Rustige dag

Frankrijk, Anglure

Dag 16
Zaterdag 2 april

We stonden deze morgen op terwijl heel de comune in de kapel aan het bidden was. Voor ons stond de tafel netjes gedekt, zodat wij weer tijdig op pad konden. 1 vreemde gewoonte die we gisteren ook opmerkte is dat de mensen hier koffie en thee uit pap schaaltje drinken. Even wennen, maar het heeft als voordeel dat je handen snel opwarmen! (Zie foto)
Bij de bakker in dorp kochten we een brood en wat kaas voor onderweg. Dit bleek het lekkerste brood dat we tot nu toe op hebben.
We zochten de route terug op en gingen van start op deze bewolkte dag.
Na een aantal uren lopen kwamen we op een kruispunt midden in de weilanden waar geen enkel aanknopingspunt was. Het boekje waarin de route beschreven straat hielp ons helaas ook niet verder. Hier stonden we dan, twee mensen uit het kleine Nederland in het dan ineens oh zo grote Frankrijk. We besloten op gevoel rechtsaf te gaan, maar na 1 kilometer bleek dit niet de weg die we moesten gaan. We keerde om en kozen er dit keer voor om links te gaan. Dit bracht ons in een gehuchtje genaamd Lachy. Blij verrast zagen we onze schelp weer op een paal geplakt. Voor alles is dus een eerste keer, ook voor verdwalen.
Na de middag kwamen we aan in Sézanne een stad 4 km voor onze slaapplaats. Hier schoten we gelijk een cafeetje in om wat te drinken. Het was namelijk de eerste pauze mogelijkheid van deze dag.
Na een rustpauze van een uur zijn we inkopen gaan doen voor de komende dagen. We bivakkeren namelijk in kleine dorpjes die geen supermarkt of bakker hebben. Met zwaar(der) beladen rugzakken liepen we naar de eindbestemming van vandaag: Vindey.
Papa heeft vandaag prima gelopen. Helaas had ik wat last van m'n scheenbeen, hierdoor konden we niet ons normale tempo lopen. Gek genoeg had ik meer last op de verharde wegen dan op de bospadjes. Al met al hebben we vandaag toch 28km in de benen en slapen we bij hele vriendelijke mensen. We mogen onze benen onder tafel schuiven en naar wat we konden ruiken komt het net lekker eten wel goed:)

Lieke neem optijd de rust en blijf luisteren naar je lichaam . Misschien wat minder km en smorgens goed rek en strek oefeningen is heel belangrijk . Tijd hebben jullie genoeg maar ook dat moet je leren om dat gevoel te krijgen , het zou zonde zijn als het niet meer lukt .gr anjes

Anjes 2016-04-03 13:45:07

Ik vind het zo heerlijk om iedere avond tijdens Lobkes avondvoeding me even in jullie schoenen te wanen, voor een miniscuul beetje deeltje dan, reis ik even mee.. Knap geschreven je moet het iedere x maar weer doen. Ben benieuwd of jullie al spullen in je rughuis hebben die vooralsnog overbodig blijken. En mooi te lezen hoe jullie oplossingsgerichtingen en positief blijven, want het is bikkelen. Bikkel verder maar wees aardig voor je gestel, Lobke heeft nog een aantal maanden avondvoedingen ;-D

Susanne 2016-04-03 14:11:43

Piet en Lieke,het mag ook al eens een keertje wat rustiger aan hoor ,het moet niet elke dag een getob en gebeul zijn voor jullie lichaam, verwen jezelf maar eens lekker je moet nog wel wat kilometertjes lopen he maar t`komt allemaal wel goed,jullie zijn echt een stel doorzetters dat hebben we al wel begrepen doe zo verder grtjs

Jan en Francine 2016-04-03 14:26:01

Wat een bikkels zijn jullie! X

Roy&Ellen 2016-04-03 17:55:46

Leuk om jullie te kunnen volgen met die prachtige verhalen. Heel veel respect voor jullie. Geniet ervan samen!! En succes bikkels!

Jan en corrie hendrickx 2016-04-04 08:32:35

Als ik vanuit mijn comfortabele stoel jullie reisverhalen lees, besef ik dat het toch ook flink afzien is voor jullie! Jullie doen het toch maar; knap hoor en veel respect! Gisteren op het feest van Constance had iedereen het over jullie; zo waren jullie er toch nog 'aanwezig'! Veel succes verder!

Ina Theeuwes 2016-04-04 11:19:50

Lieke even een paar tips voor je scheenbenen. Probeer regelmatig te koelen met ijsklontjes zachtjes in masseren op de huid . En koop wat maandverband stop in je sokken en zo haal je de druk eraf. Minder pijn ik hoop je zo te kunnen helpen succes groetjes Carl