Etappe 34 (de omgeving wordt minder...)

Spanje, O Pedrouzo

Vandaag stond de etappe naar Pedrouzo op het programma. Ongeveer 19,5 km dus heel goed te doen. Maar dat mocht ook wel na gisteren, want dat was toch wel ver. Anja heeft al aangekondigd dat ze nog zo'n 10 km verder loopt. Ze wil morgenvroeg op tijd in Santiago zijn. Wij vertrekken morgen gewoon vroeger (6 uur) zodat we voor de mis in Santiago zijn.
Ik krijg jog een extra verrassing want Anouk zal me morgen opwachten op het plein voor de kathedraal. Toch heel erg leuk.
Vandaag was eigenlijk best een saaie route. Weinig te zien, veel van hetzelfde. Ik moest me vaak bij elkaar rapen om een foto te maken.
In een halteplaats hebben we ons alle 4 een armbandje gekocht. Voordat je het omdoet moet je je eerst wat wensen. Zou mooi zijn als dat uitkomt 👍
In Pedrouzo aangekomen ingecheckt in de Albergue. Toen we naar de kamer werden gebracht zag ik de Zuid-Koreaan die ik de 2e dag ontmoet heb en we hebben ons diverse malen ontmoet tijdens de Camino. Ik had hem echter al een week of zo niet gezien en vond dat zo erg. Ik wilde graag met hem op de foto. Toen ik hem zag riep ik meteen onze kreet vanaf dag 2: NO RESERVATIONS!!!!
Het was een hartelijk weerzien en hij hoopt morgen Anouk ook te ontmoeten. Ik heb hem verteld dat zij in Seoul heeft gestudeerd, vandaar.

Morgen de laatste dag. Op weg naar het graf van St. Jacob. Morgen zal ook de Botafumeiro gaan zwaaien, een belevenis om dit mee te maken. Kijk maar eens een filmpje op YouTube hierover.

Laatste dag. Ook eens tijd om iemand anders in het zonnetje te zetten. De afgelopen weken heb ik jullie volledige aandacht gehad, maar zonder Marianne was dit niet mogelijk geweest. En het is niet niks om 5 weken alleen thuis achter te blijven. Ook voor die prestatie wil ik wel eens de complimenten uitdelen. Marianne, hartstikke bedankt dat je mij dit hebt laten doen. Nog even en ik ben weer thuis en ik weet dat ik dan heeeeel veel goed te maken heb. Maar dat verdien je ook. ❤️❤️❤️

Tot morgen.

Nog een dag en dan afkicken, zal toch een vreemd gevoel zijn, lijkt me... Maar Marianne zal beslist blij zijn je weer thuis te hebben👍🏼

Elly 2017-06-03 14:22:47

Geweldig Frans. Moet een emotioneel weerzien zijn morgen met je dochter. En prachtig dat je dat morgen kunt afsluiten. En idd je mag zeker Marianne in de bloemetjes zetten , is geen sinecure om je 5 weken je droom te laten volgen.

Harry 2017-06-03 14:29:47

Je weet toch dat het de bedoeling is om het beeld van de Heilige Jakob op de knieën te benaderen? 😉 Bedankt voor het bijhouden van de blog zodat we allemaal konden meekijken. Geniet ervan morgen en een goede reis naar huis.

Marianne Consten 2017-06-03 14:46:26

Nou nog 1 dag te gaan en dan heb je het einddoel bereikt. Je wordt dan hartelijk ontvangen door Anouk en dat heb je zeker verdiend. Wat heb ik genoten van je dag verslagen, ik zal ze gaan missen. En Marianne, je hebt zeker een compliment verdiend. Het is niet niks 5 weken zonder mannetje maar ook jij kunt aftellen. Geniet maar als hij weer thuis is.

Carola 2017-06-03 15:09:33

Moet prachtig zijn om morgen opgewacht te worden door je dochter. Heb elke dag genoten van je leuke verhalen. En @Marianne: Behind every great man there's a great woman.

Wibo 2017-06-03 15:17:34

Wat leuk dat je Marianne zo in het zonnetje zet, dat heeft ze wel verdiend, en jij verdient een pluim voor je doorzettingsvermogen want het was een heel eind. Ik heb de trip en trap koud staan en als je er morgen bent gooi ik ze bij elkaar en ga ik op je succes drinken! Een hele mooie dag morgen.

Janneke 2017-06-03 15:25:51

Mooie woorden Frans. Heel veel plezier morgen, geniet er van!!!

Tom 2017-06-03 15:41:51

❤️

Marianne 2017-06-03 16:27:33

Frans en Marianne,chapeau,chapeau!!!! Geniet nog van de laatste dagen en een goede terug reis.

Eugene en Marjo 2017-06-03 16:36:05

Het eind in zicht!!!👍 Wat geweldig dat Anouk daar ook is. Heerlijk!!! Wat leuk dat je die Koreaan weer bent tegen gekomen en dat jullie samen de camino gaan afsluiten, dat maakt de cirkel rond!!!!! En dan snel op het vliegtuig naar Marianne!!! Dank voor je verslagen en foto's Frans. De eerste week van juli zijn wij voor een paar dagen bij één van jullie buren (je weet wel wie) en als jullie thuis zijn komen we zeker even langs om bij te praten. Voor morgen het laatste stuk🍀🍀🍀🙋🏼

Ria 2017-06-03 16:45:48

Geniet van je aankomst morgen. En geweldig bedankt voor alles. Veel liefs en een extra knuffel voor ons petekindje 😘.

Myriam 2017-06-03 18:24:43

Veel plezier morgen, Anouk zal blij zijn en Mayke ook, als je weer thuis bent.

Saskia 2017-06-03 21:06:51

Wat een geweldige prestatie van jou en natuurlijk ook van Marianne. De liefde spat er van af!! Het lijkt me idd ook heerlijk om weer naar huis te gaan. Geweldig dat je dochter er morgen staat! Geniet van je laatste wandeldag morgen.

Marlene 2017-06-03 21:46:07

Heey Frans, Wat een mooie woorden voor Marianne, dit heeft ze zeker verdiend.Geweldig dat Anouk morgen op je wacht op het plein. We willen je bedanken voor de leuke reisverhalen en prachtige foto's. Veel plezier morgen met je laatste wandeltocht.Geniet ervan.

Karin en Theo 2017-06-03 22:02:04

Hoi nonk frans, heb het denk ik, in die 5 weken best vaak geschreven, ik heb echt alle respect voor wat je hebt klaar gespeeld, en ik blijf erbij, chapeau, helemaal geweldig, morgen heel veel plezier, want ik weet uit ervaring van de vier daagse, de laatste dag, je voeten voelen aan alsof iemand ze met een moker betimmerd heeft, je benen zijn langzaam aan slaapwandelaars en loodzwaar, maar de laatste dag doet het er allemaal niet toe, dan is het 1 en al plezier dat je het gehaald hebt, en dit is nog wel 4x zoveel in km's gezien. Respect, en ik wens je alvast een geweldige thuiskomst en geniet van de ijskoude tritra

Lei 2017-06-03 22:06:16

Geniet morgen van je laatste dag. Geweldig dat Anouk je komt bezoeken, tja Marianne moet werken. (Zo gaat dat nu eenmaal bij ons).Marianne heeft zich ook goed door deze periode geworsteld, wel met veel steun van ons.😍grapje. Bedankt voor de mooie verslagen en foto's. En we hebben ontzettend veel bewondering voor je wilskracht En doorzettingsvermogen. In een woord klasse. 👍👍 tot ziens in Maastricht. 👹🏡

Ger en Evelien 2017-06-03 22:20:34

Hoi hoi. Chapeau wat een geweldige prestatie. Ik heb iedere dag genoten van je verslagen en mooie fotos. Ook voor Marianne petje af. Morgen nog de laatste loodjes en dan word je opgewacht door je dochter. Heerlijk moment voor je. Succes en wel thuis.

Marlies 2017-06-04 00:05:56

Geweldig Frans. Top prestatie. Marianne zou je hierbij ook geen strobreed in de weg leggen om je deze trip te laten maken. Is toch super dat je zo`n vrouwtje getroffen hebt. Bedankt alvast voor de mooie verslagen en foto`s. Ik doe het je niet na. Een fijne laatste dag. En de groetjes aan jullie allemaal. XXX

Silvia 2017-06-04 07:31:37

Hoi Frans geniet van deze laatste dag zal best emotioneel worden vandaag maar dat hoort er allemaal bij. Ik heb genoten van je foto's en verhalen sjiek om t n beetje mee te beleven. Weet n beetje hoe t voelt om binnen te komen heb n paar keer de nacht van Gulpen gelopen, nogmaals veel succes en goede vlucht naar huis.

Inge 2017-06-04 08:32:54

Geniet van de zondag en het behalen van de finish! Puike prestatie👍🚶🏽🏃🏻🚶🏽🏃🏻