Etappe 25 (emotionele dag)

Spanje, Molinaseca

Voor vandaag stond de trip naar Cruz de Fierro op het programma. Een speciale dag omdat ik ook nog wat van mijn moeder heb meegenomen. Daarom heb ik voor vandaag ook maar 17 km op het programma staan, kon wel eens wat langer gaan duren.
Het begin was pittig. Ik moest weer gaan klimmen. Op tijd van 7,5 km moest ik omhoog tot 1500 meter, het hoogste punt van de Camino. Aangezien de temperatuur ook hoog was, kon ik mijn t-shirt in no-time uitwringen. De uitzichten worden echter met de minuut mooier, in 1 woord geweldig. Na de flinke klim arriveerde ik uiteindelijk bij het kruis.
Alles af en de steen uit mijn backpack halen en de spulletjes van mam.
Marianne had me vanmorgen er nog op geattendeerd dat het vandaag ook nog Hemelvaart is, het had zo moeten zijn.
Ik ben de spulletjes aan het kruis gaan ophangen en heb de steen een mooie plek gegeven. Ik heb daarna nog een potje staan janken (grote mond, klein hartje) en ben nog een uurtje blijven zitten. Toen mam nog een dikke kus gegeven en toch maar verder gegaan. Life goes on....
Vervolgens is er een afdaling en dan nog een klimmetje en dan begint de lange, lange afdaling over iets dat ze een pad noemen, maar meer lijkt op een lawine van rotsen. Hier kun je dan stapje voor stapje voorzichtig naar beneden lopen. Ondertussen kwam ik de moeder met jaar 9-jarig dochtertje nog tegen. Even snel fotootje gemaakt.
Ook kwam ik nog langs Albergue Mandarin. Dat is een heel speciale. Alles zoals in de middeleeuwen is het daar. Dus geen stroom, geen stromend water, geen wc (maar latrines). Heel apart, maar niks voor mij 😉
Nu ben ik aangekomen in El Acebo, klein dorpje. Morgen een makkie. De rest van de afdaling naar Ponferrada. En ook dan zijn het niet zoveel kilometertjes.
Tot morgen.

Wat zal het een emotionele dag zijn geweest Frans. Maar mooi dat je een en ander hebt kunnen afsluiten. Mooie foto's. Succes voor morgen.

Harry 2017-05-25 13:22:17

Bijzondere dag........mooi gedaan, mooi geschreven! ❤️

Marianne 2017-05-25 13:36:03

Hé Frans, Heb net nog met je mee moeten janken. Erg mooi verwoord. Het is zeker een emotionele dag voor je. Mooie gedachten dat je moeder met je meeloopt. Het zijn wederom prachtige foto's. Succes voor morgen 👍🏃

Karin en Theo 2017-05-25 14:01:36

Emotioneel Frans, maarmemorabel!! Top gedaan 😊

Nelis 2017-05-25 15:43:56

Mooi dat je dit nog hebt kunnen doen voor je moeder. Ze is beslist heel trots op je. 👍

Marianne Consten 2017-05-25 16:16:00

Wat mooi om te lezen dat jou moeder een mooi plekje heeft gekregen in deze tocht.. Dat zal zeker emotioneel zijn geweest. Veel succes voor morgen Frans

Rachel 2017-05-25 18:59:39

super Frans, grandioze dag, jouw moeder zal met recht trots op je zijn en dat mag je ook op jezelf zijn :)

Christ 2017-05-25 19:03:42

Prachtig Frans. Ich wis zicher dat dieng Mam bij dich is en sjtolz is op wats du dees.

Wibo 2017-05-25 19:29:23

Mooie dag samen met je moeder op de top! Geweldig om dit te kunnen doen.

Raymond 2017-05-25 19:37:38

Mooi gebaar Frans.

Tom 2017-05-25 20:25:49

Mooi👍

Elly 2017-05-25 20:44:45

Sjiek Frans dat je dit hebt kunnen doen emotioneel en bijzonder

Inge 2017-05-25 22:25:03

Klasse jedoa Frens! Mam is sjtoots op diech!!

Cor 2017-05-25 23:09:06

Omgeving begint inderdaad mooi te worden. Zo te lezen geen grote lichamelijke problemen. Zonnetje schijnt. Wat wil je nog meer. Loop ze.

Johan 2017-05-26 07:55:14

Ik heb dit verhaal en foto's vandaag pas gezien (vrijdag dus) heel mooi gebaar, mij schieten gewoon de tranen in de ogen bij het lezen en het zien van oma's foto en de schelp, heel mooi, weet wel zeker dat oma heel erg trots op je is 👍😥❤

Lei 2017-05-26 13:31:49

Lees je verslag van gisteren vandaag pas. Mooi geschreven en wat hangt ze daar mooi bij die steen. Ze zal zeker trots zijn.

Carola 2017-05-26 18:58:00

Hallo Frans, Hele tijd niet kunnen lezen maar nu heb ook ik een traan gelaten omwille het gebaar om mam. Je bent een kanjer en mam zou trots op je zijn. Ik lees straks verder. Groet