Etappe 35 (aan alles komt een einde)

Spanje, Santiago de Compostela

Vanmorgen zijn we met zijn drieën heel vroeg opgestaan om alom 6 uurtje kunnen vertrekken. En dat viel niet mee. De laatste avond van onze Camino hebben we goed, misschien wel te goed gevierd. Flink gedronken, nauwelijks gegeten, een garantie ervoor dat het fout gaat.
Ik haakte als eerste af en ik herinner me dat ik wegging uit het café. Daarna blanco. Jonas kwam na mij en bij hem is blijkbaar hetzelfde gebeurt. Filip heeft eerst nog een stoeprand over het hoofd gezien voor hij in bed belandde. Topavond gehad πŸ˜‰πŸ˜ƒ
Maar vanmorgen stonden we er toch weer en in het donker zijn we vertrokken. We waten wat stilletjes waar ik wel een reden voor kan bedenken.
Na een uurtje of 2 begon toch de grote behoefte op te komen om wat te drinken en te eten. Pauze ingezet en tijd om Anouk even op de hoogte te stellen van de vermoedelijke aankomsttijd.
Met zware benen zijn we toen weer verder gelopen waarbij we onderweg toch weer leuke dingen gezien en gedaan hebben. Jonas heeft bijvoorbeeld bij kilometerpaal 7,6 zijn sigaretten achter gelaten. Het teken om te stoppen met roken.
Bij Monte de Gozo kwam de (na)dorst opzetten. Helaas was daar alles dicht en moesten we verder lopen tot we weer iets te drinken vonden. Gelukkig duurde dat niet zo lang. Na deze kotte stop ging het vol gas naar de oude stad van Santiago, ons eindpunt. Snel nog een appje naar Anouk dat het nog maar minuten zijn eer we aankomen.
En toen was het zover. Onder de poort door en we waren er. En daar stond Anouk ook al te filmen. Zwaaien, omhelzen en een dikke knuffel.
Even later zijn we naar mijn hostel gegaan. Gelukkig mocht ik al naar binnen. Snel douchen en omkleden en de stad in met Anouk. We hebben enkele biertjes gedronken, zijn wat gaan eten en nu ligt zij even een dutje te doen.
Straks gaan we nog samen met mijn wandelvrienden wat drinken.
O ja, we zijn ook nog naar de kerk geweest waar we nog net het spektakel gezien hebben en ik heb mijn Compostella al gehaald.

Dit was het dan. Mijn laatste bijdrage aan deze blog. Ik hoop dat iedereen het leuk vond. Ik vond het ieder geval leuk om te doen en steeds weer de leuke reacties te lezen. En ooit....... ooit, kom k te weten wie Amalia is.
Daaaaaaaaaag βœ‹οΈπŸ‘‹βœ‹οΈπŸ‘‹βœ‹οΈπŸ‘‹βœ‹οΈπŸ‘‹

Fijne avond nog, groetjes aan Anouk. Toch wel jammer dat het afgelopen is, maar je voeten/spieren zullen het niet met mij eens zijn. Het was dagelijks leuk om te lezen en mee te beleven, ik zal he stukjes toch wel missen. Goed thuis!! GroetjesπŸ’πŸ’πŸ’

Elly 2017-06-04 18:05:47

Super dikke proficiat Frans. Een geweldige prestatie ! Sjiek

Rob 2017-06-04 18:07:24

Super, Frans je hebt het hem weer geflikt. Bedankt voor je dagelijkse verslagen en je mooie foto's. Geniet nog even met je dochter en vrienden en een goeie reis naar huis!

Janneke 2017-06-04 18:22:06

Goed van jou Frans. Ondanks alle drank toch uitgelopen 🍺 Tot???

Amalia 2017-06-04 18:25:12

You did it Frans. Je bent een toppertje! Een dikke Proficiat met het halen van je einddoel.πŸ‘ Geniet nog van een heerlijke avond met Anouk en je vrienden.🍻🍷 Fijne terugreis.✈

Karin en Theo 2017-06-04 18:36:00

Op facebook had ik al je aankomstfoto gezien. Geweldig TOP Frans wat je gepresteerd hebt.πŸ‘πŸ‘πŸ‘ Ik zal je verhaaltjes en foto's missen, maar aan alle dingen(goede of kwade) komt een einde. Dag Frans gezellige avond met Anouk en goede reis terugπŸ€πŸ€πŸ€πŸ™‹πŸΌπŸ’πŸΎπŸ»

Ria 2017-06-04 18:39:13

We vonden het erg leuk dat je ons op de hoogte heb gehouden van je reisverslagen en mooie foto's. Je hebt nu je rust verdient, na deze zware klus. We vinden je prestaties nog altijd klasse.πŸ“»πŸ˜› Geniet nog van je vrije tijd met je vrienden en Anouk. Maak er nog maar eens een gezellig afscheidsfeest van, dat heb je nu verdient. En ik heb gezien dat Marianne ook vandaag vakantie krijgt. Dus komende week veel plezier, geniet ervan. Zal jullie niet storen. Hahaha. πŸ’‘ Groetjes Ger en Evelien.

Het en Evelien 2017-06-04 18:49:17

Toppie, de jibs ut gehoald, haw ouch neet anders verwach. Leuk dat Anouk dich sting op te wachte. Unne fijne aovend en gooi terukreis 😘

Saskia 2017-06-04 18:53:58

Super gedaan Frans. Van harte gefeliciteerd. Geniet nog de laatste uurtjes en goede terugreis.

Harry 2017-06-04 18:55:03

Perficia!! Je hebt de klus toch maar mooi geklaard. Ben trots op je πŸ‘ Het zal je weer een prachtig fotoboek opleveren met herinneringen die je niemand meer afneemt . Nu lekker nagenieten en alles voor jezelf " afronden". Toedels en tot dinsdag 😘

Marianne 2017-06-04 19:04:35

Super gedaan Frens; van harte gefeliciteerd en goede reis huiswaarts. Wie weet wacht daar Amalia op je! Ha, ha.....

Frens oet HeΓ«le 2017-06-04 19:56:12

Prachtig dat Anouk op je stond te wachten , volgens mij kan het niet mooier. Nu kun je zeggen ik heb het gedaan .

Alex 2017-06-04 20:40:28

Geweldige prestatie!!!!!!!!! Gefeliciteerd!!!!!!!!!!!! Ik heb genoten van je verhalen en je prachtige foto's. Aan het eind van de dag even je verslag lezen, en ik weet het, ik ben niet zo scheutig met reacties schrijven. Maar wat een tocht heb jij gemaakt. Ik ga je verhalen missen. Nogmaals gefeliciteerd met je prestatie. Chapeau!!!!!!

Paula 2017-06-05 05:01:47

Top Frans nogmaals gefeliciteerd ik zag t al op Facebook. Dit neemt niemand je meer af nu lekker uitrusten thuis, en wat leuk dat Anouk er was, mooie meid heb je.

Inge 2017-06-05 08:29:04

Inderdaad, aan alles komt een einde. Ik heb niets over het werk gelezen. Een goed teken...betekent dat je echt "afgeschakeld" was. Met het fotoboek erbij zullen wij ongetwijfeld nog wel eens terugkijken op deze geweldige ervaring. Goede terugreis en tot binnenkort.

Johan 2017-06-05 09:38:05

Frans, ik reageer een beetje laat. Ik heb ook al op Facebook gereageerd, maar ik wil hier ook nog even wat zeggen. Ik vond het erg leuk om je (zowel wandel-, als drink-🍺, en andere☺️ )-avonturen via deze blog te volgen. Ik zal dat dagelijkse verhaal en de mooie sfeerimpressies gaan missen. Nogmaals gefeliciteerd met deze geweldige prestatieπŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ’ͺ. Misschien voor herhaling vatbaar?

Marlene 2017-06-05 09:50:07

Respect Frans, bedankt voor je leuke verhalen en tot snel weer op FB.

Brigitte 2017-06-05 11:11:16

Frans Nogmaals proficiat en bedankt voor de plezante dagen. Misschien tot de volgende.

Filip 2017-06-05 12:38:17

Frans Super met deze prestatie Super met zo'n steun van je familie en kinderen. In een woord geweldig

marion 2017-06-05 13:43:59

Toppie! Ik neem mijn 🎩voor je af.

Cor 2017-06-05 18:36:15

Goed gedaan Frans! Kei skΓ΄n skitterend, wat een mooie ervaring heb je op gedaan. En wat een topprestatie!

Vera Leenders 2017-06-06 11:48:21

Proficiat Frans ik heb genoten van je verhaal iedere dag maar zeker van de mooie natuur nu terug naar Maastricht . Groetjes aan allemaal van BETTY

Betty Mullenders 2017-06-06 15:29:36

Super, Toppie gefeliciteerd Het was heel mooi om alle verslagen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Groetjes