San Gimignano naar Monteriggioni

Italië, Monteriggioni

Eerst maar met de deur in huis vallen. We hebben vandaag gesmokkeld. Eigenlijk stonden vandaag dik 30 km op het programma en Anouk en ik zagen hier heel erg tegenop. Dus we hadden gisteravond besloten om het eerste stukje met de bus te doen. Even puzzelen hoe en wat en ‘s-morgens op pad. Na een stukje met de bus weer alles omgehangen en gaan met die banaan. Even een stukje tot we de stad uit zijn en daarna opende zicht het plaatjesboek weer. Echt leuke plekjes gezien en ook de nodige stempels verzameld in ons paspoort. Gelukkig hadden we deze keer niet zoveel klimmen en dalen als gisteren. Dat loopt een stuk prettiger. Ook enkele barretjes onderweg om wat te drinken en te eten. Bij de eerste bar zat een groep Engelse vrouwen die me toeriepen dat ze hier lekker koud bier hebben…. Ik moet er niet aan denken als ik nog een stuk moet lopen 😉
Op enig moment zien we het plaatsje waar we naar toe moeten, liggen. Natuurlijk wederom boven op een berg. Ik hoopte nog dat er een weg geleidelijk naar boven zou gaan, maar helaas. Linea recta steil naar boven. Een kwelling voor mij.. Anouk huppelt gelukkig gewoon naar boven. Ben ik best jaloers op.
We zitten nu in het dorp. Om het dorp is een ronde stadsmuur en in het midden een plein met restaurantje en wijnbarren. En eigenlijk is dat het. Wel mooi, maar stelt niet veel voor. Toen we aan het wijnen waren kwam trouwens Jens ook net binnen (met een taxi). Iedereen smokkelt wel wat op zo’n dag. Hebben nog even gekletst en toen ging hij hai hai. Lekker slapen. Morgen de laatste dag, naar Sienna. Hopelijk gaat dat nog goed.

Prachtige foto’s alweer. Succes morgen met de laatste loodjes. Oh ja, het is geen foetelen. Jullie maken de regels, dus mag je ze ook wijzigen. Art. 1 van de Wet Vakantievieren.

Marianne C. 2022-05-13 17:47:51

Een beetje smokkelen mag op onze leeftijd Frans, maar Anouk kan dan straks nog een rondje om het dorp ☺️ Succos morgen

Nelis 2022-05-13 17:52:51

Weer super mooie plaatjes Frans. En in tijd van nood mag en moet een ieder........ Succes met de laatste loodjes.

Harry 2022-05-13 17:59:47

Mooie foto’s weer!! En een beetje smokkelen….. mag voor het goede doel😊 Menigeen is jaloers op de kilometers die je nog maakt😆 En dat lekkere glas wijn op het eind… dik verdiend!!

Elly 2022-05-13 18:12:28

Succes morgen met de laatste etappe!

Mark 2022-05-13 18:28:50

Jammer dat jullie eerder moeten stoppen. Had jullie nog een tijdje willen volgen. Maar goed dat je je openstelt en dit met je volgers deelt. Volgend jaar een nieuwe kans.

Amalia 2022-05-13 18:31:07

Weer prachtige foto’s!

Wiel 2022-05-13 18:35:58

ut smokkele is uuch vergeeve😉😉

Marion en harrie merckelbagh 2022-05-13 18:51:37

Vooruit hé met die geit ( uh…. met die gans) Nog één dag te gaan, gaat jullie zekers lukken 🥵👍💪💪😎🍀

Marianne G. 2022-05-13 18:57:44

Prachtige foto’s

Loes 2022-05-13 19:07:59

Goed gedaan en veel plezier morgen maak er nog wat moois van ☀️☀️🥾🥾

Inge 2022-05-13 19:13:11

Mooie tocht weer. Succes morgen!! 👌

Tom 2022-05-13 19:55:19

Prachtige foto's, gewoon genieten. Veel succes met de laatste loodjes, je moet maar zo denken, je doet dit voor je plezier, de verplichting maken we zelf. Ik geef graag goede raad weg, handelde ik er maar zelf naar.🤣

Saskia 2022-05-13 20:31:10

Geniet van de laatste wandeldag 👍👍👍👍👍😀

Alex 2022-05-13 21:03:04

Naast prachtige foto's ook nog een openhartig reisverslag; bravo Frans en Anouk! Op naar de laatste dag. Veel succes en voor later, goeie thuisreis!

Frans van M. 2022-05-13 21:36:38

Knappe prestatie. Fijne dag morgen en geniet ervan.

Jan R. 2022-05-13 22:24:27

Ondanks de (smokkel)bus toch weer een geweldig stuk gelopen. Tja Frans normaal dat Anouk nog kan huppelen terwijl jij moet afzien. Hier is het liedje met de tekst “je wordt ouder papa en geef het naar toe” van toepassing😂😂 Enfin hoe dan ook het blijft een geweldige prestatie, “chapeau”!!!🙋🏼‍♀️💃🏼