Ongelukje

Spanje, Muxía

Dag 89
Dinsdag 14 juni
Ongelukje

Na een gezellige avond als die van gisteren was slapen niet zo'n groot probleem.
De avond ervoor hadden we met Michael en lona, een Deens koppel, afgesproken om een taxi te delen naar Muxia vandaag. De bussen gaan namelijk niet rechtstreeks en zijn nog duurder ook.
In de morgen vroeg Elise uit Australië of ze ook nog mee kon rijden. En toen was onze taxi vol.
Om 11uur konden we instappen. Met alle backpacks zat de auto propvol. Het zou een ritje van een uur worden van Finnesterre naar Muxia. We waren enorm blij dat we niet lopend waren gegaan, want de regen kwam met bakken uit de lucht vallen. Ondanks het slechte weer reed onze chauffeur als een malle. Echt ontspannen zaten we niet in de auto. Elise en Michael waren al na 10min wagenziek.
Toen we bijna in Muxia waren gebeurden waar we allemaal een beetje bang voor waren. Onze chauffeur lette even niet goed op en reed tegen een stilstaande auto aan! Gelukkig reden we op dat moment niet erg hard, maar de klap voelde er niet minder om. Papa had het aan zien komen omdat hij voorin zat en had zich schrap kunnen zetten. Ik vloog met met hoofd tegen de stoel van de chauffeur aan en klapte terug naar achteren.
Jezus wat waren we geschrokken! Het duurde heel even voordat iedereen kon reageren. Toen de grootste schrik over was checkte we of allemaal in orde waren. Buiten wat hoofd en nekpijn viel het mee. Tot onze verbazing stond onze chauffeur al buiten de auto te vloeken en de schade te inventariseren. Geen moment heeft hij zich om ons bekommerd! Hij heeft nog niet eens de vraag gesteld of we allemaal in orde waren. Bizar!
We stonden een half uur stil om de formulieren in te vullen ect.
Toen we weer door konden reed de chauffeur net zo roekeloos als daarvoor. We hebben hem toen we aankwamen dan ook geen van alle bedankt.
Drie maanden lang heb je alleen maar gelopen en de eerste keer dat je een taxi neemt gebeurt dit... Moeilijk te bevatten. Maar gelukkig liep het allemaal met een sisser af.
Om van de schrik te bekomen besloten we eerst wat te gaan drinken voordat we opzoek gingen naar een slaapplaats. Daar kwamen nog meer bekende tegen. We spraken af die avond samen een hapje te eten met z'n negenen.

We vonden een leuke Albergue die gerund werd door Hongaarse mensen. Het was er netjes verzorgd en niet groot. Papa en ik kozen een gewoon bed. Voor het eerst in tijden een keer geen stapelbed.

Toen het in de middag even droog was gingen we de kerk bezoeken. Deze lag op een heuvel aan de zee. De zee was vandaag erg wild door dat er veel wind stond en het weer erg slecht was. De kerk was niet open voor bezoek, dus hebben we een tijdje genoten van de sterke golven die tegen de rotsen aan slaan. Papa wilde het van heel dichtbij bekijken samen met Mag en Michael. Lona en ik bleven aan de rand staan.

Laat op de middag gingen we even op bed liggen. Met het slechte weer kun je weinig doen en papa en ik voelde ons allebei niet helemaal lekker. We hebben het idee dat ons lichaam echt moet wennen aan het niet intensief bewegen en een beetje rondhangen.

In de avond aten we een hapje met alle bekende die hier in Muxia waren. Daarna gingen we de kroeg in waar papa genoot van weer een EK wedstrijd en ik kletsten met de rest van de groep.
We moesten er nog even flink de pas in zetten om
Voor 23uur bij de Albergue te zijn. Dat was de enige regel: binnen voor 23uur, anders slaap je buiten. Gelukkig konden we binnen en doken we snel ons bed in.

Nou dat gaat t al die maanden goed en zou je op t laatst nog in de "lappenmand" komen door een ander zijn roekeloos gedoe, nee, zo iemand is zeker geen bedankje waard! Dat t zonnetje niet meer met jullie op heeft, dat valt me tegen, dus bij deze🌞☀️🌞☀️🌞☀️ xxx

Maria 2016-06-15 13:45:24

Jeetje, wat hebben jullie dan toch geluk gehad, want voor hetzelfde geld had het helemaal anders uit kunnen pakken en dat zou toch verschrikkelijk zijn geweest na zo'n geweldig avontuur. Gelukkig allebei een goed engelbewaardertje op de schouder gehad zullen we maar zeggen! Geniet nog van jullie laatste daagjes!

Constance 2016-06-15 14:08:55

Piet en Lieke we mogen wel schrijven happy end dat was het bijna niet , gelukkig viel het mee maar dat is wel schrikken . Ondanks dit voorval nog een paar fijne dagen en een goede vlucht naar Brussel .En hopelijk laat je de regen daar en breng je zon mee 😜

Frans en Dymph 2016-06-15 14:23:54

Ging het nog bijna fout door zo een roekeloze chauffeur. Gelukkig dat het zo is afgelopen. Geniet samen nog een paar dagen voor jullie weer in ons Alphen arriveren tot zaterdag. Joost & Nelly Timmermans.

Nelly Bekkers 2016-06-15 15:00:05

Piet en Lieke, je kunt wel merken dat ze daar geen Joan van Tieste hebben want die reed niet zo doldriest door het "Alphense land". Gelukkig voor ons allemaal en vooral voor jullie, met je mede taxi-genoten, is het goed afgelopen. Vermoedelijk kon er nog geen ADIOS vanaf. Die zot zal ook wel geen HOUDOE verstaan hebben denken wij. Nou nog een goede thuisreis en nagenieten van de voldoening-gevende inspanning. Tot gauw.

wil en mariëtte 2016-06-15 16:24:04

Ooohhhh wat erg zo'n last minute ongeluk Blij dat jullie en de andere medereizigers er nog zo goed afgekomen zijn Nu focussen op België en Nederland Toi toi toi Grtjs.Toos

Toos Roovers 2016-06-15 17:40:23

Het is goed dat jullie pap jou bij zich heeft Lieke. Voor 23.00 uur binnen.......In Averbode lukte dat vaak niet. Leuk waren de verhalen de ochtend daarna. Sterke verhalen over hoe ze over,door,in iets moesten kruipen om toch binnen de poorten van de abdij te geraken. ')

Karin Kennes 2016-06-15 22:08:26

Loop je ruim 2500 km zonder noemenswaardige ongelukken, neem je een taxi voor een paar km en ja het is raak. Gelukkig geen persoonlijk leed. Het zou een domper zijn op deze voettocht. Veilige reis terug naar het Alphense land. Gr. Giedo