Dag 2: terug naar de kust

Spanje, Castro-Urdiales

Vandaag zag het al een stuk vriendelijker uit dan gisteren. Het zonnetje kwam er regelmatig doorheen en dus een prima wandeldag.
Gisteravond trouwens heel gezellig geweest. Voor de albergue maakte ik kennis met Chris, een druktemaker uit Nijmegen. Voortdurend aan het kletsen en iedereen was de klos. Wel een hele leuke man trouwens.
Zo tegen 7 uur konden we in het dorp gaan eten en samen met Birgit (D) en Jetske (NL) gingen we eten. Heel gezellig aan tafel. Aan de tafel naast ons kwam een vrouw uit onze albergue zitten en ze was alleen. Dus alles bij elkaar geschoven en gezellig samen aan de 60+ tafel. Zij was Française en kon een beetje Engels. Was een echt gezellige avond, mede door de gastvrouw. Die had zo als komiek op het podium gekund. Lachen, gieren, brullen.
Terug in de albergue snel het bed in en proberen wat rust te vinden. Er waren helaas veel jeugdige pelgrims die nog veel energie hadden. Het bleef nog lang onrustig...
Om kwart voor 7 vanmorgen vertrokken. Eerst een flinke klim en toen op een hoog kustpad een hele tijd langs de kust gelopen. Met dat zonnetje erbij niet verkeerd.
Na enkele kilometers ging het weer landinwaarts en er moest een keuze gemaakt worden: lange of korte route. Het scheelde 8 km maar de korte route liep parallel aan de autoweg. Daar had ik geen zin in, dus de lange.
Dat heb ik geweten. Flink bergop klimmen, want ik ging steeds meer landinwaarts. Was wel even slikken.
Maar wat naar boven gaat, komt op enig moment ook weer naar beneden. En dat liep een stuk lekkerder.
Zo rond 11 uur vond ik de eerste bar waar ik eindelijk een kop koffie kon drinken. Daar snakte ik al de hele dag naar. In het barretje kwam opeens ook Jetske naar binnen. Gezellig koffie samen gedronken, afscheid genomen en weer verder voor de laatste 10 km.
Dat ging heel vlotjes en zo rond 1 uur kwam ik dan ook aan in Castro-Urdiales, 23,5 km vanaf het startpunt.
Het is een echte badplaats en het is ook heel bizar om gepakt en gezakt over de boulevard te lopen waar alleen schaars geklede mensen rondlopen.
Maar, ik ben er weer en ga lekker uitrusten en genieten van de rest van de dag.
Voor nu, tot morgen.

Fijn dat het weer vandaag goed is. Hooen dat het zo blijft 😎 Prachtige omgeving blijkbaar, mooie foto’s weer. Geniet van de rust en misschien weer een gezellige avond, dan kun he er morgen weer tegen.....

Elly 2019-05-04 13:39:31

Sjoen foto's Frans👍

Carla 2019-05-04 13:41:03

Wat leuk om je verslagen weer te lezen. Ik wens je een heel goede tocht.

Janneke 2019-05-04 14:00:46

Hej, daar is hij weer.

Amalia 2019-05-04 14:03:44

Weer mooi om te lezen en je foto's te zien. Geniet van de omgeving, de rust en de mensen die je ontmoet.

Leon 2019-05-04 15:12:41

gelukkig was het Chris en niet Christ, want ik ben normaliter niet zo spraak naam :):):) veel plezier verder.

christ willems 2019-05-04 16:22:32

helemaal nerveus: ..niet zo spraakzaam.... moest het zijn :)

christ 2019-05-04 16:23:04

Prachtige 0mgeving. Mooi weer en gezellige mensen. Wat wil een pelgrim nog meer .....😍 Fijne avond Frans en tot morgen.

Silvia 2019-05-04 16:28:05

Gelukkig weer beter weer om te wandelen. Prachtige foto's en mooie verhalen.

wibo 2019-05-04 16:29:48

Gelukkig het weer zat vandaag mee. Laat het zo blijven🌤🌤🌤👍🍀🍀🍀

Ria 2019-05-04 16:34:25

Hey Frans, Wat un sjieke foto's en een leuk reisverslag. Hopelijk heb je het vanavond weer zo gezellig. Fijne avond 😳👍

Karin en Theo 2019-05-04 21:46:18

Mooie foto’s!

Marianne C. 2019-05-04 22:10:22

Heeeeerlijk, zo langs de kust en ook mooi groen.

Saskia 2019-05-04 22:31:09

Fijn dat het een mooie dag was. Goed rusten lekker eten en lachen en morgen weer verder.