San Miniato Alto naar Gambassi Terme

Italië, Gambassi Terme

Gisteren was ik zo kapot toen ik aan kwam dat niks me meer interesseerde. Geen foto’s in het dorp meer gemaakt. Maar 1 doel: bed en douche. Toen we weer opgefrist waren heb ik dat alsnog ingehaald en heb nog leuke plaatjes gemaakt. Als slot nog de mooie zonsondergang. Vanmorgen lekker ontbeten en toen tot onze schrik een en al mist. De foto van de zonsondergang nogmaals gemaakt, maar nu anders.
Nou, daarna begonnen met lopen. Er stonden ongeveer 25 km op het programma. Heuveltje op , heuveltje af en tot slot….. jawel hoor. Weer een dorp boven op een berg.
De omgeving was vandaag geweldig. Het is alsof je door een fotoboek loopt. Maar dan veel mooier. Heb geprobeerd om wat sfeerbeelden te vangen, maar is altijd moeilijk. Zo rond half 11 was de mist weg en brak de zon door. En dat heb ik geweten. De combinatie zon en klimmen is niet goed voor mij. Zo’n 8 km voor het eindpunt riep ik ook tegen Anouk dat ik echt moest stoppen. Ik ging dood. Natuurlijk heeft mijn allerliefste dochter dit moment van shame vastgelegd. Zo is ze wel 😂
Nadat ik weer bijgekomen was hebben we toch de laatste kilometers tot een goed einde gebracht. Onze grootste wens was een terras. De hele dag zijn we helemaal niets tegen gekomen. Gelukkig stonden af en toe waterpunten onderweg om de flessen te vullen. Een Duitse oudere pelgrim die we vaker tegen kwamen had het zooo zwaar. Anouk heeft hem nog water en een pakje Dextro energy gegeven. Op het laatst hebben we hem niet meer zien binnenkomen toen we op het eerste terras in het dorp zaten. Hoop maar dat alles goed met hem is. Was echt een aardige man.
Nou, tenslotte nog een wetenswaardigheidje. Volgens de gezondheidsapp op de telefoon hebben we vandaag 104 verdiepingen omhoog gelopen. Ik kan me er iets bij voorstellen. Morgen een rustige dag. Uitslapen en op ons gemakkie. Tot morgen

Goot bezug Frenske!!

Alex Fievez 2022-05-11 17:34:52

Chapeau!!!!👍🏼👍🏼🍻🍻

Nicole 2022-05-11 17:37:02

Lekker toch, een rustige dag na zo’n inspanning!! Geniet ervan!

Elly 2022-05-11 17:50:56

👍👍👍

Wiel 2022-05-11 17:58:26

Hoi Anouk en Frans Zit lekker in de tuin en lees met veel plezier jullie reisverslag Hoop dat de komende dagen zon overgoten zijn met weinig blaren. Doei

Alex 2022-05-11 17:58:31

Zooo dat was afzien vandaag. Maar geweldig dat Anouk met je mee loopt (tenminste iemand om dat vast te leggen ) kunnen wij ook met je meeleven, al zittende in een stoel in de zon😂😂. Knap hoor ik vindt jullie geweldig!! En wat een mooie foto’s👍👍

Ria 2022-05-11 17:58:45

Super veel bewondering voor jullie!!!

Martin 2022-05-11 17:59:31

Frans en Anouk, ech zoe sjiek um mèt te "wandele" 🤣😉. En noe kriege ouch nog ins e gans aander beeld vaan diech.... Daanke Anouk 👍 Meh petje aof huur, veur uuch alletwie 😘

Maud 2022-05-11 18:06:09

Wat een prestatie weer. Prachtige foto's. Lekker uitrusten en morgen succes.

Harry 2022-05-11 18:31:36

Chapeau alletwee en leuk om jullie verslag te lezen. Succes voor morgen weer

Inge 2022-05-11 18:35:16

Je wordt ouder pappa 😉

Marianne C. 2022-05-11 18:36:49

Mooie prestatie weer. 👌👌

Tom 2022-05-11 18:58:51

Pinhawwers, zeet geer, chapeau

Jacqueline 2022-05-11 19:19:40

Wat een geweldige prestatie van jullie twee. De jaren gaan tellen Frans. Prachtige foto's weer. Geniet van jullie "rustige dag"

Marlies 2022-05-11 19:29:23

Toppers dame en heer. Ja Frans ook jij wordt een dagje ouder!! Goed uitrusten en dan weer op stap.

Jan R 2022-05-11 19:57:08

Wat een avontuur. Petje af hoor. Ps de foto waar je bekaf was, heeft die heg al dat ambtenaren zweet wel overleefd🤪Succes verder, Katja.

katja_diesel@hotmail.com 2022-05-11 20:09:58

Geweldig weer, wat een doorzettingsvermogen. Gelukkig morgen een rustige dag. Blijf genieten.

Carola 2022-05-11 20:47:22

Frans, als je n andere kleur had gehad, zou ik ook denken dat je daar dood langs de weg ligt.... Gelukkig heb je Anouk bij je, die knapt je wel weer op. Chapeau hoor. Succes en maak maar weer mooie foto's. Ze zijn prachtig. Gruss