Zonovergoten

Spanje, Atapuerca

Dag 64
Vrijdag 20 mei
Zonovergoten

Voor de verandering waren we vandaag een keer als laatste weg. We vertrokken om 7uur, omdat we eindelijk weer een keer konden ontbijten met koffie en thee.

De dag zag er gelijk goed uit; strak blauwe lucht en een prima temperatuur.
Het lopen ging 100x beter dan de dag ervoor! En daar waren we beide erg blij mee.
De eerste uren vlogen voorbij. Door de twee enorme koppen thee en koffie hadden we wel wat meer plaspauzes nodig. En die zijn in Spanje een stuk lastiger. In ieder geval als je niet met 5 toeschouwers wil gaan;)

In de ochtend liepen we een dorpje in en daar zagen we een Aziaat met een mondkapje op bij een gillende vrouw staan. Het leek op afstand wel een openlucht operatie. Toen we dichterbij kwamen zagen we dat de aziaat een blaar aan het prikken was bij zijn vrouw! Wat een Heisa voor een blaartje..

Onderweg deed ik een dappere poging een slaapplaats te regelen. De vrouw sprak echter alleen Spaanse en ik kwam niet veel verder dan reservation dos person. De vrouw begreep er niets van dus het was maar de vraag of we een bed hadden als we vanmiddag zouden arriveren.

Tegen de middag werd het enorm warm om te lopen. We hadden geluk dat we op dat moment door een klein dorpje liepen waar we wat konden drinken in een huis van iemand. Toen we een cola besteld hadden bleek dat alles tegen donativo was. Je mocht dus geven wat je er voor over had.
Ze stonden er eieren te bakken, er lag fruit en brood. Geweldig dat er mensen bestaan die dit soort initiatieven in stand houden!
We besloten niet te lang te blijven zitten, zodat we optijd klaar waren en niet de hele middag in de brandende zon moesten lopen.

De laatste 7 km liepen we over een pad dat in het open veld lag. Daar werd het pas echt heet. Gelukkig was het nog steeds niet op het warmste punt van de dag en zat ons ritme nog altijd goed.
Toen we aan de kant gingen voor een passerend busje werden we verrast door het feit dat de man koude flesjes water uit het raam hield. Het smaakte zoveel beter dan ons, inmiddels, half lauwe water. De man bleek een soort van propper voor de aubergue waar wij hadden geboekt.

Bij aankomst in de aubergue zat er gelukkig een vrouw die goed Engels sprak. Ze moest lachen toen ik zei op welke naam ik had gereserveerd. Ze kon het namelijk niet vinden en de ddame die ik aan de telefoon had dacht dat mijn naam tonight was. :)) Wat een miscommunicatie!
Maar we hadden gelukkig wel 2 bedden op naam van tonight.
Toen we een rondje liepen door ons verblijf bleek het een mooi gerenoveerd pand. En als klap op de vuurpijl hadden ze ook nog een zwembad!!
We dumpten onze spullen en sprongen met onze korte broeken aan het zwembad in. Heerlijk!!
Lekker gewichtloos bewegen en met het zonnetje erbij was het top.

S avonds maakten we zelf een soepje en witlof salade.

Vandaag liepen we 29km dat het totaal brengt op 1883km

Jeetje wat een drukte in de herberg als je de schoenen ziet. Hebben wij nooit meegemaakt zo in het na seizoen. Gelukkig na veel regen, nu de zonneschijn, maar hopelijk niet te heftig. Succes verder.

Bernadette 2016-05-22 08:29:53

Een goede morgen Voor weer een superdag voor jullie Geniet van het zonnetje Ik kijk weer uit naar het volgende verslag Suc6 Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-05-22 08:33:52

Oooh een zwembad! Wat moet dat heerlijk geweest zijn, vooral met dat weer. Hike ze vandaag weer Tonight & Piet. X

Linda 2016-05-22 09:25:34

Hoi Piet en Lieke, Geweldig zo goed als jullie het doen,we volgen jullie op de voet. Het is zo leuk jullie verhalen te lezen!!! Gr Wim en Maria Maes.

Maria Maes 2016-05-22 10:11:18

Hallo lieke en piet Het is iedere dag weer een genot om jullie reisverslag te lezen. Ik heb nog geen gemist. Geweldig al die mooie belevingen. En wat doen jullie het goed. Om jaloers oo te zijn. Geniet van elk moment. Groetjes Tessy

Tessy stijns 2016-05-22 11:00:31

Hoi Tonight en Piet ;) Leuk om je verhalen elke dag te lezen. Geniet er nog van en succes! Gr Richard

Richard 2016-05-22 12:51:48

hallo beiden, Ben even een goeie week er tussenuit geweest,vakantie vieren op zonovergoten Malta,dus ik moest weer een heleboel leeswerk van jullie wandelavontuur inhalen.Wat gaan jullie goed zeg! Wandelen in al die prachtige natuur is gewoonweg fantastisch.Jullie zijn alweer dik 2 mnd weg zat ik me net te bedenken.Ik hoop dat jullie nog veel mooie belevenissen samen mogen meemaken.Geniet ervan!! Groetjes,Helga

helga 2016-05-22 13:51:54

Hoi Lieke en Piet, Diepe buiging voor jullie. Ik wens jullie nog vele mooie ervaringen erbij. Groetjes Anja

Anja de Jong 2016-05-22 15:58:21

Lieke en Piet,wat fijn na zo,n regenachtige dag de zon zo lekker op je snoet en wat zijn jullie lekker bruin, geniet nog en veel wandelplezier

Kees en Jo Boemaars 2016-05-22 19:56:38

zal wel heerlijk zijn na zo,n trip een duik in het zwembad weer veel succes ,veel wandelplezier en zonneschijn geniet ervan lieve groetjes Frans en Dymph

Frans en Dymph 2016-05-22 21:24:51

Wat een tempo, doorzettingsvermogen en een verhalenlijn. Een genot om jullie te volgen. groetjes.

Hans en Jeanne 2016-05-22 22:13:13

Ongelofelijk haast, 1883 km gelopen, toch is het echt waar, geweldig hoor! Heel veel succes nog met "de laatste loodjes"!!!