Etappe 14 (geluk gehad)

Spanje, Hornillos del Camino

De dag begon heel ontspannen. Ik had volgens plan vandaag een relatieve korte route opstaan van zo'n 19 km. Niet te bergachtig, dus moet goed te doen zijn.
Het weer was helaas niet helemaal je van het, maar het was wel droog.
Ik had gisteravond nog wat door Burgos gestruind en het is een leuk centrum. Echter...
In de boeken staat het vaak beschreven dat wandelaars niets met de stad hebben. Heb dat altijd flauwekul gevonden maar nu ondervind ik het aan den lijve. Je zit in een flow van rust en natuur en dan krijg je een cultuurschok als je de stad binnen komt. Dus nog maar eens overdenken of ik wel in Leon mijn rustdag ga nemen.
De omgeving waarin ik vandaag liep is een beetje saai. Steeds wat omhoog en dan loop je op de hoogvlakte waar veel graan staat. Maar steeds hetzelfde eigenlijk. Dus weinig boeiende foto's vandaag.
Het voordeel van dergelijk gebied is natuurlijk dat je goed kan doorlopen. Dat is me dus ook goed van pas gekomen.
Gisteren was ik er al bang voor. Het is weekend en dan is het altijd enorm druk op de route door de Spaanse weekendlopers. Ook nu weer. Die mensen reserveren ook nog steeds plaatsen in de herbergen en dus zag ik al overal de bordjes FULL staan. Ik vreesde al dat het doorlopen werd maar gelukkig heb ik in de Albergue municipale het op 3 na laatste plekje gekregen. Eindelijk zit eens alles mee.
Misschien komt het wel door het prentje dat een oude vrouw me in Rabelink de las Calzades in de handen drukte. Ik moest dat meenemen baar Santiago begreep ik uit haar woorden. Die ik ook.
Morgen ongeveer 21 km voor de boeg. Ongeveer hetzelfde scenario als vandaag, alleen wordt het nu echt warmer. Lekkerrrr.

Gaat toch goed als ik het zo lees. Dat met de stad begrijp ik goed; als je met zo'n tocht te voet bezig bent, en het grootste deel is platteland en rust, is de stad een soort cultuurshock, je comfortzone is nu heel anders als in het dagelijkse leven. Fijne middsg nog, geniet ervan en morgen vol goeie moed weer door😎

Elly 2017-05-13 14:18:50

Dat is boffen Frans dat je nog een slaapplek kreeg. Hoefde je geen extra kilometers te lopen. Na gedane arbeid is het goed rusten. Succes alweer voor morgen.

Harry 2017-05-13 14:19:31

Niet veel loos dan komt het koppie goed tot rust, geniet.

Saskia 2017-05-13 16:47:21

Ja, daar had ik niet aan gedacht. Iemand die hele dagen in de natuur is heeft totaal niets met een stad, heel begrijpelijk eigenlijk. Nou ja enfin verder is het saai maar toch goed verlopen!! Slasp lekker vannacht en morgen weer op pad. Jammer dat dit stuk zo saai is, alhoewel de foto's dat niet zeggen. Zet h'm op Frans morgen lekker wat warmer en wat meer zon ook hoop ik👍🙋🏼