De kop is eraf

Italië, Altopascio

Het was me het dagje wel. Om 5 uur werd ik opgehaald door de shuttle naar vliegveld. Daar de gebruikelijke dingen gedaan en om 7 uur vlogen we dan naar Pisa. Eenmaal geland in Pisa naar het station gewandeld (is maar half uurtje) en daar op de trein naar Lucca. Zo rond kwart over 10 was ik daar. Eerst even naar de vvv voor mijn eerste stempel in het pelgrimspaspoort. Omdat ik toch de oude stad in moest ook even naar de kathedraal. Ik heb gelezen dat ze wel eens moeilijk doen over stempels. Maar er zaten 2 jonge dames en of het mijn charmes zijn (uhummm), ik kreeg meteen een stempel EN een speciale oorkonde. Toe maar.
Ik trof daar ook een moeder met zoon (rond de 30) die ik ook al in de trein had gezien. Ook zij gingen naar Rome, maar de zoon was wat ziekjes en daarom bleven ze nog een dag in Lucca. Geen straf.
Ik ben toen begonnen aan mijn wandeling naar Altopascio, zo’n 18 km. Geen geweldige omgeving, maar de afstand en weinig heuvels is een goede mix om lekker warm te draaien. Het was wel warmer dan verwacht, maar al met al is het lekker gegaan. Lig nu in een B&B boven een restaurant die zeer goed scoren op Tripadvisor. Zit dus goed.

Nog even over die pizza automaat van gisteren. Nog nooit gezien. Eerst op een scherm een pizza uitzoeken en kiezen voor warm of koud. Dan betalen en vervolgens komt zo’n balk in beeld die tergend langzaam gevuld wordt. Ik verwachte echt een pizzakoerier met gillende banden, maar nee hoor. Toen de balk vol was ging een schuif open en daar kwam de pizza in een doos en gloeiend heet. In de doos zat ook nog een houten mes. En eerlijk is eerlijk, hij smaakte niet verkeerd.

Maar vanavond wordt dus beter !!!
Ik ga nu lekker douchen en de voetjes verzorgen. Morgen gaat het verder.

Lekker eten, heerlijk weer, koud biertje..... wat willen we nog meer👍🏼🤗☀️☀️

Nicole 2023-05-04 16:08:52

Een goed begin is het ……… En 28C dat kan wel Iets minder, stuur maar wat graden naar ons toe.

Peter R. 2023-05-04 16:09:59

Geweldig, die getekende ramen ! En ik zie maar liefst 28 graden op het bord staan...pfff en dan ben je nog maar 'in het Noorden' van je wandeltocht. Dat wordt héél véél drinken Frans.

Carola Delea 2023-05-04 16:14:16

Hoi Frans. Ik wens je heel veel succes en dat het maar beter mag gaan dan afgelopen jaar. Geniet er vooral van.

Leo Senz 2023-05-04 16:22:33

Hoi Frans, je hebt een goede start, zo te zien. Mooie beelden en goeie temperatuur. Wens je veel succes op je verdere tocht! Groetjes Frens van M

Frans van M 2023-05-04 16:25:44

Wel al warm maar in ieder geval droog, dat is mooi. Mooie plaatjes zijn het weer☺️ Laat het je smaken en tot morgen🍺

Elly 2023-05-04 17:07:48

Goed begin Frans geweldig dat je hier weer aan begint

Inge 2023-05-04 19:10:34

Wat goed dat je weer begonnen bent! En leuk om dit weer op deze manier mee te beleven. Ik kijk al uit naar het verslag van morgen en de mooie foto's! Veel succes en plezier!

Eric Visser 2023-05-04 19:44:42

De kop is eraf op naar Rome 💪🏻 Prachtige foto’s Frans

Nelis 2023-05-04 20:11:38

Sjoan kiekskes!

John 2023-05-04 20:29:16

De kop is er af! Maak er een mooie tocht van Frans.

Willem H 2023-05-04 20:48:51

Heel leuk om ook de reisverslagen van iemand anders te lezen! 😉 Veel plezier! Zeggen ze in Italie eigenlijk ook buen camino?

Lydia 2023-05-04 21:30:02

Whoow een prachtige omgeving. De temperatuur is wat anders, hopelijk niet te warm voor jou. Geniet lekker vanavond en slaap wel.👍

Saskia 2023-05-04 22:16:16

Mooi begin. Lekker genieten.

Jan R. 2023-05-04 22:30:16

Fijn dat de kop eraf is Frans. Lucca is idd een mooie stad. Succes maar weer.

Harry van Aalst 2023-05-05 14:13:33

Succes en hou je taai !!!