Natuurdag

Nederland, Oisterwijk

Vandaag een verademing ten opzichte van gisteren. Slechts 24 km en de hele dag ging door bossen en natuurgebieden. Dat loopt zoveel fijner.
Al snel na mijn vertrek sloeg ik van de weg af naar een natuurgebied in. Prachtig was het daar. Heel lang langs de Kleine Beerze ( van het bier Beerze 🤪) en dwars door een vogelbroedgebied. Prachtig.
Daarna heel veel bossen, en opeens moest ik de A58 oversteken. Maar zelfs dat kon de goede dag niet bederven. Kort daarna kwam ik in het enige dorpje dat ik vandaag heb aangedaan, Spoordonk. Ik heb daar lekker gegeten in de Spoordonkse Watermolen. Aan het tafeltje naast me zat een echtpaar (aan de helmen te zien fietsers) die wel een heel bekende taal spraken. We kwamen al snel aan de praat en zij bleken ook uit Maastricht te komen. Leuke mensen.
Daarna liep ik verder en op een gegeven moment liep ik langs hele grote vennen die zo te horen boordevol kikkers zaten. Een gekwaak van jewelste. Telkens als ik dan shhh zei was het heel even stil en dan begonnen ze weer. Heb me daar kilometers mee geamuseerd.
Uiteindelijk kwam ik weer ik de bossen, de laatste waarin uiteindelijk ook mijn pension ligt. Opeens zie ik voor me een stuk of 6 paarden die op me af komen. Blijkbaar leven die daar in het wild. Ze waren zeer in mij geïnteresseerd want ze kwamen toch even bij me snuffelen (op zoek naar wat lekkers ?)
Nu zit ik dus in een pension midden in de Oisterwijkse bossen. Helemaal niks mis mee.
Morgen alweer de laatste etappe en dan gaat het weer huiswaarts.
Tot morgen.

Hopelijk morgen weer zo'n tocht, maar dan onder een strakblauwe lucht met veel zon

Willem 2021-05-27 15:52:48

Hola Frans, aan de temperatuur te zien was het een koude dag maar.......wat een prachtige dag qua natuur, geweldig vooral die boom met zwammen het ,ijkt een natuurlijke trap naar boven SUPER. Nog één dagje en dan zit het erop en ik hoop inderdaad onder een strak blauwe hemel en ietsje warmer mag ook wel. ☀️☀️🙋🏼‍♀️

Ría Hoffschlag 2021-05-27 16:02:29

Ach ja, het Brabantse land....daar heeft mijn wieg niet gestaan, maar bracht ik wél een groot deel van mijn jeugd door🤩 Stemt een beetje weemoedig om al je mooie foto's te kunnen bewonderen deze middag. Op naar je laatste ronde 😊

Anke 2021-05-27 16:57:06

Prachtige omgeving en natuur! Dit bewijst dat je daarvoor toch echt niet ver weg hoeft te gaan... Jammer dat het er bijna op zit, die dagelijkse berichtjes zijn leuk, en net nu het weer mooier wordt🥴 Al een nieuwe wandeling in de planning? Veel plezier morgen nog😉

Elly 2021-05-27 17:07:07

Wat een prachtige foto's weer vandaag, met gezelschap van verschillende dieren!! Geniet van een fijne avond, en voor de laatste rit, veel succes en eindelijk mooi weer! 👏☀😊

Karin en Theo 2021-05-27 17:30:51

Mooi verhaal weer. Heel veel plezier morgen met de laatste etappe!!!

Tom 2021-05-27 17:57:14

Op naar de laatste etappe..geniet ervan!

Mieke 2021-05-27 18:26:28

Weer prachtige foto's, gelukkig had je vandaag wel goed wandelweer.

Saskia 2021-05-27 18:35:36

Leuk verslag weer Franske. Succes morg n met de laatste etappe 💪🏻💪🏻

Nelis 2021-05-27 19:11:48

Succes nog morgen Frans wordt lekker lopen met een ☀️☀️☀️

Inge 2021-05-27 22:04:09

Mooi verhaal Frans. Morgenvroeg fris maar later mooi weer in de planning. Geniet ervan en we lezen morgenavond jouw relaas met veel plezier.

Jan Rolleman 2021-05-27 22:39:13

Alweer een sjoën verhaal. Mit leuke foto's. Op naar de laatste etappe. Toi toi.

Silvia 2021-05-28 07:52:53

Succes met de laatste etappe. Leuk geschreven weer en prachtige foto’s