Lucca naar Altopascio

Italië, Altopascio

Gisteren nog hele leuke dingen gedaan in Lucca. Torre Deiguinigi naar boven geklommen, chillen op een pleintje (kindervriend entertainde daar kinderen met bellenblazen.) en uiteraard heerlijk gegeten waarbij we een fles wijn paraat hebben gemaakt.
Vanmorgen lekker alles op ons gemakkie gedaan. Vandaag stond slechts zo’n 18 a
19 km op de rol, dus dat viel best mee. Lekker zonnetje dus nog voor wel de oude stad van Lucca uit waren vlogen de vesten al uit. Heerlijk wandelweer. Zoals ik ook al had gelezen was vandaag niet de mooiste route en dat klopte ook. Heel veel langs wegen. Sommige druk maar soms ook verlaten wegen. Pas tegen het einde mochten we even van de verharde weg af om door een bosje te lopen. Een verademing
Maar het was ondanks alles een hele leuke dag. Meteen na Lucca kwam een andere pelgrim ons tegemoet. Hij straalde helemaal toen hij ons zag. Hij heette Luigi en kwam uit Rome. Hij was onderweg naar Lourdes. Gezellig met hem gepraat en hij vroeg heel voorzichtig of we vader en dochter waren. Toen hij dat bevestigd kreeg was hij helemaal enthousiast. Hij vond dat geweldig.
Verderop zag ik een fruitwinkel. Het fruit was zo kleurvol. Een foto waard. De eigenaar kwam meteen naar buiten en kwam ook op de foto. Zo leuk…
Flink door gewandeld want zoals gezegd: omgeving was niet zo leuk. Nu zitten we lekker te relaxen op het terras (geen alcohol) en te wachten tot we naar onze bedden kunnen. Dan kunnen we eindelijk douchen (is wel nodig) en de voetjes verzorgen.
Morgen staat een flinke etappe ons te wachten, 28 km. Dan gaat het echt beginnen. Conditie van ons beiden is nog goed, maar de voetjes branden wel wat. Wandelwol zal ons gaan helpen. Tot morgen.

Heerlijk, lekker genieten.

Saskia 2022-05-09 16:29:37

Hopen dat het weer zo blijft, loopt toch net wat lekkerder😊 Leuke foto’s!!

Elly 2022-05-09 16:45:10

Leuk om te lezen en te zien. Goed van jullie om een maand geen alcohol te nuttigen, dat gaat mij niet lukken !

Peter R. 2022-05-09 17:26:19

Wat leuk dat je met Anouk op stap bent, dat had ik gemist. Heel veel plezier 🍀☀️🥾🍸🐬😊

Loes 2022-05-09 19:03:19

Een goed begin is het halve werk, Frans. Veel plezier met het vervolg van de reis!

Mark 2022-05-09 19:15:48

War leuk Frans om dit samen te doen veel plezier en succes

Inge 2022-05-09 19:26:47

Mooie foto’s van Lucca (neem ik aan). Succes morgen.

Marianne C. 2022-05-09 19:56:23

Enfin, voor wat ik begrijp gaat het mogen echt gebeuren, wat mij betreft ik had die eerste 18km niet eens gehaald🫣 veel succes morgen ik ben echt iedere dag onder de indruk.👍👍🙋🏼‍♀️

Ria 2022-05-09 20:37:32

Mooi Frans, heel leuk om dat samen met je dochter te doen! Wandelze verder!

Bert 2022-05-09 20:54:56

Leuk om te lezen. Veel plezier samen!!

Tom 2022-05-09 21:08:34

Succes verder. Ik doe het jullie niet na. Petje af.

Jan R. 2022-05-09 22:22:10

Geen fruit gekocht?? De eerste wandeling zit er op. Leuke foto's hoor. Dat belooft wat samen met de dochter. Gezellig...... Succes saampjes en tot morgen. Groetjes xx

Silvia 2022-05-10 01:15:11

Eerste etappe zit erop. Vandaag veel succes weer.