Camping & 2000 km gepasseerd

Spanje, Ledigos

Dag 67
Maandag 23 mei
Op de camping

Wonder boven wonder hebben we vannacht heerlijk geslapen en moest ik ons pap voor t eerst in weken zelfs wakker maken. We zagen het namelijk somber in omdat we de kamer deelden met de 3 Brazilianen waarvan er 1 enorm snurkt! (De Brazilianen bleken na een gesprekje overigens Italianen. Papa dacht het alleen omdat ze elke dag een Braziliaans shirt dragen.

Bij vertrek zakte de moed me even letterlijk in de schoenen dat ze nog steeds zeiknat waren toen ik ze aan deed. Als ik de tong eruit had gehaald had ik hem uit kunnen wringen.
Gelukkig voelden we dat na een paar kilometer lopen niet meer.
Vanaf nu lopen we door de Meseta. Een omgeving die er om bekend staat heel recht, vlak en saai te zijn. Vandaag vonden we het nog wel meevallen aangezien de weg veel bochten had. Dan tuur je in ieder geval niet kilometers vooruit.
We waren veel stil deze ochtend. Ik had niet de behoefte om te praten.
In de middag pauzeerde we in een dorpje waar maar 1 weg naar toe ging. Als je in het dorp geweest was moest je weer omdraaien omdat je er niet doorheen kon rijden.
Onderweg kwamen we er achter dat we een miscalculatie hadden gemaakt en we 4 km verder moesten lopen om bij Wil en Mariette te komen. We belde hen om te zeggen dat we later zouden zijn voor de lunch en ze besloten ons te gemoed te komen lopen.
Al vrij snel troffen we elkaar en zochten we een aubergue in het dorp. We checkte er in en liepen naar de camping toe. Daar hadden W & M voor een lekker lunch gezorgd! We zaten heerlijk in de zon met goed gezelschap, weer een vakantie gevoel.
S middags deed ik onze boodschappen met Wil terwijl Mariette onze was aan het doen was! (Wat een luxe!) terwijl kuierden ons pap rond op de camping.
Later op de middag dronken we een borreltje en werd er weer heel wat afgekletst.
In de avondzon werden we verrast met een kaasfondue, Wil zijn lievelingseten op vakantie. Helaas komt aan een tijd van genieten ook weer een einde... Afscheid nemen!
Wil en Mariette hebben voor ons echt een bijzonder plekje in de herinning aan onze reis.

Vandaag liepen we 31 km dat het totaal brengt op 1976 Km.

Dag 68
Dinsdag 24 mei
De 2000km gepasseerd

Het is lang geleden dat in zo'n slechte nacht heb gehad als deze. De bedden waren niet eens zo verkeerd, maar we lagen naast de deur. En met 50 man op een slaapzaal gaat de deur vaak open. Dat alleen is zo erg nog niet, maar telkens als er iemand de gang in liep sprong het automatische licht aan wat recht in mijn gezicht scheen. Ik was daardoor dus zeker elk half uur wakker:(
Helemaal fit voelde ik me niet toen ik op stond.
Gelukkig hadden we een vrij vlakke etappe op het programma staan. Maar als ochtendgymnastiek kregen we een berg te verwerken met een stijgingspercentage van 18%! Best een heftige, maar zonder te pauzeren klommen we naar boven.
Dat gaf een prachtig uitzicht met de opkomende zon over Castrojeriz. (Zie foto)
De rest van de dag waanden we ons in Frankrijk. We liepen hele grote stukken zonder andere pelgrims tegen te komen, het landschap was vlak en we liepen over grindpaden.
Op twee stukken van de route kom je kilometers voor je uit kijken. Daar speelde we wie ben ik? Op advies van Mariette. Het doodde de tijd en je was even afgeleid van het eindeloze pad.

Aangekomen bij onze slaapplek keken we onze ogen uit! Het was een hippie achtige camping/aubegrue. Over het terrein liepen allerlei soorten dieren; ganzen, ezels, kippen ect. Er stonden instrumenten die iedereen mocht bespelen en tussen de bomen waren hangmatten geplaatst. Wat een relaxte uitstraling had deze slaapplaats.
We mochten kiezen waar we graag wilde slapen; in de stapelbedden binnen, in de tippitent, in de trekkershutjes, of in de oude rioleringsbuizen. (Zie foto) We kozen voor de trekkershut. Even geen last van andere mensen en een super bijzondere plek om te slapen.

We checkte in bij Wilbert, een Nederlander. Al snel kwamen we er achter dat hij uit Dongen kwam. Zo raakten we aan de praat. Uiteindelijk kwam ik erachter dat Claire, een collega van het ziekenhuis, me al over deze man had vertelt. Het was een vriend van haar en ze had het adres voor me opgeschreven. Op het moment dat je zo iets krijgt zegt het je nog niets, maar nu lijkt het weer alsof het zo heeft moeten zijn dat we toch hier terecht komen.

Toen we wat wilde gaan drinken werd ik plots aangevallen door een gans. Hij beet een aantal keer in mijn broek. Gelukkig schoot de eigenaar me snel te hulp en joeg het beest weg. Na dit voorvalletje loop ik met een grote boog om de beesten heen!

Op aanraden van Wilbert kozen we ervoor om hier het pelgrimsmenu mee te eten. We besloten van onze boodschappen een salade te maken voor morgen onderweg. Het eten was klaar gemaakt door de Belgische barvrouw. Ze had echt heerlijk gekookt en alles werd snel geserveerd.
Om 20:30u lagen we dan ook in bed om een beetje bij te tanken na de onrustige nacht van hiervoor.

Vandaag liepen we 35km dat ons totaal op 2011km brengt.

Gefeliciteerd met de 2000 km!! Kei goed! Mooie foto's weer:) Ik heb weer genoten van het verhaal. Groetjes :)

Manou 2016-05-25 15:38:39

wat een geweldige prestatie ,erg leuk om jullie verhaal iedere dag te lezen. heel veel succes verder.groetjes Jan en Els verhoeven.

jan en els verhoeven 2016-05-25 15:46:01

2000 km !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Proficiat. Hopelijk zijn de schoenen ondertussen weer droog gelopen. Ziet er gezellig uit daar op de camping. Inderdaad zeer relaxed. Geniet ervan en ik kijk weer uit naar jullie volgend verslag.

Karin Kennes 2016-05-25 15:53:03

Gefeliciteerd met het passeren van de 2000km!!!! Super!! Wat een gave camping & wat een mooie foto's weer! Kijk nu al weer uit naar het volgende verhaal.

Inge 2016-05-25 15:55:50

De 2000 gepasseerd....een dikke proficiat Wat maken jullie veel mee leuke en minder leuke dingen Maar ja dat is niet anders met zoveel mensen om je heen Frankrijk was heel anders als Spanje nu En zijn de schoenen ondertussen droog Nogmaals een dikke proficiat . ... respect voor jullie doorzettingsvermogen Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-05-25 16:13:53

Oh wat geweldig toch, al 2000 km in de benen! En die Wil en Mariette toch, wat attent en wat leuk om jullie weer eens op te zoeken en jullie dan weer zo te verwennen! Ik geloof meteen dat die een speciale herinnering toevoegen aan jullie zo speciale reis!!! Ik heb nog een nieuwtje: oma Theeuwes gaat op Janshove wonen. Ze kreeg weer eens een keer de kans en nu neemt ze die kans toch maar. Ik wens jullie veilige resterende kilometers en geniet er nog lekker van!

Constance 2016-05-25 16:16:17

Er zit ook echt alles in hรจ, in jullie verhalen; avontuur; humor; gezelligheid; spanning; emotie; topografie, biologie en geschiedenis; culinair etc etc........het verveelt geen moment! We blijven lezen op naar het happy end!

Angela 2016-05-25 16:36:14

2000 K.M. Dat is zeker een felicitatie waard! GEFELICITEERD!!!

Jeannette Geerts 2016-05-25 16:49:30

BAM de 2000 km aangetikt super Lieke en natuurlijk piet ๐Ÿ‘๐Ÿ‘meisje wat geniet ik steeds van je verhalen ,super om iedere dag weer te lezen .xxxxx

Loes Rosenbrand 2016-05-25 17:08:45

Ik sluit me helemaal aan bij de kernachtige woorden van Angela. Jullie zijn al 2000 km samen in goede gezondheid op pad, spelend met de elementen van de natuur, in een gevarieerde prachtige omgeving . Al 2000 km geen radio en TV , geen 24/7 economie. Bezig met een dak boven je hoofd , eten en drinken, en social talks met liefdevolle mensen. Meer heb je eigenlijk niet nodig in een mensenleven. Velen dromen er van. Maar jullie fixen het gewoon! Geniet er nog een paar weken van. Wij genieten op afstand mee.

Francien 2016-05-25 17:09:23

Zo gefeliciteerd met de grens van 2000 kilometer, respect voor jullie. Ik lees ook dagelijks jullie mooie verhaal. Succes verder en de groetjes.

Chris en Piet Toonen 2016-05-25 17:23:06

GEFELICITEERD 2000KM amai wat een gezellige slaapplaats doet ne mens al watertanden zo gezellig doe zo verder jullie kunnen echt al beginnen aftellen grtjs

Jan en Francine 2016-05-25 18:08:26

Ook van onze kant kunnen de felicitaties niet weg blijven!!!!! 2000 KM, wij doen het jullie niet na. Super, en hou vol. Het wordt al bijna aftellen. Groetjes, Albert, Marian, Kim en Bram de Jong Ook felicitaties van (ome) Ad en (tante) Wies.

Marian de Jong 2016-05-25 18:48:42

WOW ! De 2000 km gepasseerd ! Geweldig goed gaan jullie met z'n twee !

Simona van Elderen 2016-05-25 18:49:35

Helemaal fan van jullie hutje. LOVE IT!

Linda 2016-05-25 18:55:50

Helemaal super dat jullie de 2000km zijn gepasseerd! De foto's zijn ook weer prachtig :) leuk dat jullie weer eens gezelschap hebben gehad! Nog ff volhouden ๐Ÿ’ช๐Ÿป groetjes Jamie

Jamie augustijn 2016-05-25 19:35:05

Top hoor 2000 km!!! De laatste loodjes, maak ze niet zwaarder als de eersten, Santiago ligt nu om de hoek en jullie halen het the fingers in the nose!!! Hasta luego

Esmeralda 2016-05-25 19:56:38

68! Dagen verder zijn "we", want hoe jullie het ook draaien of keren, wij wandelen gewoon met jullie mee ๐Ÿ˜‰, 2000km verder en dus tijd om weer een fles te ontkurken. Wij drinken echt te veel alcohol ๐Ÿ˜‚ doordat jullie zo'n unieke prestatie neerzetten en wij ieder bijzonder moment aangrijpen om er "iets" op te drinken. En jullie maken zoveel bijzonders mee ... Zo'n goed excuus hebben we nog nooit gehad. Een paar dagen geleden hebben we nog vreselijk lol gehad om de foto van Piet met zijn poncho over de rugzak heen, de laatste der mohikanen was er niets bij, en nu staat diezelfde Piet in een stralende zon uit te kijken over een prachtig landschap... En die slaapplek: droom zacht met alleen elkaar aan jullie zijde! Proost!

Katrien en Marco 2016-05-25 21:50:52

Gefeliciteerd! 2000 km , wat een eind! We genieten nog altijd van jullie verhalen. Mooie afsluiting van onze dag. Wat hebben we ontzettend gelachen om Piet in de regen met die maffe poncho in zijn korte broek. Net een filmscene. We vrezen dat je nog heel vaak met die foto geplaagd gaat worden Piet. Het is nu nog maar een -relatief - klein stuk : veel succes!

Paul en Pam 2016-05-25 22:14:24

Van Harte met jullie 2000km- We gaan er hier eentje op drinken. De slaapplaatsen op de fotoยดs zijn ook grappig. Inderdaad leuke fotoยดs net een paar schildpadden. Prachtig, succes voor de rest, vele groetjes

Hans en Jeanne 2016-05-25 22:45:07

GEFELlCITEERD !!!!!! 2000 km in de benen 't is echt zo fijn dat het goed gaat! Iedere dag zoveel km lopen en dan nog een mooi verhaal schrijven, petje af voor jullie! Wat een beleving zeg met zoveel km, uitdagingen en mooie momenten om jullie heen! Geniet Piet en Lieke deze reis is zooooo bijzonder met santiago bijna in zicht! De droom is bijna werkelheid. Succes Bart en Lia

Lia 2016-05-25 23:26:10

WOEHOEE 2000km, G E F E L I C I T E E R D ! ! ! En jullie hutje, te schattig โ™ก. Liefs

Keet 2016-05-25 23:29:49

2000km WoW dat is een felicitatie waard ๐Ÿ‘๐Ÿ‘๐Ÿ‘ nog maar 500km van jullie einddoel .Weer erg genoten van jullie verslag petje af Lieke dat je het elke keer zo mooi omschrijft ook weer prachtige foto,s die trekkerhut super om daar in te slapen . Kijken al weer uit naar het volgende verhaal weer veel wandelplezier en zonneschijn ga jullie goed.tot volgende verslag

Frans en Dymph 2016-05-25 23:52:27

Wauw, twee miljoen meters gelopen. Stappenteller op tilt of niet?! Gefeliciteerd, echte superhelden jullie twee! We wensen jullie van GANSeharte ;-) een fantastisch laatste deel van jullie reis. Met nog meer veilige km's, mooie avonturen, vriendelijke vreemdelingen, mooie landschappen, niet snurkende Braziliaanse Italianen en donkere slaapzalen. Zet 'm op! X van ons 5-jes

De Schenkies 2016-05-26 01:20:04

Ook de mijlpaal van 2000 km. overwonnen. Super!! Van alles maak je mee, zelfs een ganzenbeet. Dat is niet leuk, ik weet er alles van. En het doet o zo pijn. Loop lekker verder , vol avontuur.

Gonny de Bekker 2016-05-26 09:54:36

Door mijn verjaardag een wat late reactie, maar ik wil zeker niet achterblijven met mijn felicitatie!!! DIEPE BUIGING, GROOT RESPECT, 2000km๐Ÿƒ๐Ÿƒ๐Ÿฝ๐Ÿ‘๐Ÿฝ๐Ÿ‘๐Ÿฝ

Maria 2016-05-26 09:56:21

WAUUUWWWWW 2000 km! Supertrots op jullie! Nu zijn jullie er echt bijna.. De tijd vliegt! Te leuk die camping en jullie hutje!

Anouk 2016-05-26 12:05:39

Hiep,hiep, HOERAAAA! Piet en Lieke zo die km, zijn binnen! Wat een gezellige onderbreking met Mariette en Will, ja daar kan ik me iets bij voorstellen dat zal ff een thuis gevoel geven. Succes en geniet van de omgeving, en pas op voor de ganzen. Liefs Ans Brasz-Hendrikx

ans-hendrikx.op.expeditie 2016-05-26 12:18:48

Lieke en Piet; un dikke proficiat ๐Ÿ‘2000 km. Geweldig. We genieten van jullie mooie verhalen. ๐Ÿ˜‰ een mooi avontuur. Nog veel wandel plezier. Success gr. Marian Olislaegers

Marian Olislaegers 2016-05-26 12:37:12

Proficiat!!! 2000 km!!! Heel goed gedaan en wat een mooie verhalen weer! Geniet van jullie verdere reis!