anders hadden we er zeker wat gekocht! Het was namelijk een kraampje met Brabantse specialiteiten. Waldkornbrood, peperkoek, stroopwafels en worstenbrood. Best bijzonder dat dit het enige kraampje was dat al uitverkocht was. Wellicht wonen er veel Nederlanders in deze stad.

Vanaf de stad was het nog 4km naar Devant. We zochten de B&B op en net voor de deur zagen we een Nederlandse auto aankomen rijden! Hoe toevallig, tegelijkertijd! En ik herkende de auto meteen! Het was die van Marieke en gelijk wist ik dat Silke en mama samen met m'n vriendinnen waren gekomen!! Ik riep papa die nog even een bord stond te lezen en liep veel sneller dan normaal op de toeterende auto af!!
Wat een geluksgevoel gaat er dan door je heen! Mijn vriendinnen die honderden kilometers afleggen om een dag bij te kletsen:))
Ik vloog iedereen in de armen. Na veel knuffels en wild geklets besloten we in te gaan checken.
Wat een prachtige locatie was het! Een authentiek Frans huis, waar we de familiekamer en een 2 persoonskamer hadden. De eigenaresse was een klein beetje doorgeslagen in haar fascinatie voor bloemen, die kwamen overal in terug.

Daar maakten we het al heel snel gezellig met een biertje en een wijntje. Ze hadden overal aan gedacht. Het was een kippenhok, maar dan wel een mega gezellige! We kletsten alsof ons leven er vanaf hing. Verhalen werden half afgemaakt omdat het volgende alweer begonnen was. Heerlijk!!!

Als klap op de vuurpijl werd ik ook nog verrast met cadeautjes van de zusje van Tilburg! Linda de kaasstengels waren mega lekker! En Ellen maakten m'n avond helemaal relaxed met bruistabletten voor in bad, een gezichtsmasker en petit fours. Ik voelde me herboren na m'n bad.
Voor het eerst sinds een maand kon ik weer mijn eigen kleren aan, mijn haren stijlen en parfum en make-up op! Het voelt dan echt alsof je weer een beetje meer jezelf bent!

S avonds gingen we uiteten. We kregen wat aparte dingen, maar t smaakte prima. Na het eten ploften we met z'n alle nog even op de bank! Omdat m'n vriendinnen en mama zo vroeg vertrokken waren was iedereen om 22.30u afgebrand. En voor ons was het natuurlijk allang pelgrims-bedtijd.
Ik sliep gezellig samen met Silke en mama sliep sinds lange tijd ook weer samen met papa.
Met een ultiem geluksgevoel gingen we slapen:)

Vandaag liepen we 20km dat ons totaal op 899km brengt.

Fiet fieeeuw, looking good!

Ellen 2016-04-17 12:17:06

Wat ontzettend leuk dat jullie bezoek gekregen hebben. Zal inderdaad een heel bijzonder moment geweest zijn om na ruim een maand ineens je lieve familie en vriendinnen zo dichtbij te hebben. De foto's zeggen genoeg en wat een geluk straalt Piet uit met 6 vrouwen aan zijn zijde! Echt erg leuk voor jullie, maar ook zeker erg lief dat zij honderden kilometers gereden hebben om even bij jullie te kunnen zijn en jullie fantastische verhalen live te kunnen horen en even mee te mogen beleven.

Angela 2016-04-17 12:28:00

Dag Piet en Lieke, vanmiddag hebben we al jullie avonturen gelezen. Soms echt wel met kippevel. Jullie ontmoeten veel lieve mensen maar jullie doorzettingsvermogen wordt zeker beproeft. @ Piet: de koeien lopen vanaf half febr. in het nieuwe deel @ Lieke: wat kun jij mooi schrijven We wensen jullie nog heel veel succes en we blijven jullie zeker volgen. Groetjes uit Zundert :)

Dré en Joke Verschuuren 2016-04-17 15:08:06

SUPERRRRRR !!!

Toos Roovers 2016-04-17 15:14:23

Ow wat moet dat enorm heerlijk zijn geweest kletsen, kletsen tot je niet meer weet waar je het ook al weer over had en lekker iedereen een knuffel kunnen geven. Heerlijk om op te laden!!! Prachtig al die gelukkige gezichten! Lees iedere dag met veel plezier en stap dan even uit mijn realiteit Dikke kus van ons en een schater lach van Lobke

Susanne 2016-04-17 16:46:43

Elke dag lezen we met plezier jullie mooie verhalen. Deze was ook weer zeer bijzonder. Hou vol. Groetjes.

Hans en Jeanne 2016-04-17 17:02:52

wat een leuke verrassing!!! piet weer herenigd weer met zijn 3 vrouwen wat een rijkdom. nog veel plezier en ik kijk weer uit naar t volgende verslag doeiiiiii

marita smeets 2016-04-17 17:11:42

Wat geweldig om de mensen die je het allerliefst zijn, na een maand weer te zien. Je valt dan in een warm bad van lieve mensen om je heen. Bij het lezen van jullie verhaal werd zelfs ik gewoon gewoon emotioneel. Hele goede en fijne voortzetting van jullie voettocht. Ik ga door met dagelijks jullie verslag te lezen. groeten

Gonny de Bekker-Jespers 2016-04-17 17:13:19

Amai ,wat een leuke dag voor jullie,nu kunnen jullie er weer volle bak tegenaan na het weerzien van vrouw, zus en vriendinnen moet toch wel een raar gevoel geven na al die tijd weer even samen zijn groetjes en doe zo verder !!!!!

Jan en Francine 2016-04-17 18:48:28

Piet en Lieke wat ontzettend knap wat jullie doen! Leuk om mee te lezen. Gaaf dat jullie speciale bezoekers hadden. Geniet nog van jullie reis.

Richard en Fieke 2016-04-17 20:15:19

Piet gij hebt het er maar druk mee! Moete daar die hele markthal nog opvegen ook. Lachen. Volhouden.

Broer Toon. 2016-04-17 20:21:42

👍Super om al die blije snoetjes te zien . We blijven het volgen kijken al uit naar het volgende verhaal . Dikke💋Frans en Dymph

Frans en Dymph 2016-04-17 20:57:42

Wat gezellig dat na een maand bijna het hele gezin weer compleet is! En dan ook nog die vriendinnen mee! Leuk dat Annie jullie al voor de 2e keer na reist! Met zo'n warme achterban gaat het wandelen nog lichtvoetiger. Elke minuut weer een minuut dichter bij het doel. We kijken weer uit naar jullie interessante verslag, wat een leuke verteltrant! C'est formidable!

Francien 2016-04-17 21:20:11

Lieke en ome Piet, ook ik lees iedere dag weer trouw jullie verhalen en bewonder jullie enorm dat jullie dit doen!! Echt mooi om jullie zo te volgen (het is al vaker gezegd, maar je schrijft echt leuk Lieke! Nieuwe job voor de toekomst ;) ) en met de foto's erbij maakt dat helemaal af :) Wat heerlijk voor jullie om vandaag Silke, tante Annie en je vriendinnen in jullie armen te kunnen sluiten!! Het geluk straalt van jullie af!! Dit bezoek heeft jullie denk ik wel een positieve boost gegeven om weer verder jullie tocht te volgen. Heel veel succes en kijk weer uit naar het volgende verslag :) Lieve groetjes van Charlotte

Charlotte 2016-04-17 21:38:28

We kijken iedere dag weer uit naar jullie mooie verhalen & avonturen! Maar deze van vandaag was wel heel speciaal!! Heel veel succes nog. We kijken nu al uit naar het volgende verhaal!

Jos & Inge 2016-04-18 10:01:26

Te leuk verslag, ik word er zelf helemaal blij van. Fijn dat je zo genoten hebt!