Etappe 13 (is er iets anders dan tegenwind)

Spanje, Burgos

Een slechte nacht gehad. Het bed was te kort voor mij en de matras veel te zacht. Behoorlijke rugpijn gekregen daardoor. Daarbij is gisteravond de slaapzaal door het noodweer een noodopvang geworden. Zo'n 10 matrassen zijn er op de grond bijgelegd. Behoorlijk druk dus en navenant benauwd en rumoerig.
Maar laten we het eens over soep hebben. Neem 1 goede raad van mij aan: bestel nooit, maar dan ook noooit knoflooksoep. Niet te vreten ๐Ÿ˜–
Het voorste kommetje is hem.
Vandaag begon de dag redelijk, alhoewel het wel frisjes was. Redelijk vlakke etappe met slechts 1 klimmetje erin. Lijkt goed te doen. Maar de wind werd harder en harder en vreemd genoeg komt die steeds van dezelfde kant: van voren. Om gek van te worden. Aangezien vandaag veel open vlaktes waren kreeg ik dus de wind vol in het gezicht. Was dus meer een gevecht met het weer dan met de weg. Een weg die overigens niet erg mooi was. Vooral als je Burgos nadert wordt het steeds minder. De laatste kilometers dwars door een industriegebied. Daar word je niet blij van.
Normaal is een stad altijd leuk, maar ben nu blij dat ik morgen weer verder kan. Druk, smerig en je ruikt alleen uitlaatgassen. Snel achter me laten dus.
Voor nu lekker genieten van mijn kamertje.
Morgen rustig aan. Het plan is zo'n 20 km, maar in dat plaatsje is maar 1 Albergue. Als die vol is moet ik nog een stukje door. Hopelijk heb ik geluk.
Tot morgen.

Hoi Frans...elke dag weer leuk om met een kop koffie achter het bureau jouw epistels te lezen. Allesbehalve een pleziertochtje begrijp ik. Oorspronkelijke bedoeling is ook afzien en mediteren/met jezelf in gesprek komen. Voldoet daar dan ook aan. Enkele tips: * wind vol in het gezicht....omdraaien...heb je hem in de rug. Bijkomend voordeel is gebruik van andere spieren. * uitlaatgassen...op anticiperen door beetje wind vanuit de bergen mee te nemen...weegt niets. Succes verder..

Johan 2017-05-12 14:17:42

Wij (je teampjegenoten) vroegen ons af wat je drijfveer was on de camino te lopen. Vreemd genoeg hebben we het je nooit gevraagd. Dankzij Johan's commentaar weten we dat nu. Sommige mensen gaan een maand naar Bali, maar het past wel bij je om het zo te doen. Ik hoop in ieder geval dat je je doel bereikt. En het eten....ik heb medelijden met je ๐Ÿ˜‰

Marianne Consten 2017-05-12 15:03:34

Zo Frans gelukkig de 13e etappe overleefd!! Ik hoop voor jou, dat je morgen gelijk een slaapplaats hebt! Succes

Nelis 2017-05-12 16:33:21

Frans, die wind zou je morgen beter kunnen hebben als je mede wandelaars wel knoflooksoep hebben gegeten. Succes en nog veel plezier

Brigitte 2017-05-12 19:09:55

Jammer van de Knoflooksoep. De rest ziet er iig wel eetbaar uit. Gelukkig de dag goed door gekomen. Succes met de slaapplaats en de volgende etappe.

Harry 2017-05-12 19:33:23

Oei, oei๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ๐Ÿ’จ dat viel niet mee. Evenals de soep. Ziet er ook niet uit ๐Ÿ˜. Uit ervaring weet ik dat het wel kan zijn, dus......denk niet zo'n goeie kok. Hoop dat je vannacht wel een goed bed om goed uit te rusten. En voor morgen hoop ik dat je fris, uitgerust en vrolijk met wat minder wind je camino kan vervolgen๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ‘๐Ÿ™‹๐Ÿผ

Ria 2017-05-12 21:12:54

Poeh Frans, vandaag zat het flink ๐ŸŒง๐ŸŒชtegen. Je moet maar denken het zit er gelukkig weer op.Vannacht een fijne slaapplek en morgen weer fris ertegenaan.Veel succes ๐Ÿ‘๐Ÿ‘‹morgen met hopelijk droog weer!๐ŸŒค