Etappe 12: a walk in the park

Spanje, Arzúa

Jaaaa, zoals ik al voorspelde. Dit was mijn verwendag. Lekker ontspannen vertrokken om half 10 😁, op mijn gemakkie lopen en na 2 pauzes toch al om 1 uur aankomen.
Heerlijk toch.
Vandaag hoefde ik maar 15 km te lopen. Is dus echt niets. Ik ontmoette al snel een Duitse vrouw die uit Aken bleek te komen en al snel waren we in gesprek. We hebben dan ook tot Arzua heel prettig samen gewandeld en waarschijnlijk zullen we elkaar nog wel vaker treffen. Ze is een arts met een hele moeilijke naam en ze heet Ushi.
Wat heb ik dat toch gemist de afgelopen weken. Kletsen met mede-pelgrims. Denk toch dat de drukkere camino’s meer iets voor mij zijn. De Primitivo is mooi, maar ook best eenzaam. Het is net wat je zoekt natuurlijk.
Ik lig nu in een Albergue waar je per 4 met gordijnen afgeschermd bent. Dat is we fijn alhoewel het sanitair wat primitief is. Maar het is goed te doen.
Morgen op naar O Pedrouzo, de laatste stop voor Santiago. De weersvoorspellingen zijn slecht. Regen is op komst. Och ja, als het maar niet te hard gaat regenen dan valt het wel mee.
Voor nu de groeten en tot morgen.

Ik dacht echt, he nu al? Lekker toch, zo’n dag😊 Leuke foto’s. Die bedden met de gordijnen deed me denken aan Rolduc lang geleden.... Geniet nog van de middag...😎🍺

Elly 2018-05-24 13:58:45

Heerlijk toch zo een korte etappe en voor een doorgewinterde wandelaar zoals jij is dat een fluitje van een cent. Dacht deze Duitse dame ook dat we in Nederland Duits spraken.;) Weer mooie en leuke foto's. Lekker uitrusten en succes voor morgen.

Harry 2018-05-24 14:05:36

Veer blieve ut knap veende Frans, eg👍🏼👍🏼. Geneet en weer veul wandelplezeer mörrege.

Nicole 2018-05-24 14:13:42

Maag toch ouch ins 'n lekker korte wandeling, geneet vaan d'ne vrije middag en alvas succès veur mörge.

Maud 2018-05-24 14:24:01

Lekker dagje in de zon en n kort ritje. Je kunt thuis al n aardig fotoboek maken. Geniet er vandaag nog maar lekker van.

Inge 2018-05-24 14:37:56

Veel succes morgen, ik hoop dat je niet zo'n weer krijgt als hier.

Saskia 2018-05-24 14:53:57

Lijkt mij heerlijk z'n dagje "niets doen" beetje slenteren van dorpje naar dorpje. Iets drinken op een overvol terras, en dan de schoentje weer aan en verder. Geniet nog Frans.

mieke 2018-05-24 15:00:57

ontmoet...vrouw...gesprek.....Aken...prettig....vaker....dokter.....Uschi...gemist...... Maar Frans toch, ik ging bijna denken: was ik maar daar :):):) Veel plezier met Ushi en wandelen

Christ 2018-05-24 15:47:02

Geweldig dat je zo'n fijne da hebt gehad. Dat geeft moed voor de dagen. K wil je niet ontmoedigen Frans, maar gisteren bij el Tiempo zag ik dat in dit gebied veel(tormento) tot heel veel regen wordt verwacht. Laten we hopen dat ze er weer helemaal naast zitten met hun voorspelling!!! Veel sterkte en succes morgen🍀🍀🍀🙋🌂☁️🌧⛈☂☔️🌤

Ria 2018-05-24 17:14:32

Lekker kort loopje.

Gert 2018-05-25 00:26:33

Heerlijk toch zo'n dagje....dat geeft de burger weer moed😁. Als ik de mooie foto's bekijk, denk ik, zou dat ook iets voor mij zijn maar als ik dan toch heel diep naar mezelf kijk.....toch maar niet. Knap hoor Frans. Vooral zo doorgaan. Laat ons maar meegenieten door de mooie foto's. Hoop dat je reis nog even mag duren...🙋‍♀️