Ging lekker

Italië, Campagnano di Roma

Vandaag stond zo’n 27 km op de rol. Het weer zou goed (lees droog) zijn, dus dat moest helemaal goed komen. Vanochtend stond er een lekker bakje koffie met koekjes voor me klaar. Ook een andere gaste, een Duitse, was er. Zij reed met de fiets naar Rome en ging uiteraard wat sneller dan ik. Nog leuk wat gekletst. Na de koffie om 9 uur meteen vertrokken want veel kilometers te gaan. Onderaan Sutri nog enkele leuke plaatjes gemaakt van grotwoningen en daarna flink door. Mooi zo’n droge dag. Om half 10 begon het te regenen. Niet hard, maar genoeg dat een jas nodig was. Met tegenzin heb ik hem aangedaan en weer verder. Veel veldwegen en nauwelijks iets leuks te zien. Opeens zie ik voor me het Italiaanse echtpaar dat ik gisteren in het begin van het Avonturenbos inhaalde. Die man zag me toch uit. Hele broek vol modder, zijn jas helemaal begaaid. Ondanks dat die geen Engels sprak begreep ik wel dat hij inderdaad gisteren in dat bos onderuit is gegaan. Had mij ook kunnen gebeuren. Na een hartelijke arrividecci weer verder. Tot ik opeens aankwam in Monterosi. Dat was wel heel erg snel. 13 km in 2 uur, niet normaal. Ik ben daar lekker bij een barretje gaan zitten. Lekker wat eten en drinken en uitrusten.
Daarna weer verder gelopen maar kwam niet ver. Een pastoor gebaarde dat ik een stempel kon krijgen in de kerk. Dus naar binnen. Mooie kerk trouwens. Ik een mooie stempel, zij een gulle gave en snel een foto gemaakt.
Daarna kwam ik weer snel in mijn pas en liep lekker door. Aan de bordjes zag ik dat ik watervallen naderde maar ondertussen hoorde ik ook al de hele tijd race-geluiden. Ik liep dus in een boog om een circuit heen, Valielunga (voor de kenners).
Eerst kwam ik nog langs een gigantisch grote golf-course en na een tijdje doortaffelen eindelijk bij de watervallen. Eerlijk gezegd viel dat wel een beetje tegen. Kijk maar op de foto, dat was alles.
Weer goed doorgelopen en zo rond half
3 zag ik het dorpje boven me liggen. Echt, kunnen die Italianen hun dorpen niet gewoon beneden bouwen. Een klim van hier tot ginder en uiteraard kwam ik volledig buiten adem boven aan. Even rustig gaan zitten op een muurtje en daarna op naar de kern van het dorpje. Lekker wat gedronken, stempeltje halen en daarna naar mijn kamer. Weer een heel appartement, maar nu met wasmachine. Daar ben ik dan ook mee begonnen. Was doen. Heb ik het morgen droog.
Morgen zou het een mindere etappe gaan worden schrijft het boekje. Ik ga het zien. Voor nu, tot morgen.

Die waterval is in ieder geval geen locatie voor de Fa-reclame van vroeger. Toch weer een goed stuk van de route kunnen lopen zonder fysieke uitdaging zoals gisteren. Veel plezier nog.

Brigitte 2023-05-20 16:39:01

Een waterval kun je nauwelijks noemen. Snel stromend watertje. Gelukkig niet al te veel hindernissen. Wasje doen, uitrusten en morgen weer verder. Veel succes.

Harry 2023-05-20 16:49:40

Nou Frans... toch wel mooie foto's hoor. Maar eerlijk is eerlijk.... die waterval stelt niks voor.. Goede wandel etappe morgen.

Leo Senz 2023-05-20 16:55:54

Mooie foto’s weer en het weer zal altijd onvoorspelbaar zijn. Gelukkig maar ;-) Succes morgen!

Tom 2023-05-20 17:02:07

Het is niet echt zomer bij jou, iedere dag wat of veel regen. Ik doe mijn petje voor je af, en geniet van je mooie foto's. Veel succes morgen 👍

Saskia 2023-05-20 18:23:33

Mooie fotos Frans. Hopelijk wordt het weer de komende dagen meer Italiaans. Droog uit en thuis is wel zo fijn !!!

Pierre 2023-05-20 18:35:48

Frans, iech waor al blij toen iech bin 't onderwerp laos' het ging lekker ', dat maag ouch eindelek wel. Gelökkeg veel 't weerke mèt. Blijf 't knap vaan diech vinde. Succes mèt de volgende etappe. 🤞💪😘

Maud 2023-05-20 19:17:01

Eindelijk toch een beetje “normale” dag deze keer. Mooie plaatjes weer😊 Succes voor morgen

Elly 2023-05-20 20:10:53

Kiek eedere daag de naor oet um dien verslaag te leeze. Succes veur meurige😉

Marion Merckelbagh 2023-05-20 22:40:26

Gelukkig iets beter weer want het is me wat met de regen daar. Heel knappe prestatie in die omstandigheden Frans. Chapeau

Inge 2023-05-21 07:49:00

Geweldig frans wat een prestatie ,vol houden en hele mooie fotos

annie senden brock 2023-05-21 12:31:41

Weer geweldig 🤩

Loes 2023-05-21 17:51:06

Nou nou Frans, wat een watervallen zeg.....😆 Wel weer hele mooie foto's en een prachtige kerk. Ik denk dat ze de dorpen op een berg hebben gebouwd zodat ze niet onder lopen als t daar zo vaak regent 🤪 Succes en een vriendelijke groet.