Soms zit het tegen, maar nu niet

Italië, Radicofani

Gisteravond is dokter Frans flink aan de slag gegaan en ik moet zeggen, vanmorgen ging het wel weer. Omdat ik er inmiddels achter gekomen was dat openbaar vervoer naar Radicofani een nono was, had ik me voorgenomen om toch maar te gaan lopen en kijken waar het schip strand.
Vroeg opgestaan, alles ingepakt en snel gaan ontbijten. Daar tref ik Dick, een Australiër die als militair gelegerd is in Brussel. Hij was op pad met zijn vrouw en de etappe van vandaag gingen zij niet redden. Dus zij hadden een taxi geregeld die hun zou brengen.
Ik vroeg hem of het een optie was om de taxi te delen en hij ging akkoord. Om 10 uur zou die komen.
Inmiddels begreep ik dat zowat niemand deze etappe volledig ging lopen. Iedereen had op een of andere manier iets geregeld. Dat had ik niet verwacht.
Nou ja, taxi kwam. Ik had nog een knaagje of dit nu wel de goede beslissing was, maar toen de taxi een tijdje aan het rijden was wist ik dat dit een heel goede beslissing was. Het bleef maar bergop gaan…
Kwart voor 11 waren we dus aangekomen, maar pas om 2 uur kon ik in mijn kamer. Dus wat rondlopen. En ik zag de ene na de andere bekende lopen. Ook die hadden dus niet gelopen.
Ik heb nog geprobeerd om naar het fort te gaan, maar vanwege vallende rotsblokken was de weg afgesloten. Jammer.
Het dorpje maar goed bekeken en enkele foto’s van de omgeving gemaakt. Is goed te zien hoe hoog we zitten.
Nu zit ik in een bizar appartement. Jaren 40 a 50 zou ik zeggen. En het ruikt hier zoals het uitziet, muf.
Maar ja, is maar voor 1 nachtje. Morgen ga ik weer lopen, dan weer naar beneden.
Trouwens bedankt voor alle opbeurende berichtjes gisteren.
Tot morgen.

Verstendege beslissing dus 👍

maud 2023-05-13 14:57:25

Goede beslissing dus! En morgen vol goede moed met je reis verder. Ik neem aan, voorlopig bergafwaarts 😇 De prachtige foto’s laten goed zien hoe “hoog” je nu zit. Succes voor de komende etappes 🍀🥾🥾🍀

Marianne 2023-05-13 15:18:55

Och je had die mooie rode fiets ook kunnen gebruiken Frans 😁 Maar goed. Al met al weer een dag verder. Morgen succes met wandelen!

Leo Senz 2023-05-13 15:23:03

Jemig overnacht je in een museum ? Ik kan me voorstellen hoe het daar ruikt. Morgen lekker bergaf Frans en vertroetel de voeten dan nog maar vandaag.

Peter R. 2023-05-13 15:31:13

Een dagje rust, dat neemt je niemand kwalijk. Je ziet wel je bent niet de enige smokkelaar.🤣 morgen weer vol goede moed verder.

Saskia 2023-05-13 16:40:30

Verstandig besluit.

Wiel 2023-05-13 17:21:12

Juiste beslissing. 😊 Geniet van jouw mooie kamer. 😜

Tom 2023-05-13 17:31:38

Helemaal goed. En vanaf morgen fris en fruitig weer verder; ofschoon fris🥴 bij de foto van de kamer rook ik zo ongeveer de mufheid . Sterkte vannacht😆 En weer succes morgen!!

Elly 2023-05-13 18:56:01

Mooi om te zien dat het goed gaat. Fijne dag en morgen weer lekker genieten 🎶

Jan R. 2023-05-13 19:40:49

Goed gedaan Frans, en inderdaad wat een oude meuk Haha zal zeker muf ruiken. Succes morgen weer

Inge 2023-05-13 19:43:51

Geweldige Caminho

Loes 2023-05-13 19:59:09

Prima gedaan Frans. Soms moet je naar je lichaam luisteren. Is wel prachtige omgeving. Morgen vol goede moed weer aan de slag.

Harry 2023-05-13 22:39:21

Helemaal top deze beslissing en dat omdat je het geluk had samen een taxi te delen. Enfin morgen ga je er weer tgen aan. Succes!!!💃🏼

Ria Hoffschlag 2023-05-13 23:16:11

Wat een mooie omgeving zeg. En dat van die taxi is voor nu even een juiste beslissing geweest. Beter als helemaal naar de klote te gaan en de rest niet meer kunnen halen. Nogmaals Chapeau, voor velen ben je een held. Succes Frans, je komt er.....🤠👣

Silvia 2023-05-14 02:02:40

Ach, die kamer zou zo een kamer bij ons in Landgraaf kunnen zijn! 😂