Etappe 7 weer een berg

Spanje, A Fonsagrada

De dag begon vandaag heel mistig en eigenlijk bleef het de hele dag zo’n beetje heiig. Jammer voor de foto’s.
De dag begon lekker, maar al gauw kwam er weer een knoert van een bestijging. Omhoog naar El Acebo en dat voor bijna 10 km lang. Omhoog van ongeveer 700 meter naar 1100 meter. Nou, ik kan je zeggen dat je dag dan goed begonnen is. Poehh, dat viel zwaar terwijl die niet eens zo steil was. Ik denk dat het ook wel te maken heeft met de inspanningen van de vorige dagen. Maar na deze beklimming ging het lekker. Vooral rustig dalen of gewoon vlak. Heerlijk lopen dus. Tot op het einde dan. De laatste km nog even van ruim 800 naar 970 omhoog. Dat doet pijn ....
Vandaag ongeveer 28 km getrampeld en ik voel het ook wel. Och, een goede nachtrust en dan gaat het wel weer.

Dank iedereen voor de goede zorgen om mijn gezondheid. Maar eerlijk gezegd gaat het nog helemaal niet zo goed. Flink hoesten en snip, maar dan ook snipverkouden. Blijf op de been met hoesttabletten en paracetamol. Maar dat komt wel goed.
Omdat ik nog wat ruimte in mijn programma heb overweeg ik een extra dag in Lugo te blijven, waar ik op Pinksterzondag aan kom. Denk dat ik dat wel ga doen.
Voor nu alvast een fijn weekend en tot morgen.
Ps @Filip: die honeymoonkamer was het einde geworden met ons tweetjes. Één keer draaien was 10 keer na-veren. Was de nacht van ons leven geworden 😂😂

Arme jij...maar met Flip?

Amalia 2018-05-18 15:57:03

Nooit slecht, een dag extra pauze, zeker omdat je nog niet helemaal fit bent. Het wordt snel een longontsteking..... Pas op jezelf!!! De foto’s zijn weer mooi, elke dag weer prachtig om te zien hoe mooi de omgeving daar is.....

Elly 2018-05-18 15:59:48

Ondanks mistig weer super foto's. Jammer dat je niet goed hersteld bent. Goed idee om extra rustdag in te bouwen. Heel veel succes verder.

Harry 2018-05-18 16:06:16

Wat het stijgen aangaat is het af te zien hoe dichter je bij Lugo aankomt hoe vlakker het gaat worden. Lugo is zeker niet verkeerd voor 2 nachten, b en b Muralla Romana is een prima b en b en net buiten het centrum 2 minuten lopen, geboekt via booking.com had een kamer met balkon, alleen geen eigen badkamer en wc was prima te doen twee badkamers op de etage.

Gert 2018-05-18 17:04:12

Ha Frans, verstandig die extra dag om even goed bij te komen. Pas goed op jezelf. Niets vervelender dan ziek terugkomen van je reis. 🍀💐

Margje 2018-05-18 17:56:54

Daanke veur d'n verhaole en sjoen foto's. Zuut d'r geweldig oet. Zörg good veur diech zelf en num dee extra daag um bij te koume.

Maud 2018-05-18 18:39:52

Hey kanjer. Denk zeker gezien jouw verhalen dat een dagje rust heel goed voor je zal zijn. Had je toch een grotere kruik van dat Heuzes Spraokwater mee moeten nemen. Een stevige whisky doet ook wonderen hoor!! Spreek uit ervaring😂😂

Henk 2018-05-18 19:06:51

Hey makker, veurzichtig zeen, neet dat dich Marianne dalik kint ophole. 😘

Saskia 2018-05-18 19:50:45

Knap hoor Frans, zo een zware tocht lopen als je niet lekker bent. Rust het weekend goed uit, denk aan jezelf! Beterschap en veel succes voor morgen 👍