Rustdag in Lugo

Spanje, Lugo

Vandaag heb ik dus niet gelopen afgezien van wat sightseeing in Lugo.
Dit is best wel een mooie stad met een stadsmuur rondom het oude centrum. Deze stadsmuur staat als cultureeel erfgoed geregistreerd bij de Unesco.
Ze hebben hier een stadsplein dat zo mooi is. Maastricht pretendeert de mooiste pleinen te hebben maar ze kunnen niet tippen aan dit plein. Hooguit het OL Vrouweplein komt in de buurt.
Heb er ook een tijdje op het terras gezeten om een ontbijtje te eten.
Daarna eens naar de kathedraal gegaan. Zag er van buiten best mooi uit, maar binnen was nog veel mooier. Er was een grote rondgang met allemaal kapelletjes en het middenschip was helemaal afgezonderd. Je kon dan ook niet kijken naar het altaar zonder eerst via een oud deurtje naar het middenschip te gaan.
Daar zaten enkele mensen te bidden en ik ben respectvol op een bankje gaan zitten. Je zit daar dan zo afgezonderd temidden van zo’n geweldig altaar en beelden dat je de tijd vergeet. Voordat ik het in de gaten heb zat ik er al een dik half uur. Toch nog stiekem een foto gemaakt van het altaar en rustig naar buiten gegaan. Nog snel in de sacristie een stempel opgehaald en toen weer terug in het zonnetje. Toen ik wat verder rondliep zag ik een Spanjaard met zijn gitaar een heel rustig en sfeervol liedje zingen. Het raakte me heel erg ondanks het gewoon middenin een winkelstraat was. Heb hem ook een dikke fooi gegeven.
Lijkt wel mijn emo-dag te zijn 😉.
Ik ga nu nog wat genieten van mijn vrije dag en morgen vervolg ik mijn verhaal.
Bye....

Wederom prachtige foto's Frans. Heerlijk kunnen uitrusten en genieten van al dat moois. De Maastrichtenaren zullen je opmerking over hun pleinen waarschijnlijk niet zo waarderen. 😉

Harry 2018-05-21 15:51:52

Sjun foto's. En er is niks mis met emodagen.

wibo 2018-05-21 15:54:05

Lekker even ontspannen is ook belangrijk. je ziet wat het met je doet. Mooie foto's Frans. Fijne rustdag verder en tot morgen. Succes🌻

Silvia 2018-05-21 16:41:43

Prachtige foto's, geniet mher lekker van diene daag, murrege is ut weer aafgeloupe.

Saskia 2018-05-21 17:01:42

Leuk tot ste us op d'ne rösdaag ouch op de huugde hèls vaan sjoen foto's vaan e prachtig plein 👌veur mörge succes 👟👟

Maud 2018-05-21 17:03:12

Wat een mooie stad. Wat betreft die pleinen, nu hier in de buurt heb je ook verschillende dorpjes en stadjes met een prachtig plein, waar meestal in de zomer voor de kinderen en volwassenen veel georganiseerd wordt. Tja en dat altaar, prachtig. Ben vrijdag op excursie in Murcia geweest en in de kathedraal, ohh je weet niet wat je ziet wat voor schoonheid. Enfin dat is hier en jij zit nu lekker lui te zijn daar. Geniet ervan. Dag Frans veel rust plezier🍻🍷😎🍵🍴🍨☕️🍀🍀🍀😘😘😘🙋

Ria 2018-05-21 21:25:51

Is een heerlijk plein, heb er met heel veel plezier s,avonds gezeten en gegeten.

Gert 2018-05-21 23:43:16

Wauwwwwwww (alweer) mooi omgeving... en geniet van je "vrije"dag.