K(L)EI zware schoenen

Frankrijk, Hautvillers

Dag 13

Deze morgen opgestaan met de regen tikkend op het raam. We mochten de dag starten met een lekker ontbijt met de oud burgemeester. Na afscheid te hebben genomen van zijn vrouw liet Thiery ons de plaatselijk kerk zien waarin een beeld stond van de heilige Jacobus. (Zie foto) Om stipt 8uur vertrokken we naar Reims, een stad die 13km verderop lag. De eerste wandel uren leiden ons over natte klei paden. We gleden van links naar rechts en elke stap die we zetten bleef er meer klei onder onze schoenen hangen. (Zie foto) Voor ons gevoel hingen er op een gegeven moment klompen van een kilo klei onder onze voeten. Dit maakte het fysiek zwaar. Gelukkig hadden we een leuk doel in het vooruitzicht. Frank, de zoon van de oud burgemeester, had ons de avond ervoor uitgenodigd om bij hem in Reims te komen lunchen. Rond de klok van 11uur stonden we voor zijn woning. Hij gaf ons een Tour door zijn pas gerenoveerde huis en daarna dronken we wat samen. Als snel kwam er een aperitief in de vorm van nootjes en worst op tafel. Dat moest volgens Frank gepaard gaan met wijn of bier. Beleefd als we zijn sloegen we die niet af. Samen met Mia, die met ons meeliep tot aan Reims, genoten was het gezelschap en een heerlijk uitgebreide lunch bestaande uit biefstuk, puree en brood.
Na een pauze die veel langer was dan we gepland hadden we geen tijd meer om Reims te bezichtigen. Toen kwam ook het moment om afscheid te nemen van Mia. Zij heeft ons de afgelopen 2 dagen gezelschap gehouden. Het was erg gezellig, maar zij en ook wij wilde weer ons eigen pad gaan. Aangezien wij meer kilometers per dag maken verliep dat gemakkelijk.

Frank was zo vriendelijk om ons met zijn auto af te zetten op de plaats waar we de Sint Jacobsroute verlaten hadden.
Na dik 15km door de wijngaarden gelopen te hebben kwamen we aan in Rilly-la Montagne. Daar zochten we snel de Gite op die we geboekt hadden. We moesten namelijk voor sluitingstijd nog even inkopen doen.
Toen we onze bedden opmaakte kwamen we erachter dat mijn bed van dermate slechte staat was dat erop slapen geen optie leek. Papa wist dit gelukkig te fixen door een tafelblad onder mijn matras te leggen. Het ligt kei hard, maar zeker beter dan een doorgezakt bed.
S avond zijn we nog even champagne gaan proeven bij de eigenaresse van de Gite. Heerlijk en iets wat niet mag ontbreken als je door de Champagne streek loopt!

Vandaag hebben we 29km gewandeld. Dit brengt ons totaal op 407km.

En weer leuke ontmoetingen gehad. !! Jammer van de klei onder de schoenen, maar de komende dagen voorspelt MOOI,ZONNIG weer met 18 graden, dus dat zal beter gaan. Weer veel succes!!

Ludgard van Hees Martens/ Alphen 2016-03-31 14:03:32

Leuk dit weer gelezen te hebben. Benieuwd naar het volgende verhaal.

Hans en Jeanne Arends 2016-03-31 14:17:18

Geweldig om jullie te volgen Suc6

Toos Roovers 2016-03-31 14:21:34

Piet en Lieke, respect voor jullie. Heel leuk om de verslagen van jullie tocht te lezen. Veel succes verder.groeten Vanuit baarle Nassau Piet en Chris.

Piet en Chris Toonen 2016-03-31 18:23:47

Er wordt lekker wat gedronken. Past dat wel bij een bedevaart?😉

Moniek 2016-03-31 19:11:41

Erg leuk om jullie verhalen elke dag weer te lezen! Geniet!

Jore en marjolein 2016-03-31 21:01:32

MOOIE VERHALEN SUCCES

JAC MARLIES REIJNS 2016-03-31 21:50:43

O o al die door gezakte bedden! Gelukkig merk je daar niet zoveel van met een wijntje op ;) succes weer!

Giel & ilze 2016-03-31 22:23:52

hoi piet en lieke wat een leuke trip maken jullie met z n tweetjes ook zeer bijzonder vader en dochter zo samen geniet ervan en ik blijf jullie zeker volgen. fijne reis nog en hopelijk beter weer groetjes van harrie en marita

marita smeets 2016-03-31 23:37:10

Ik heb jullie verhalen t/m vandaag met veel plezier gelezen. Ga ze nu ook dagelijks volgen. Wat bijzonder Lieke omdat met je vader samen te kunnen doen.Dit is iets wat je nooit meer zult vergeten en moet blijven koesteren. nog een fijne reis en veel plezier samen met heel mooi weer.

Lenie van Mook 2016-04-01 00:34:47

Jullie maken goede vorderingen. Iedere dag een nieuwe uitdaging. Geweldig zoals jullie samen alles oplossen!! We wensen jullie veel droog en zonnig weer, dat loopt wat lichter. Grt uit Bavel.