Moe, nat, koud maar voldaan

België, Bree

Het was vandaag niet de makkelijkste dag. De hele dag nattigheid en dat is gewoon niet prettig. Maar toch…… Het begin moet je even doorheen bijten want veel bebouwde kom, maar daarna een geweldige route. 28 km waren vandaag te lopen tot in Bree. Eerst met het veerpont over de Maas (voetgangers gratis!!) en toen via de dijk naar Dilsen-Stokkem (de woonplaats van).
Tja, in dat stadje kun je je alleen vergapen aan de enorme villa’s. Hierna gelukkig weer het platteland op waar een fietspad loopt over een oude spoorlijn. Helaas een groot hek met verboden toegang. Improvisatie werd weer gevraagd en ik heb me een route uitgedokterd om bij de spoorbrug over de Zuid Willemsvaart te komen. Via die brug moest ik namelijk verder. Met een kleine omweg bij de brug aangekomen en het ging daarna gelijk de bossen in. Ik ben daar op heel mooie plekken gekomen. Zo jammer dat zulk slecht weer was, dan had ik er nog meer van kunnen genieten. Ergens in die bossen voor Opitter heb ik me gruwelijk verlopen. Ik was de route helemaal kwijt. En wat ben ik dan zo blij met mijn telefoon. Ik wist dat ik in Opitter moest terecht komen dus een beetje de richting peilen en gaan met die banaan. Ik begin echter behoorlijk moe te worden en had ook wel honger. Mijn hospita uit het pension in Berg had me wat extra boterhammen met spek en ei gemaakt voor onderweg en mooi ingepakt. Dus daar werd het nu tijd voor. Ik zag in de verte een bankje. Die was voor mij.
Eindelijk zitten. Tot nu toe nog niks tegen gekomen en alles was dicht. Dus na 4,5 uur lopen eindelijk even rust. Ik zit zo te genieten van mijn bammetje en in mijn boekje te lezen. Zie ik dat ik op een veldpad moet komen met een fietspad ernaast. Goh, net als hier. En bij een paalkapelletje moest ik rechtdoor. Ik draai me om en jawel hoor: het paalkapelletje.
Ik was dus bij toeval weer op het juiste pad beland.
Snel weer verder en na toch wel flink afzien nu aangekomen in mijn onderkomen. Dat is we fijn dat je weet dat je goed terecht komt elke avond.
Zo, ga nu eerst lekker douchen, voetjes verzorgen en dan pootjes omhoog.
Tot morgen

Slecht weer hè Frans hopelijk de komende week droger voor je🥾🥾🥾

Inge 2021-05-24 15:52:34

Ik heb vanmiddag aan je gedacht toen het zo regende, het is deze keer toch echt afzien, denk ik. Mooi dat je zo positief blijft. Ondanks de regen toch weer mooie foto’s🤗

Elly 2021-05-24 15:53:38

Oei, oei, wat een hondenweer. Je hebt niet het beste weer van het jaar. Ik hen echter gelezen dat het gaat verbeteren, dat hoop ik ook van harte voor je Frans. Enfin ik vind je een kanjer en toi, toi, toi voor de rest van de tocht. 🙋🏼‍♀️🍀🍀🍀

Ría Hoffschlag 2021-05-24 15:56:38

Ondanks het slechte weer, weer een super prestatie. Knap gedaan Frans. Mooie foto's. Heb je Rambo nog de groeten gedaan.

Harry van Aalst 2021-05-24 16:34:08

Gelukkig schijnt het weer beter te worden.

Wiel 2021-05-24 16:50:40

Met dit weer wordt het kaf van het koren gescheiden Dus een top prestatie ga zo door 👍😀

Alex Schloesset 2021-05-24 18:01:58

diech bis unne kanjer😍

Marion Merckelbagh 2021-05-24 18:05:01

Hoi Frans, Leuk om je reisverslagen te lezen en je foto’s daarbij te bekijken. Gelukkig blijf je ondanks de regen nog lachen 😁. Maar dat zijn we ook zeker van je gewend. Zet hem op morgen!

Carola Delea 2021-05-24 18:54:24

Sjiek Frans um eedere daag d'n belevisse te leze. Petje aof. 👍

Maud 2021-05-24 19:24:21

Prettig gewoon dien verhoale te leze. Ouch waal fijn dat ste s'avonds op un drweg plek aan keumps. Dat woar bie de camino waal andersj. Murrege weer veul succes en hopelijk get drwegger.

Saskia 2021-05-24 20:41:11

Leuke verslagen en mooie foto’s bij deze boeiende tocht tot nu toe. Hopelijk wordt het weer snel wat beter. Zet hem op!

Marlene 2021-05-25 08:17:43

Mooi verslag en mooie foto's Frans. Hopelijk vandaag mooier weer. Succes topper!!

Henk 2021-05-25 08:33:02

He.. wat jammer Frans van het weer, maar de voorspellingen worden beter. Zet hem op. : -)

Mieke 2021-05-25 09:17:22

Jammer van de regen maar je weet, na regen komt enz. Tip: als ik me verloop helpt Maps.me mij binnen de kortste keren weer in de goede richting. Succes verder !

Frens van M iet Heële 2021-05-25 10:55:19

Jeetje Frans, ik vind dit zo knap! Slecht weer, wandelen, verlopen en dan toch steeds die "big smile" op je gezicht! Mooie foto's! Succes🍀

Marga 2021-05-25 15:09:49

Wat ben je toch een bikkel,Chapeau! 👏 Succes en hopelijk wat droger weer.