Monteriggione naar Siena

Italië, Monteriggioni

Vanmorgen zijn we extra vroeg opgestaan om vooral voor de warmte al een flink stuk gevorderd te zijn. Dat bleek een goed plan. In de koelte presteer ik een stuk beter en we schoten goed op ondanks dat er behoorlijk wat klimmen in zaten. Natuurlijk weer prachtige plaatjes en Anouk heeft een prachtig filmpje gemaakt in de ochtend. Na een tijdje lopen kwamen we bij een fort en daar vlakbij was een kleine oase voor pelgrims gemaakt. Je kon er wat drinken en op het laatst kun je dan een vrije gave doen. Daar kijkt verder niemand mee, als je niks geeft is het ook goed. Ze hadden daar een hele grote hond, Bacco. Hij bleef maar naar me toe komen om geaaid te worden. Vreemd genoeg moest hij van Anouk niks hebben. Daarna ons pad vervolgd en we liepen veel door bossen, lekker koel. Toen we in de buurt van Sienna kwamen begon de ellende weer. Omhoog, omhoog en omhoog in de volle zon. Heb dus ook verschillende tussenstops moeten maken. Maar het was de moeite waard. Sienna is een hele mooie stad en ondanks dat we al 21 km hadden gelopen, zijn we nog flink rond gelopen in de stad. Uiteraard lekker gegeten op het plein en toen wilde ik een ijsje……
En dat heb ik gekregen 🤣😂
Nu zitten we in de trein naar Pisa. Daar overnachten we omdat we morgenvroeg het vliegtuig terug hebben. Anders redden we dat niet.
Het was een zware week maar ook een geweldige week. Ik had het niet willen missen om dit met Anouk te doen. Ik weer wel dat Anouk voor eventjes is genezen van wandelen. Heeft genoeg gekregen.
Dat was het dan weer voor deze keer. Bedankt voor alle leuke berichtjes en wellicht tot een volgende keer !!!

Wauw Frans.Ik moet zeggen dat ik een beetje jaloers ben op je geweldige avontuur zo samen met je dochter. Dit neemt inderdaad niemand jullie meer af. Juist al die ontberingen van de hitte en de klimmetjes geeft jullie avontuur een extra kik. Alex zegt hier naast me: onder druk wordt alles vloeibaar! Maar jullie mogen echte trots zijn op deze geweldige “ papa -kindje “ prestatie.

Katja 2022-05-14 16:57:36

Petje af voor jullie. Geniet nog even van het mooie sienna. Prachtig die foto's. Dit moet voor jullie een hele mooie ervaring zijn geweest. Goede vlucht terug.

Marlies 2022-05-14 17:00:33

Jullie zijn TOPPERS!! Deze week samen neemt niemand jullie meer af, ook al was het zwaar. Goed op elkaar gelet en je grenzen erkennen is ook niet fout. “ You did it” ❤️❤️

Marianne 2022-05-14 17:05:52

Het was weer prachtig om je verslagen te lezen. Geweldig dat je deze ervaring met je dochter hebt kunnen delen.

Wiel 2022-05-14 17:09:21

Het filmpje van Anouk was prachtig en de foto's van jou ook. Goede reis en rust maar lekker uit als je weer terug bent.

Marianne C. 2022-05-14 17:09:58

Ik sluit me aan bij de vorige reacties. Deze ervaring samen in die prachtige omgeving neemt jullie niemand meer af. En wie weet wat er nog meer in het vat zit….. Goede vlucht terug.

Elly 2022-05-14 17:17:21

wie al gezag, dit avontuur nump uuch geine mie aof!!!. Bedaank veur d'n verhaole en foto's. Gooj trök reis!!

Maud 2022-05-14 17:19:28

wat een top-week hebben jullie samen gehad. En samen uit en samen naar huis is ook mooi. en natuurlijk krijgt en grote jongen ook een groot ijs. Jammie. :):) fijne terugreis.

christ 2022-05-14 17:25:01

Helaas zit jullie geweldige reis erop, bedankt voor al die mooie foto’s. Deze reis blijft voor altijd in het geheugen gegrift en waarschijnlijk zal er nog heel veel en heel vaak nagepraat worden. Goede reis terug samen. Ps. Frans Dit was wel een echt “IJSJE” om het geheel mee af te sluiten😆😆🙋🏼‍♀️

Ria 2022-05-14 17:31:31

Geweldig 🤩

Loes 2022-05-14 17:42:10

Prachtige foto’s

Loes 2022-05-14 17:43:04

Gefeliciteerd Frans en Anouk zoals ik al zei geweldig om dit samen te doen dat zul je nooit vergeten. Nog een fijne avond en veilige terug reis morgen .👍

Inge 2022-05-14 18:02:33

Heerlijk om dit samen te kunnen doen, super.......maar dat ijs(je) is ook super🤣🤣🤣goede reis terug🤗🤗

Nicole 2022-05-14 18:10:03

Geweldig dat jullie samen dit hebben kunnen doen in een mooie omgeving. Het ijsje zou heerlijk gesmaakt hebben. Goede en veilig terugreis samen. 🙏😊

Tom 2022-05-14 18:21:31

Bedankt weer voor de prachtige foto’s en de mooie reisverslagen. Jullie hebben een bijzondere week samen gehad en mooie herinneringen gemaakt. Wel thuis!!

Janneke 2022-05-14 18:44:57

Gefeliciteerd toppers. Fijn dat het gelukt is zover. Lekker genoten van een drankje op het beroemde Piazza del Campo. En dat ijsje was zeker verdiend. Veilige thuisreis.

Harry 2022-05-14 18:58:48

Mooi dat het goed is gegaan. Genieten en met een voldaan gevoel weer naar huis. Goede vlucht en we spreken elkaar binnenkort. Groetjes,

Jan R 2022-05-14 19:14:23

Het was weer Toppie 👍 deze week. Heerlijk die verhalen met foto's als ansichtkaarten, in één woord prachtig.👏 Anoek en Frans, jullie zijn echte bikkels.❤💪 Chapeau! Nog een fijne avond, en een goede vlucht terug. Dikke poen 😘

Karin en Theo 2022-05-14 19:47:44

Wat een top prestatie van jullie, en wat een leuke foto’s weer. Ja Siena is een super mooie stad, leuk dat jullie daar ook nog van hebben genoten. Voor straks slaap lekker en een goede vlucht terug.

Carola 2022-05-14 19:51:03

Whoow toppers, ik vind het eennsuper prestatie. Prachtige foto's waar jullie overal geweest zijn. Dat ijsje zal wel goed gesmaakt hebben😂 Gooi terukreis.

Saskia 2022-05-14 19:55:51

Anouk lief en leuk dat je paps heb ondersteund ☺️ Frans jammer dat je je doel niet hebt gehaald, maar verstandig zijn is altijd beter. Volgende reis beter. Veilige vlucht morgen

Nelis 2022-05-14 22:27:12

Goede terugreis! 🍀

Marga 2022-05-14 22:41:47

Bedankt Frans en Anouk dat we met jullie mee op reis mochten. Ijsje is zeker dik verdiend ...... Een hele fijne terugreis en hoop op n volgende trip. Jullie zijn toppers. Groetjes XX

Silvia 2022-05-14 23:08:18

jullie zijn toppertjes. Goede terugreis

Marion Merckelbagh 2022-05-15 00:48:00

Echt quality time met je dochter om zo iets samen te doen. Geweldig Frans. Op naar het volgende avontuur.

Willem 2022-05-15 10:53:23

Respect Frans en hopelijk ben je snel weer hersteld!! De herinneringen nemen ze je in ieder geval nooit al zo samen met Anouk!!

Henk 2022-05-16 07:51:22

Knap dat je dit hebt volgehouden in die hitte. Wel een geweldige ervaring samen met je dochter. Dat pakt niemand je meer af. De foto’s zijn geweldig en Italië is dan ook een prachtig land. Het was weer superleuk om je te volgen en graag tot een volgende keer!

Marlene 2022-05-16 15:29:46

Stoere wandeltocht geweest, Frans en dochter! Mooie prestatie en ervaring geweest in een geweldig land. Ijsje is dik verdiend en wat mij betreft veel meer.