Etappe 10: wat ging er fout.

Spanje, Castrelo

Toen ik vanmorgen vertrok had ik 2 opties: of lopen tot San Romao de Retork (zo’n 19,5 km) of doorlopen naar Ferreira, zo’n 8 km verder.
Nou, uiteraard was het weer eens mistig toen ik vertrok en of het daar nou door kwam of dat ik gewoon niet goed opgelet heb, ik weet het niet. Ik heb me grandioos verlopen en heb ruim 8 km om gelopen. Duidelijk dat ik die laatste plaats dus niet gehaald heb. Enig voordeel is dat ik door het omlopen ook in Santa Eulalia de Bóveda terecht ben gekomen. Onder de kerk daar is een gewelf waar in de 4e, 5e eeuw watercultuur werd gepraktiseerd. Een en ander is ook te zien aan de wandschilderingen daar. Heb wat foto’s gemaakt en hoop dat de sfeer een beetje overkomt. Ik moest me daar trouwens melden bij het kantoortje van de vvv en de man ging met de sleutel met me mee. Achteraf wilde hij absoluut niets aannemen. Ook niet voor het onderhoud hiervan. Opmerkelijk.
Na dit intermezzo maar weer vol goede moed op pad om weer op de juiste route te komen. Gelukkig lukte dat na een aantal km.
Vandaag weinig foto’s omdat er niet zoveel te zien was. Ben vooral blij dat ik weer een bedje heb en de pootjes hoog kan leggen. Het gaat me deze keer niet zo goed af als vorige keer. Altijd weer iets anders dat mis gaat. Maar deze keer kan ik wel zeggen: boldly go where no pelgrim has gone before.
Tor morgen.

Helaas gaat niet altijd alles goed, en deze keer is zo’n keer. Wie weet wordt het vanaf morgen veel beter, kump good.... En, elk nadeel heeft zijn voordeel, zonder die fout had je santa eulalia niet gezien niet gezien, toch? En ook weer mooie foto’s... Tot morgen

Elly 2018-05-22 15:43:20

Hoi Frans, wel aparte foto's. Deze tocht is toch ook anders als de vorige keer, en nu kom je vlgs mij ook niet zoveel pelgrims tegen, waardoor je alles alleen moet doen, geen morele steun. Alleen van ons in het regenachtige Limburg.

Saskia 2018-05-22 15:53:16

Hai Frans nog een dag of 3 dan ben je in SdC, volgens mij ook het lot van de pelgrim dat het wel eens wat tegen zit onder weg, maar tot nu toe ondanks regen, mist, kou, verkoudheid etc toch al zover gekomen mag je ook dankbaar voor zijn.

Gert 2018-05-22 16:55:59

Hallo Frans, wat vervelend dat je zo veel km extra hebt moeten lopen. Valt niet mee als het al niet zo lekker gaat. Maar JIJ bent een bikkel. Lekker uitrusten en morgen is er weer een nieuwe dag met nieuwe kansen. Toch ook weer mooie foto's. Succes morgen.

Harry 2018-05-22 18:24:39

Ach arme jij🙄 Enfin je hebt nu andre mooie dingen gezien. Zo zie je maar ieder nadeel......enz. Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen, misschien kom je deze laatste dagen toch nog wat gezeldschap tegen, want alleen is ook maar alleen. Zet hem op Frans👍🍀🍀🍀🙋

Ria 2018-05-22 20:04:06

Gisteren een spotje gezien waarin gewezen werd op wat je kunt doen als je een ouder iemand tegenkom die de weg kwijt is...jammer dat ze die daar niet uitzenden😇

Johan 2018-05-22 20:16:30

Die Frans toch. Maar wel mooie foto's en inderdaad iets unieks. Succes woensdag🍀