Kort maar wel heftig

Italië, San Gimignano

Allereerst moet ik Marianne feliciteren met haar verjaardag. Ben alweer op pad tijdens haar verjaardag. Ook de felicitaties aan Rob. En tenslotte ook nog de felicitaties aan mijn zus Elly. Is echt een familieverjaardag vandaag.
Vandaag stonden maar 18 km op het programma, dis ik had me voorgenomen om uit te slapen en pas rond half 10 te vertrekken. Maar ja, je zit in een ritme en dus stond ik rond half 8 mijn was binnen te pakken en op te vouwen. Alles nog gerekt tot half 9 en toen ben ik toch maar vertrokken.
Het begin met heel veel afdalen, dus dat voel je lekker aan je bovenbenen. Als het maar lang genoeg duurt gaan die zo lekker branden. Maar er is een regel: alles wat naar beneden gaat, gaat ook weer naar boven.
En dat heb ik geweten. Poehh, dat waren toch hele flinke klimmen. Halverwege zag ik Cynthia op een bankje hangen uit te hijgen. Omdat ik ook een hoog hijggehalte had, ben ik naast haar neergeploft. Volgens onze kaart en boekje zouden we al snel bij een bar komen. Daar zouden we elkaar weer treffen en zij liep verder. Nou, die bar is er nooit gekomen en heb haar dus ook niet meer gezien. Ik haalde wel een hele groep Italiaanse mannen in. Die hadden het in die beklimmingen nog zwaarder dan ik.
Toen het eindelijk weer vlakker werd hoorde ik achter me Italiaanse liedjes. Het waren de Italianen die weer op adem waren gekomen en uit volle borst Italiaanse liederen zongen zoals Volare. Geweldig !!!
Ben toch gestopt en heb een filmpje van ze gemaakt. Mijn dag kon niet meer kapot.
Daarna ging het eigenlijk snel. San Gimignano kwam al rap in de buurt en de laatste kilometers gingen langs een weg. Niet veel over te vertellen.
Nu zit ik lekker op een pleintje met een lekker koud biertje. Moet tot 3 uur wachten eer ik op mijn kamer kan och, die tijd kom ik wel door.
Morgen wordt een zware. Goed rusten vannacht. Tot morgen.

Ziet er goed uit Frans. Geniet en succes verder!

Bert 2023-05-07 13:40:27

Allereerst een Hartelijk Gefeliciteerd voor alle jarigen!!! Dat ziet er niet verkeerd uit Frans, deze zondag vol zon en prachtige vergezichten. Geniet van de welverdiende rust verder vandaag. Succes met het vervolg van je wandeltocht. Groeten van Jan en Anke uit Maastricht.

Anke 2023-05-07 13:40:52

Hallo Frans, gefeliciteerd met de hele familie. Wat een mooie tocht ben je weer aan het maken. Hoop dat je morgen niet al te veel spierpijn zult hebben van het dalen. De foto’s zijn weer schitterend. Ik vind het heel leuk om iedere dag over je belevenissen te lezen. Groetjes

Janneke 2023-05-07 13:41:56

Een felicitatie voor alle jarigen en voor jou laat het pilsje je smaken lekker optijd binnen vandaag

Inge 2023-05-07 14:00:47

Allereerst gefeliciteerd met alle verjaardagen. Lekker vroeg op de plaats van bestemming. Geniet van je pilsje en je luie middag. Rust lekker uit en succes voor morgen.

Marlies 2023-05-07 14:20:44

Geniet van je biertje kerel. Hadden ze geen triptrap 😜. Geniet van deze geweldige plaats. Ook 2 keer geweest. Fantastisch gewoon!! Succes morgen maar weer maar eerst ….. 👊🏻👊🏻

Henk 2023-05-07 15:29:03

Proficiat met allemaal. Het is lekker als de dag eens niet zo lang is en kun je bijtanken voor morgen. Fijne avond.

Saskia 2023-05-07 15:29:19

Geweldige foto’s. Succes morgen!!! 😊

Tom 2023-05-07 16:25:00

San Gimignano is te gek! Perficia met de femilie en succes mörge!

Sabine 2023-05-07 16:30:51

Mooie foto’s. Gefeliciteerd met de familie. 1 pintje 😪 en morgen weer vrolijk verder.

Jan R. 2023-05-07 18:50:02

Bedankt voor de felicitaties😊 Mooie plaatjes weer. Rust maar goed uit zodat je er morgen weer tegen kunt👍🏼

Elly 2023-05-07 21:38:08

Wow, Frenske wat n sjoen foto's. Zoe kriege veer aoch goesting um nao Italië te goon.

Gerard Dreesen 2023-05-07 21:50:49

Mooie verhalen, Frans! En hele prachtige foto's. Het blijft een geweldig land. Hou vol! Rome nog niet in zicht, maar je schiet goed op. Zoals Joop Zoetemelk zei: Parijs is nog ver!

Aad Adams 2023-05-08 13:03:42

Goed bezig Frans. Laat het koude bier je smaken en morgen met frisse moed aan die zware tocht beginnen.

Willem 2023-05-08 14:49:09

Alsnog gefeliciteerd met alle jarigen. San Gimignano is een heel mooi stadje met vele torentjes. Hoe hoger hoe rijker. Mooie herinneringen.

Harry 2023-05-08 17:57:18

Vergeet straks niet de cadeautjes voor jarigen.neem je de tijd om te rusten. Susses !!!