Weer aan de loop

Italië, Acquapendente

Vanmorgen alles bij elkaar gepakt, mezelf goed ingepakt ( het was nat en koud) en naar buiten. Ik was toch wel blij dat ik uit dat muf hok was. Niet fijn.Zo rond 26 km naar de volgende plek.
Het was heel erg mistig en op zich leverde dat toch best mooie plaatjes op. En uiteraard zat ik boven op een berg en dan is er maar 1 mogelijkheid: omlaag. Nou, na een tijdje voel je elke spier in je bovenbenen. Dat is echt een aanslag.
Maar na een uurtje was ik al een stuk lager en de kou was ook uit de lucht. Dus stoppen, jas uit, vest uit, jas aan, alles weer opbergen en verder. Hoe lager dat ik kwam, des te warmer werd het. Toen ik uiteindelijk het laagste punt bereikt had heb ik toch snel ook mijn jas uitgegooid. Dat was beter.
Lekker verder lopen want er zou een cafeetje zijn waar ik lekker kon ontbijten. Dicht dus.
Nou ja, dan maar verder naar het volgende dorp. Daar zou ook een cafeetje zijn. De route ging vandaag grotendeels langs de weg. Maar gelukkig zondag, dus geen vrachtverkeer. Dat scheelde behoorlijk.
Na een dik uurtje kwam ik in het dorpje aan en… weer dicht.
Ben maar op een bankje gaan zitten en ben alles op gaan peuzelen wat ik nog had. Een appel, een muesli-reep, een worstje. En ik had nog een halve fles Gatorade (energiedrank). Nu moest het dan maar lukken.
Weer verder langs de weg tot vlak voor de plek waar ik eindig. Daar was eindelijk een pelgrimscafe open ( nou ja, cafe…., meer een ouwe barak). Maar ik kreeg een panini waar je een heel weeshuis mee kan voeden en lekkere koffie. Dat gaf me weer genoeg energie om het laatste stukje te gaan lopen. En hoe gaat het deze route met de laatste stukjes… die gaan steeds omhoog. Dat viel tegen.
Maar nu heb ik een leuke kamer boven een pizzaria. Drie maal raden wat ik vanavond eet. O ja, vandaag heb ik Toscane verlaten en bevond me nu in Lazio.
Genoeg hoor nu, morgen verder.

Ook als de zon niet schijnt, blijft het er prachtig! Goed vastgelegd die andere weersomstandigheden. Smakelijk eten straks , een wel verdiende pizza?!

Anke 2023-05-14 16:31:13

Je eet ….geen pizza maar tortelini of spaghettie 😂

Nelis 2023-05-14 16:35:36

Fijn dat het vandaag weer redelijk gegaan is. Nu maar lekker uitrusten en straks een heerlijke pizza. Heb je verdiend.

Harry 2023-05-14 16:44:07

Blijkbaar redelijk rustige dag vandaag, gelukkig, en weer magnifieke vergezichten😊 Geniet van wat voor pasta het ook wordt en dan pootjes omhoog zodat ze er morgen weer tegen kunnen….

Elly 2023-05-14 17:11:28

Fijn dat je vandaag goed hebt kunnen wandelen. Eet smakelijk. :-)

Tom 2023-05-14 18:10:34

Mesjien kreig ste noe macaroni🤣🤣 In eeder geval laot ut smaake. ( wat ste auch te eete kreigs)

Marion Merckelbagh 2023-05-14 21:26:31

Je gaat goed Frans! Veel wandelplezier morgen

Carola D 2023-05-14 21:29:10

Dat heb je weer goed gedaan Frans, ondanks de gesloten cafeetjes en geen fatsoenlijk ontbijt toch weer op plaats van bestemming. Geniet van je Pizza en van een schone frisse kamer. Dank voor al die mooie foto’s. Succes voor morgen🚶🏼🚶🏼🚶🏼

Ria Hoffschlag 2023-05-14 23:00:43

Wat een geweldige camino

Loes 2023-05-15 08:24:32

Gelukkig geen last van de blaren.... althans daar las ik niks over😁. Lekker die panini.....mit heerlikke sjink...😋 Mooie omgeving😍 Succes🍀

Silvia 2023-05-15 08:43:08

Lazio? Kom je dan ook in Bolsena , daar heb ik mooie herinneringen aan. Daar moet je beslist op het pleintje een pintje gaan drinken !!!