Het valt niet mee

Italië, San Quirico d'Orcia

Gisteravond ging ik eten in de lokale kroeg (complete maaltijd met drinken voor 15 euro), maar de weg er maar toe was al een lijdensweg voor mij. Het lijkt wel of de blaren besmettelijk zijn want het worden er elke dag meer. En ze doen flink pijn. Dus na het eten weer doktertje gespeeld en prikken en verbinden en dan maar hopen.
Vanmorgen de boel flink ingetaped, mijn sokken vol wandelwol gestopt en schoenen aan. Het ging… niet meer en niet minder.
Ik ben maar eens gaan lopen en zien waar het schip strandt. Er stonden vandaag 26 km op het programma met flinke klimmen en flinke afdalingen. Zwaar dus, maar ook vooruitzichten op mooie panorama’s. En inderdaad, prachtig was het onderweg.
Maar mijn voeten begonnen steeds meer te protesteren. Stoppen of zitten betekende steeds dat ik weer door die pijn heen moest, dus maar zoveel mogelijk doorgelopen.
Maar dat houd ik ook niet vol dus bij een wijnboerderij even een half uurtje uitpuffen.
Ik zag enkele pelgrims passeren. Niemand die ik ooit gezien heb. Bijzonder.
Daarna weer de boel omgehangen en zo goed als het ging weer langzaam op gang komen. Geen gezicht denk ik.
Na een kilometer of zo is de ergste pijn weg en loop ik tenminste weer een beetje normaal. En toen zag ik de donkere wolken al weer komen opzetten. Dat kan er wel nog wel bij. Hele handel weer af en voorbereidingen treffen voor regen. Hoes om rugzak en jas aan. Dan weer om en door want het begon ook alweer te rommelen. Ik wilde graag in het volgende dorp zijn eer het begon. Vraag niet hoe en vraag helemaal niet hoe het uitzag, maar toen het begon was ik net bij een bar in een dorpje.
Heb me daar wat gegeten (lekkere pasta van mama) en heb ze daarna met hulp van Google translate gevraagd of ze een taxi voor me wilden bellen. Ging niet meer en dus heb ik de laatste 5 km niet neer gelopen maar ben door een malafide taxi er naar toe gebracht.
En ik heb er geen spijt van !!
Morgen zou de horrordag worden. Ik laat het kaartje zien. Ik ben me nog aan het bedenken hoe ik dat ga aanpakken, want dat gaat me nooit lukken. Onderweg is bijna niks, dus ik overweeg of ik deze etappe gewoon ga overslaan en een andere manier vind om daar te komen.
Heb nog even om dit uit te puzzelen.
Voor nu, nog een fijne middag en een fijn weekend voor iedereen.

meh Frans, wat vreiselek boe ste door moos. Is ech aofzien, shit blaore, t weer zit ouch neet ech mèt. Groete bewondering veur diech 💪. Verzörge d'n poete meh good, en daag foetele is ouch neet erg. Hiel väöl succes 🙏😘

Maud 2023-05-12 15:29:48

Mijn respect en bewondering wordt steeds groter Frans!! Verstandig om je voeten een dag herstel te gunnen!

Martin 2023-05-12 15:34:55

Het zit toch echt tegen deze keer, en die blaren zijn nog erger als het onweer. Ik hoop het lukt de volgende etappe anders als met de benenwagen te doen. In geval van nood mag gefoeteld worden!!! Tot nu toe was je een kei 🏃🏼 Succes morgen en niet forceren😵‍💫

Elly 2023-05-12 15:37:22

Het is een echte pelgrimstocht voor je. Denk nu maar eerst aan je eige gezondheid , anders kun je helemaal niet verder. Rustige avond en verder veel succes 🕯🙏

Saskia 2023-05-12 15:42:50

Wat een martelgang. Je moet idd door de pijn heen lopen. Ik weet hoe het voelt (Nijmegen). Respect hoor. Doorprikken en stevig afplakken en dan maar het beste hopen. Succes morgen. En overslaan mag. Kun je misschien naderhand etappe overdoen als je in beter doen bent.

Harry 2023-05-12 15:46:13

Wat een prestatie, "¡que logro!".

Nicole 2023-05-12 15:53:47

Ik ben trots op je! Opgeven ligt niet in je aard, al komt de onderste steen boven, je gaat door. En daarom ook knap dat je inziet dat het nu even anders moet. Gun je lichaam rust, dan gaat het beslist beter. Want in Rome zul je deze keer aankomen, hoe dan ook…… Je bent een kanjer, succes voor de komende kilometers 😘

Marianne 2023-05-12 16:19:30

Hey Frans ! Ut kump good !!! Groetjes, Brenda

Brenda 2023-05-12 16:31:13

Wat een doorzetter ben je Frans. Het zal vast goedkomen

Brigitte 2023-05-12 16:48:22

Wat een opgave. Knap dat je het überhaupt doet. Als het niet anders kan gewoon die etappe overslaan. Je moet aan jezelf denken en het moet ook leuk blijven. Extra dagje rust.

Wiel 2023-05-12 19:09:44

Succes vandaag weer Frans!!!!

Tom 2023-05-13 08:18:50

Kom op Frans met voldoende rust moet het lukken..

Pierre 2023-05-13 09:35:58

Pfff dit is echt afzien Frans. Misschien is het beter nu eerst wat rust te gunnen aan die vreselijke blaarvoeten. Houd moed het komt beus wel weer goed.🍀🍀🍀

Ria Hoffschlag 2023-05-13 09:36:54

Boh Frans toch.....knap dat je dit kan. Ik was al gestopt denk ik. Bedenk je maar goed wat je doet. Anders lig je straks en kun je niks meer. Prachtige omgeving weer. Je bent een held. Succes