Etappe 23 (I'm too old for this shit)

Spanje, Astorga

Nou, vandaag dan. Ik had een strijdplan gemaakt waar ik overal zou gaan pauzeren. Na 10 km (met ontbijt), na 15 km en na 22 km. Daarna kwam er namelijk niets meer. In mijn boekje stond het al: neem voldoende water mee !!!!
De pauze na 10 km was lekker. Nog niks aan de hand. Was heel vroeg vertrokken dus het was nog redelijk koel.
Bij 15 km moet ik eerst over een brug. Dan kom ik in Puente y Hospital de Órbigo. In 1434 is er iets gebeurd waardoor deze brug heel beroemd is geworden. Ga dat nu niet vertellen. Wie het graag weet, zoekt het maar op πŸ€“
Hier lekker ontspannen op het pleintje gezeten en toen weer verder.
En jawel hoor, weer een keuze tussen langs autoweg lopen of platteland. Scheelde deze keer 2 km en weer...... de langere route (hoe stom kun je zijn)
Dan kom je bij het punt of no return. Watervoorraad op orde, dus gaan. Echt waar, 8,5 km een pad, geen schaduw, berg op, berg af en de zon brandt op je lijf.
Je zag de pelgrims met de bosjes afhaken. Het was echt zwaar!!
Als je dan ergens een losse boom zag staan, gelijk er naar toe. Even schaduw.... drinken...
Al vrij snel was ik door mijn eerste fles drinken heen. Gelukkig ook nog een 2e en 3e fles meegenomen. Geen overbodige luxe. Na een lange, hete wandeling ( met veel drinkpauzes) kwam ik opeens midden in die hitte bij een oase. Heerlijk. Weer een vrijwilliger die voor een vrijwillige gave drinken en fruit aan iedereen gaf. Plus schaduw, ook niet verkeerd.
Nadat ik hier weer wat op krachten kwam, moest ik nog 6,5 km lopen.
Eerst naar het kruis boven op de berg en vervolgens de lange stijle afdaling richting Astorgia.
Onderaan die afdaling gelukkig nog een waterbron waar de flessen hervuld konden worden.
Dan nog de laatste kilometers naar de stad zelf en zijn Albergue.
Ben je bijna daar, moet je me nog over een spoorbrug heen. Niet leuk.
Even verder nog erger, het laatste stukje naar de Albergue is een hellinkje 40% !!!!
En nog bedankt.
Zo rond half 3 was ik binnen, om 6 uur gestart. Was een lange dag.
Uiteindelijk heb ik 32 km gelopen. De langste van deze Camino. Morgen gelukkig weer rustig aan.
Doeiiii

Too old?? You can do this shit!!

Sabine 2017-05-23 15:47:50

Pfff heftig, word al moe als ik het lees, weer petje af, je doet het toch maar, op naar morgen πŸ‘πŸ‘πŸ‘

Lei 2017-05-23 15:52:53

Wow Frans je bent een topper. Verzorg je voeten goed en rust lekker uit. Voor morgen succes. Mooie fotos .

Marlies 2017-05-23 15:53:00

Whooow, ich doan ut dich neet nou, pfff. De zals waal kapot zeen he! ich doun toch mien patsj veur dich aaf. Veul succes veur murrege.

Saskia 2017-05-23 16:31:56

Met veel plezier lees ik iedere dag je verslag. Ik heb er veel bewondering voor hoe je jezelf iedere keer weer bij elkaar raapt en verder gaat. Geweldig! Ik hoop dat je vandaag een fatsoenlijk bed hebt. Rust lekker uit en morgen weer veel succes.

Janneke 2017-05-23 16:39:07

Jeetje, volgens mij hou jij van zelfkastijding ;-) Maar petje af! Ik heb inmiddels de film gekeken. Ik was toch wel nieuwsgierig. Mooie film, prachtige opnames van het landschap en de dorpen en steden. Maar ik heb Martin Sheen niet echt zien zweten. Op dat punt was hij niet realistisch. Bovendien werd het stuk dat jij nu loopt gemakshalve overgeslagen. Buen camino!

Marianne Consten 2017-05-23 16:50:58

Ja lopen met die "koperen ploert"🌞boven je hoofd dat valt niet mee. Enfin je hebt het toch maar weer gedaan "chappeau" Frans!!! Prachtige foto's heb je weer gemaakt, na de Belasting ligt er misschien nog een ander beroep in het verschietπŸ“ΈπŸ˜„. Hoop dat je een lekker bed treft voor vannacht dan sta je morgen weer "fit" op om morgen weer je camino te vervolgenπŸ™‹πŸΌ

Ria 2017-05-23 17:17:07

Pffft. Petje af hoor. Wat een ellende. Maaaaar op de foto zie je er nog heel goed uit en zeker niet te oud. Veel succes voor morgen.

Harry 2017-05-23 17:20:16

πŸ˜ŠπŸŒžπŸŒžπŸ˜…πŸ˜…πŸŒžπŸŒžπŸŒžπŸ˜–πŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸ‘πŸΌπŸΊπŸ»πŸ›πŸ‘‹πŸ‘‹

Elly 2017-05-23 17:41:42

Weer goed uitrusten dus. Ik blijf het ongelofelijk knap vinden wat je elke dag weer presteert. Du bis noch lang nit tse oad!

wibo 2017-05-23 18:05:40

Iedereen leeft met je mee, ook op mijn werk wordt er dagelijks naar gevraagd! Hou goede moed, het gaat je lukken!!

Marianne 2017-05-23 18:08:22

Hoi Frans super prestatie iedere dag, knap hoor maar is t ook nog leuk vraag ik me af als ik t zo lees. Morgen weer gezond op en rustig verder

Inge 2017-05-23 19:24:56

Zo Frans,de langste wandeling achter de rug super goed gedaan in die omstandigheden zeer zwaar en warm.Wij hopen dat je het morgen iets minder zwaar krijgt succes πŸ‘πŸ‘πŸ‘