Etappe 9: lekkere wandeling maar wel lang

Spanje, Lugo

Vanmorgen toen ik vertrok was het nog mistig. Omdat pinksterzondag is zou eigenlijk de deur pas om half 9 opengaan maar ik wilde toch graag een uur eerder vertrekken. De avond van te voren wat gebabbeld met la posadera en zij zou wel voor mij zorgen zei ze. Om half 8 stond ze klaar en had een kop koffie voor me gezet. Lief !!
Toen op pad gegaan om de ruim 31 km achter me te brengen. De bult in het begin was goed te doen en daarna was het hoofdzakelijk wandelen alsof je in het heuvelland bent. Best wel lekker. Maar ja, op een gegeven moment ga je de pootjes toch echt voelen. De laatste 5 km was ook echt op het tandvlees want de voeten deden behoorlijk pijn, mede door blaren op beide hakken.
Maar ik heb het gehaald en lig nu lekker op mijn bedje. Echt een minimini kamer. 6 m2 maximaal. Maar een bed en een badkamer is al voldoende voor mij.

Vandaag bijna geen pelgrims gezien. Hooguit een stuk of 5. Zelfs mijn favoriete Koreaanse meisjes vandaag niet gezien. We treffen elkaar normaal altijd wel 1 of 2 keer op een dag en dan roepen ze heel blij Hi Flans !!! Ik heb geen idee hoe ze heten, maar heb hen eens geholpen toen we samen in een Albergue lagen. Een feest om ze altijd te ontmoeten.
Vandaag doe ik geen was, want gisteren alles al gewassen en ik heb nu alleen een vuil shirt en onderbroek. Dat doe ik een volgende keer wel erbij. Vraag me soms het nut van het wassen af want na een half uur ben ik altijd heel bezweet en heb het gevoel dat alle vliegen om me heen blijven zwermen. Zal het me wel inbeelden, maar stinken doe ik dus altijd 😫
Ik ga nu eens lekker helemaal niks doen. Dinsdag horen jullie weer van mij.
Doeiiiiii

Heb je je charmes weer eens laten spelen vanmorgen. Gelukkig was het wat aangenamer, hoe is het met je verkoudheid? Fijne avond en niet te veel stinken.

Saskia 2018-05-20 17:08:41

Dus zelfs als je er niet uit mag, weet jij het toch weer fijntjes te regelen :):) Fijne rustdag en dinsdag veel plezier nog Flans :)

Christ 2018-05-20 17:15:20

Weer super gedaan Frans. Alleen vervelend van die blaren. Doorprikken en goed verzorgen. Morgen rustdag ( hebben ze in Giro ook😉) en succes voor dinsdag

Harry 2018-05-20 17:16:42

Laat nu je pootjes maar even goed rusten. Vooral die blaren. Knap van je hoor. Succes🍀

Silvia 2018-05-20 19:13:53

Knap broertje, ik ben trots op je.geniet van je rustdag 🍺 of 🍷 of toch maar☕️ en vertroetel je voeten, die moeten het toch maar kunnen....

Elly 2018-05-20 19:40:09

Geniet morgen lekker van jou rustdag en dinsdag weer fris en fruitig ertegenaan grt

Annemarie 2018-05-20 19:42:51

Tjeetje 31km wat een afstand en ook nogeens met blaren op de oeten🙄Neem diep m'n petje voor je af Frans. Geniet van je rustdag en verzorg die voetjes(hi,hi) zodat je er dinsdag weer volop tegenaan kunt. Veel plezier🍻🍷en tot cinsdag🍀🍀🍀😘🙋

Ria 2018-05-20 20:37:20

Toppie gedaan vandaag. 👍 Tja Frans, laat de voetjes maar lekker uitrusten en geniet morgen van je vrije dag! Fijne avond

Karin en Theo 2018-05-20 20:54:49

Naam vergeten...dat herken ik 😀

Amalia 2018-05-20 22:19:07

Nou Frans het einde is in zicht nig 100 km, maar eerst een heerlijke rustdag. Voor de blaren had ik tiritas effect gekocht plak je over de blaar heen nadat je die door geprikt hebt, kan er op b lijven ook met douchen werkt prima. Ga heerlijk genieten van Lugo en drink een heerlijk biertje op het grote plein.