Bløf

Spanje, Cirueña

Dag 62
Woensdag 18 mei
Bløf

Na een stevig ontbijt pikte we onze route weer op. De avond ervoor hadden we niet echt ingelezen of het een zware trip zou zijn. Misschien was dit maar goed ook. In de eerste uren was het niets anders dan berg/heuvel op en af. Het was zwaar om mee te beginnen, maar gaf weer super mooie uitzichten. Zo zagen we de zon opkomen achter de bergen. (Zie foto)

Na 3,5u lopen besloten we te stoppen bij de kerk in Lagrono. Daar aten we een boterham en dronken we wat. Met dit weer wordt het steeds belangrijker om goed te drinken. Iets wat wij nog wel eens lastig vinden onderweg ondanks het gebruik van de waterslangen. Op dit moment proberen we bij het ontbijt goed te drinken en als we klaar zijn vullen we de vochtvoorraad weer aan. Alles wat we onderweg drinken is mooi meegenomen.

Onderweg kwamen we drie mannen uit Engeland tegen. We lopen al ongeveer gelijk met hen vanaf de klim over de Pyreneeën. Iedere dag zien we hen wel een keer. Vandaag namen we tijd om wat uitgebreider een praatje te maken. De afgelopen dagen hebben we één van hen al een bijnaam gegeven. Hij lijkt namelijk op de zanger van Bløf, vandaar dat we hem Pascal noemen.
Nu bleken ze bij kennismaking barney, George en Bob te heten. Zij lopen ook een stevig tempo, maar hebben in de middag veel last van de hitte. Gelukkig kunnen papa en ik tot zo ver nog best goed tegen de warmte.
Wel dragen we vanaf vandaag steeds vaker onze pet en moeten we ons meer consequent insmeren.

Om 13:30u kwamen we in Navarrete aan. De middag was super verlopen. Beide liepen we heerlijk en de hoogte verschillen waren niet al te zwaar.
We hadden geen onderkomen geboekt voor de nacht, dus in het dorpje gingen we opzoek naar een slaapplek. De eerste waar we binnen gingen waren vol op 1 bed na. Bij poging twee hadden we meer geluk. Toen de man ons een rondleiding gaf werden nog gelukkiger bij het zien van zijn dakterras! Het had een geweldig uitzicht en mogelijkheden om in de zon en in de schaduw te zitten. Op dit tijdstip is het hier namelijk niet te doen om in de zon te zitten. Na 18u gaat het weer enigszins, maar zelfs dan is het prettiger om met je hoofd uit de zon te blijven. Dit is wel echt de kers op de taart en voelt nog meer als vakantie.

Een klein minpuntje van deze dag is dat ik een blaar heb gelopen onder m'n kleine teen. Waarschijnlijk heeft m'n sok dubbel gezeten. Maar daar heb ik snel een naald doorheen gestoken in de hoop dat het morgen ingedroogd is.

Toen we even aan het uitrusten waren op het terras kwamen ook de Engelse mannen binnen. We besloten een samen een pilsje (en wijntje) te pakken in de schaduw. We hadden leuk gezelschap voor de middag.

S avonds aten we bij de aubergue een pelgrims menu: soep, kip en yoghurt.

Vandaag liepen we 35 km daarmee komt ons totaal op 1821km van huis.

P.s. Momenteel kan ik bijna geen foto's meer maken. Mijn dropbox zit vol. Ik zou iedereen willen vragen die nog geen dropbox heeft of er nog 1 aan kan maken op een werkmail bijvoorbeeld om dit te doen. Als je het via deze link doet ( https://db.tt/4vfRdSA0 ) dan krijg ik daar meer opslagruimte mee. Op deze manier kunnen we mooie foto's blijven maken om onze herinneringen vast te leggen en met jullie te delen.
Iedereen alvast super bedankt!

wat een prachtig uitzichten hebben jullie al gezien en vastgelegd, jammer Lieke van je blaar hopenlijk heb je er morgen geen last van. Veel suces met de volgende kilometers, het gaat jullie goed in het spaanse land.

Kees en Jo Boemaars 2016-05-19 17:33:55

Nou ik heb 'dropbox' geïnstalleerd, want we moeten er niet aan denken dat we de mooie foto's moeten missen, geniet van alles wat nog op jullie pad komt, lieve groetjes van ons❤️❤️❤️

Maria 2016-05-19 17:37:58

Ik moet toch, zeker nu, nog even zeggen wat hebben jullie een schitterende afstand afgelegd.⁉️

Toon 2016-05-19 18:05:30

Ongelooflijk zo goed als het gaat Jullie kunnen al aftellen Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-05-19 18:07:56

Lieke hopelijk is de blaar morgen ingedroogd . Wat een mooie foto,s met zo,n dakterras krijg je zeker een vakantiegevoel we zien jullie al zitten met een pilsje en jullie bruine koppies geniet ervan en weer veel succes voor de komende kilometers lieve groetjes

Frans en Dymph 2016-05-19 18:37:28

Hallo Piet en Lieke ook wij hebben de dropbox geinstalleerd ook wij kijken eerst naar jullie foto`s en dan naar jullie reiservaring dus de foto`s missen nee hoor doe zo verder dan kunnen wij ook mee genieten groetjes (hopelijk is morgen je blaar genezen)

Jan en Francine 2016-05-19 19:04:29

Hoi Piet en Lieke. Wij volgen jullie dagelijks. Complimenten voor de prachtige verslaglegging van jullie reis. Wij wensen jullie nog veel succes voor de laatste etappes.

Koos en Ria de Swart 2016-05-19 20:11:38

hoi Piet en Lieke, jullie gaan nog steeds uitstekend, blijft geweldig jullie zo te kunnen volgen! Volhouden en zoveel mogelijk genieten !!

Ward de Jong 2016-05-19 20:31:27

Kijk ook iedere dag uit,naar jullie verslag . Leuk om het zo te kunnen volgen.Wij vinden het super knap wat jullie presteren!! Succes met de volgende km Hopelijk wordt het niet te warm voor jullie in Spanje . Groetjes