Etappe 9 (een rustige dag)

Spanje, Nájera

Ik heb een planning gemaakt om om Pinksterzondag aan te komen in Santiago. Soms moet dan wat meer lopen en soms wat minder. Vandaag was dus minder. Lekker ontspannen gewandeld dus. Dat kwam eigenlijk goed uit na het etentje gisteren waarbij nogal wat flessen wijn zijn gesneuveld. We waren met een Canadees die purser is bij een vliegmaatschappij, een Amerikaanse antropologe, een Oostenrijkse kernfysicus, een Argentijn met een internationaal adviesbureau en ikke dan. Heerlijke avond gehad.
Gisteren ook nog in de kerk geweest, een ruïne leek het. Omdat de deur openstond toch even naar binnen om een kaarsje op te steken. Nou, en dan krijg je de verbazing van je leven. Prachtig mooi altaar, helemaal van bladgoud. Geweldig !!
Vanmorgen dus rustig aan van start. Leuke vergezichten, bijna zoals gewoonlijk. Opeens hoor ik muziek. Dan loop je dus boven op een berg, tussen de wijnvelden. Zit me daar een man op zijn gitaar te tokkelen en te zingen. Zo mooi...
Jammer dat ik geen filmpje hier kan neerzetten, maar ik zet het wel op Facebook. Ik heb daar echt een tijdje zitten genieten. Zo'n muziek raakt je als je een tijdje van huis bent.
Nu weer aan de slag met wasjes, spiertjes, voetjes en gewoon mezelf wassen.
Tot morgen.

Super Frans. Dubbel genieten. Korte dag en mooie muziek. Hou je haaks.

Harry 2017-05-08 13:54:04

Het zijn toch indrukken, belevenissen en ontmoetingen die je nooit vergeet, alleen dat is al die moeite en inspanning al waard!

Elly 2017-05-08 13:55:05

Heerlijk toch zo een ontspannen avond en dan een mooie rustige dag erachter. Vind het top wat je aan het presteren bent. Ik doe het je niet na. Petje af. Ondanks dat het steeds zwaarder word toch blijven genieten van alles.

Marlies 2017-05-08 14:00:28

Hallo Frans, wat is het toch ontzettend mooi om je verhalen te lezen. Geniet ervan.

Hans 2017-05-08 14:34:37

Lijkt me evht geweldig om zoveel mensen van verschillende pluimage te ontmoeten. Gedurende je verslagen gaat het steeds meer kriebelen en...........ohhhhhh was ik maar vijftien jaar jonger. Helaas ik zal het met jou verslagen moeten doen en op die manier ervan ¡¡GENIETEN!!

Ria 2017-05-08 15:52:13

Als ik jouw verhalen lees (en ook een beetje mee geniet) is er eigenlijk maar 1 plek die voor jou erg zwaar is: Heerlen. :):)

Christ 2017-05-08 17:16:44

Elke dag weer een feestje om te lezen wat je gedaan en gezien hebt!

Wibo 2017-05-08 17:38:45

Hoi Frans als ik dit allemaal lees en t weer zie in vergelijking met hier begin t bij mij toch ook te kriebelen, kost alleen zoveel verlofdagen. En wat leeft die Christ toch met je mee haha Mooie foto's, geniet nog maar lekker

Inge 2017-05-08 18:15:34

Hmmm, Christ vergeet dat je in Heerlen tegen de Parel van Mijnstreek, Brunssum aan kijkt. Niet zo mooi als de Rioja, maar toch.....😉

Marianne Consten 2017-05-08 18:25:19

Lijkt me supergezellig met zo een internationaal gezelschap. Filmpje gezien op Facebook. Je hebt toch wel wat in zijn hoedje gegooid, hoop ik😀😀😀. Geniet nog van de rest van de dag en zet hem op morgen!

Marlene 2017-05-08 19:19:14

Het lijkt wel een echte vakantie, Frans. Geniet er maar van. De verhalen zijn al super om te lezen, maar met de foto's erbij voelt het aan of we meereizen. Denk morgen overdag ook even aan mij, morgen mijn eerste (zware klus). Veel liefs, Myriam, ook de groetjes van Ger natuurlijk

Myriam 2017-05-08 20:09:56

De rust wat hier vanuit gaat, die mooie vergezichten. Mayke en ik hebbe het gisteren ook goed laten smaken ter ere van haar verjaardag. Leuk zoals je dat gedaan hebt met de cadeautjes, lief. Verder veel wandelplezier.