Helemaal kapot

Italië, Monteroni d'Arbia

Het was me het dagje wel. Op tijd vertrokken uit Siena en onderweg toch nog leuke plaatjes gemaakt. En als je dan eenmaal uit Siena bent….. rust.
De uitzichten waren uiteraard weer prachtig, eigenlijk helemaal niet te vangen in foto’s. Het zonnetje scheen en het enige ongemak was een dikke blaar op mijn rechterhak die gruwelijk pijn deed. Als je even liep ging het wel weer, maar als je even bleef staan of ging zitten begin de pijn van vooraf aan. Dat was minder vandaag. Er stond 29 km op het programma in een glooiend landschap. Op zich wel te doen. Halverwege stond een oude man op het pad en hij begroette me hartelijk. Hij sprak alleen Italiaans en toch…. Met handen en voeten hebben we een half uurtje gekletst. Zo leuk !! Hij is 95 jaar en we zijn even samen op de foto gegaan.
Maar ik moest verder en ik zag al steeds meer donkere wolken samentrekken. Halverwege een beklimming begin het wat te druppelen. Dus de hoes om de rugzak en de jas grijpklaar. En maar door. Toen ik boven op de berg was een bliksemslag en meteen donder. Snel mijn jas aangedaan, dikke steen gezocht en daar op gaan zitten en me klein maken (zoals ze me dat geleerd hebben). En toen begon het me toch. Hagelen, regenen en bliksemen. Ik zag voor me op een paar honderd meter de bliksem een paar keer inslaan. Ik ben niet snel bang, maar daar scheet ik zowat in mijn broek. Was was dat eng.
Na een half uurtje was het onweer verder getrokken (seconden tellen tussen flits en donder) en kon ik verder. Maar ja, het pad was veranderd in 1 grote modderpoel. Allereerst weer door de pijn van de blaren heen en dan op de been blijven in die drab. Het werd loeizwaar en vanaf dat moment werd het meer overleven dan wandelen.
Maar nu lig ik gelukkig op bed en hoor het buiten weer gieten. Op tijd binnen dus.
Hoop dat ik morgen meer geluk heb.
Houdt duimpje voor me !!

Hoi Frans, Wat een avontuur! Gelukkig kun je nu bijkomen (en opdrogen). Geniet van een rustige avond en een goede nachtrust. Ik duim voor je morgen, opdat je meer geluk hebt. Groetjes, Brenda

Brenda Maathuis 2023-05-11 16:18:07

Tjonge jonge Frans , het is dus meer een survival vakantie geworden ! ipv een wandelvakantie. Even een vraagje hoor, heb je ook altijd een paar extra schoenen mee? of moet je morgen dezelfde pattas (nat en onder de modder weer aan)?

Carola Delea 2023-05-11 16:19:39

Heroïsch noemen ze dat Frans! Succes verder.

Bert 2023-05-11 16:21:31

Het was een dag van uitersten; trouwens ook mooi weergegeven in de foto’s. “ But you did it” 💪💪 Na gedane arbeid is het goed rusten en morgen fris & fruitig met mooi weer verder (fingers crossed). Succes 🍀🍀😘

Marianne 2023-05-11 16:21:44

Nou lekker dagje wel..... toch nog positieve dingen onderweg. En toch weer prachtige foto's. Succes met je blaar. Hopelijk morgen beter.

Leo Senz 2023-05-11 16:26:27

toch een heel andere wandeltocht dan de vorige keren🥴 Ik hoop voor je dat het nu rustiger weer wordt en dat de blaar zich koest houdt. Succes morgen!

Elly 2023-05-11 16:36:29

De zegen heb je dus vandaag al gekregen en het vagevuur is gelukkig langs je heen gegaan. Veel plezier verder met hopelijk mooi wandelweer en nog vele leuke ontmoetingen. Ein Servus aus Bayern

John M 2023-05-11 16:38:07

Wat een dag surveille noemt men dat. Hoop dat de pijn morgen wat beter voelt en het weer mee zit. Veel succes morgen

Marlies 2023-05-11 16:39:35

Pfff Frans mooi verhaal en prachtige foto’s maar wel balen van die blaren 😬. Ik zal voor je duimen, je bent een bikkel dus het komt vast goed ! Geniet van de maaltijd en rust goed uit !

Peter R. 2023-05-11 16:57:06

Survival of the fittest 🤗

Nicole 2023-05-11 17:06:35

Zooooo, dat was me het dagje wel. Tjeetje Frans ik moet er niet aandenken onweer en dan boven op een heuvel brrrr. Gelukkig is het goed gegaan en ben je ondanks de pijn en modder op plaats van bestemming. Mopelijk morgen beter🍀🍀🍀

Ria Hoffschlag 2023-05-11 17:57:04

Pittige dag kerel!! Maar je kunt het bikkel 💪🏻👊🏻. Hopelijk morgen wat relaxter en minder blaarpijn! Ik 👍🏼 voor je!!👊🏻

Henk 2023-05-11 17:59:52

Tjonge wat je allemaal meemaakt. We kunnen ons voorstellen dat het heel eng was daar midden tussen de bliksem flitsen. Gelukkig wist je wat te doen en is het goed gekomen. Jammer dat het daarna een bagger wandeling werd. Hopelijk morgen beter weer, zodat alles buiten een beetje droger is. Veel sterkte met je pijnlijke hak.

Alex en Katja 2023-05-11 18:20:24

Leuke wandeling😀 Wat een avontuur. Hopelijk wordt die blaar wat rustiger. Succes. Weer een birra of vind verdiend!

Wiel 2023-05-11 19:04:11

Je bent een topper Frans. Het was echt een dag van uitersten. We duimen morgen met je mee! Heel veel succes 👍🤗👊💪

Karin en Theo 2023-05-11 19:21:04

Hi Frans, nooit prettig onweer. Gelukkig dat alles goed verlopen is. Wens je een goede nachtrust!

Tom 2023-05-11 20:17:34

Whoow topper, ik denk dat ik ook een natte broek had in het onweer. Ik ben niet bang voor onweer, maar wel binnen in huis en niet buiten. Knap. Veel succes morgen en ook met je blaren.

Saskia 2023-05-11 21:51:42

Dat je dat allemaal voor je plezier doet !! Dat is afzien !! Je ziet de angst in de ogen. Maar wel heel knap hoor. Dat is doorzetten !!

Gerard Dreesen 2023-05-11 21:53:24

Tjonge Frans, wat een avontuur. Maar je hebt het gered, bikkel!

Margje 2023-05-12 09:34:16

Hoi Frans hopelijk heb je de komende dagen normaal "Italiaans" weer en geen last van blaren. Haw pin!!!

Pierre 2023-05-12 10:23:41

Nou Frans dat is toch wel weer een tochtje geweest zeg...... Boh en dat onweer vreselijk😦 Op naar een nieuwe dag. Hoop dat je geen overlast van de blaren zal krijgen..... Groetjes