Etappe 20 (de man met de hamer)

Spanje, Castilla y Leรณn

Eigenlijk zou vandaag een relatief makkelijke wandeling op het programma staan. Echter een slechte nacht gehad doordat de wel zeer christelijke pelgrims tot laat op de avond liedjes aan het zingen waren en daarna zeer luidruchtig naar bed gingen. Niet echt christelijk, maar ja.
Vanmorgen was het koud, heel koud. De thermometer gaf 2 graden aan en er stond een felle wind. Sta je dan met je korte broek. Al lopende krijg je het gelukkig snel warmer. Eerst zo' n 8 km naar het eerste dorp. Dat ging goed. Blaar die ik gisteren opengeprikt heb deed wel pijn, maar was uit te houden. Koffie en een gebakje gegeten en een foto gemaakt van een kerktoren met 2 ooievaarsnesten.
Toen begon de ellende. Wederom 1 lange saai pad langs de weg dat deze keer ongeveer 13 km duurde. Het hoogtepunt was toen ik onder de spoortunnel door liep. Zo erg...
Ondertussen begonnen alle pijntjes zich behoorlijk te manifesteren en het werd zwaarder en zwaarder. Lijk ondertussen echt toe te zijn aan de rustdag. Nog 1 dag lopen en dan is het zover.
Met hangen en wurgen heb ik de plaats bereikt waar ik naar toe wilde en ben de eerste beste Albergue naar binnen gelopen. Laatste bed was van mij. Even na mij kwam een vrouw binnen die dezelfde ervaring had dan mij zei ze. Ook opeens de man met de hamer tegen gekomen. Voor haar was helaas geen bed dus ze moest nog even verder.
Is trouwens heel vervelend dat steeds neer Albergues reserveringen laten voorgaan op de pelgrims die aan de deur staan. Hierdoor wordt het steeds een race om een bed te krijgen. Maar ik weiger te reserveren. Zo hoort het niet. Allen naar O Cebreiro heb ik een uitzondering van gemaakt overigens, waar ik het niet ga riskeren. Anoukje heeft me die reservering gemaakt want zei spreekt Spaans.
Gelukkig ben ik nu weer onderdak en morgen zie ik wel weer. Kruip nu eerst onder de wol. Tot morjn.

Tjonge Frans, afzien zeg. Bijna rustdag waarop wielrenners overigens gewoon doortrainen. Zou ik niet doen Frans, gewoon beentjes omhoog en uitrusten. Groeten (opa) Bert.

Bert 2017-05-19 12:54:29

Hallo Frans, Goed uitrusten vandaag en veel sterkte morgen. En dan een heerlijke rustdag. Kom op, hรจ. Je kunt het.

Ger Bessems 2017-05-19 13:01:02

Heel veel sterkte morgen. Ik hoop dat de weg wat afwisselender is en dat je niet zo'n last meer hebt van je lijf hebt. Rust daarna maar lekker een dagje uit. Je hebt het verdiend.

Hans 2017-05-19 13:08:27

Het zit soms niet mee Frans nu is t zonnetje er en nu komt de man met de hamer, maar toch nog even doorzetten

Inge 2017-05-19 13:08:27

Lijkt me zeer zwaar allemaal. Respect! Nog 1 dag en dan lekker uitrusten en even alleen maar genieten van het zalig niets doen.

wibo 2017-05-19 13:56:14

Dat is wel afzien zeg. Rust lekker uit en heel veel succes morgen. Daarna lekker een dagje 'chillen'.

Margje 2017-05-19 14:19:59

Hallo Frans. Dat is echt afzien. Weet een beetje hoe het voelt. Iedere meter doet pijn. Nu lekker rusten en voor morgen veel succes.

Harry 2017-05-19 14:26:20

Nou, respect hoor, maar we weten het allemaal, je bent over de helft, en uit ervaring weet ik, de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar dit lijkt mij geen loodje, maar een LOOD met dubbel d, veel succes morgen ๐Ÿ‘

Lei 2017-05-19 14:43:32

Sorry gisteren is er bij ingeschoten!!was zelf een dag op reis met Spaanseklas. Ook "vermoeiend",maar als ik dat met jou trip vergelijk krijg ik het schaamrood op de kaken ๐Ÿ˜ณbij het woord vermoeien wij gingen met de bus๐Ÿ˜. Ik heb zoveel respect voor jou, wat een afzien tot nu aan toe. Hoop dat de blaar je morgen geen parte speelt en wens je voor morgen veel sterkte en ๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ€๐Ÿ‘๐Ÿ™‹๐Ÿผ

Ria 2017-05-19 16:17:35

Als het makkelijk was kon iedereen het doen,maar dit zijn van die dagen die van een wandeltocht een topprestatie maken. Ben trots op je

Alex. Schloesser 2017-05-19 16:18:50

Ik sluit me aan bij het commentaar van Alex ๐Ÿ‘

Marianne Consten 2017-05-19 16:45:49

Niks mรฉรฉr toe te voegen aan Alex's commentaar! Zet hem op, je kunt het!!! En op zondag weet je waar het gezegde vandaan komt " na gedane arbeid is het goed rusten" ๐Ÿ›๐Ÿ›Œ๐ŸŒž๐Ÿ˜Ž๐Ÿท๐Ÿ‘

Marianne 2017-05-19 18:25:10

Wat een prestatie als je bedenkt hoe ver je al gekomen bent. Nu lekker uitrusten en genieten van je laatste plekje in de albergue en dan รณp naar de laatste dag voor de rust. You can do it, Francisco!

Marlene 2017-05-19 19:02:06

Poeh poeh, dit is afzien.๐Ÿ˜ฃ Je kunt het Frans.๐Ÿ‘‹ Na morgen een dagje uitrusten. Succes, je bent een topper.๐Ÿ‘๐Ÿƒ

Karin en Theo 2017-05-19 20:56:32

nou, als ik aankwam en ik was kapot van het lopen, en er was geen bed, en ik moest nog verder gaan lopen.................zou ik mijn principes over boord gooien en lekker een reservering maken voor een bedje de volgende dag.......en 's avond lekker christelijk een de drank en gezang gaan....;)))