Etappe 26 (dalen, dalen, dalen)

Spanje, Ponferrada

Vanmorgen lekker uitgeslapen. Pas om 7 uur opgestaan en rustig alles klaar gemaakt. Vandaag staat slechts een korte etappe van 17 km op het programma, dus appeltje, eitje. Dacht ik.
Ik wist dat ik vandaag zou zakken van 1200 naar 500 meter, maar dan verwacht je toch iets dat op een pad lijkt. Hoe moet je dit nu beschrijven? Het leek wel een gletcher die je naar beneden moest. Tot overmaat van ramp begon het ook nog stevig te regenen en te onweren. En onweer als je op die plek bent is niet prettig.
Dan kwam je weer in een klein dorpje en er waten weer straatjes, zie je een mooi bord hoe de route verder gaat..... wordt hè een steengroeve ingeleidt. Werkelijk...
Het ging dus al met al moeizaam, stapje voor stapje want je moest echt goed kijken waar je je voet neerzet. Ik denk dat ik hier niet verder dan 2 km per uur ben gekomen en toch nog 1 keer op mijn snufferd gegaan. Af en toe stoppen om eens om je heen te kijken anders mis je alles. Het rook er wel heerlijk, volgens mij was dat de brem die overal in bloei staat.
Maar gelukkig komt aan alle ellende een einde want na Molinaseca, waar ik overigens een heerlijk full English breakfast heb gegeten, waren de wegen weer normaal.
De regen was nu ook geen probleem, alleen de bliksemflitsen waren wel heel dichtbij.
Het was echter niet zo heel ver meer naar Ponferada, de plaats waar ik nu verblijf in een heerlijke kamer in een hostel. Mag weer een keertje.
Morgen moet ik weer serieus aan de bak. Dan staan weer 24 km op de teller, wel redelijk vlak. En de dag daarna....... mijn horrordag: El Cebreiro. Klimmen 😩
Maar eerst morgen maar. Tot dan.

what goes up, most come down. en dalen kan vaak lastiger zijn dan stijgen. Gelukkig had je genoeg verkoeling :):)

Christ 2017-05-26 13:39:52

Het blijft toch afwisselend: betg op en af, laden, wegen en glijbaan met stenen(morene?). Ook het weer laat zich van alle kanten zien. Al met al: echt niet saai. En dat laten ook je foto's zien, blijft geweldig!! Fijne middag/avond nog, en dan kun je je morgen geestelijk voorbereiden op de zware dag erna in, hopelijk, een rustige tocht zonder verrassingen

Ely 2017-05-26 14:33:35

Je maakt van alles mee Frans. Maar ondanks de regen zie je er nog steeds vrolijk uit. Rust maar lekker uit. Ben overigens wel benieuwd wie er onder die hoed komt te liggen. ;)

Harry 2017-05-26 16:00:39

Nou hoop dat het weer je verder goed gezind is. Nog heel veel sterkte en succes.

Leon 2017-05-26 20:15:25

Zo daar ben ik weer. Gisteren moest ik verstek laten gaan. Was erg onder de indruk betreffende je doel gisteren. Enfin vandaag zat de weg en het weer niet mee. Zag op tv dat het in Léon gehageld had, brrr. Hoop dat de weer goden je morgen beter gezind zijn. Stap ze Frans🍀🍀🍀🙋🏼