Venijn zat in de staart

Italië, Siena

Gisteravond is een enorm onweer geweest. Daardoor is de middag een beetje in het water gevallen. Maar binnen gebleven. Vanmorgen was gelukkig alles opgetrokken en nadat ik lekker uitgeslapen had ben ik rustig vertrokken. Vandaag maar een korte van 22 km. Meteen na de start een pittig klimmetje en daarna ging de dag heel veel door bossen. Af en toe een pittige klim en een flinke daling, maar alles nog goed te doen. Vandaag ben ik niemand, maar dan ook helemaal niemand tegen gekomen. Dat heb ik nog nooit gehad.
Nadat ik een leuk kasteeltje gepasseerd ben kwam ik op een straat uit die ik kilometers moest volgen. Telkens als weer een auto kwam aangevlogen (Italianen zijn coureurs) kon ik de berm inspringen. Gelukkig niet zo deel druk. Daar flink doorgetaffeld want ik wilde van die weg af. Uiteindelijk kwam ik weer in een bos en toen ik daar uiteindelijk uitkwam stond er een steen met Sienna erop. Heel bedrieglijk want dan moet je nog zo’n anderhalf uur lopen… beter gezegd klimmen. Sienna is gebouwd op 3 heuvels en ik heb ze allemaal gehad geloof ik. Wat heb ik het zwaar gehad die laatste kilometers. Het bleef maar omhoog gaan.
En dan opeens…. Zit je midden in Sienna. En dan gaat het makkelijk. Wel heel erg druk hier. Ben maar eerst naar het plein gelopen om mijn stempel te halen. Toen op zoek naar mijn slaapplek.
Deze heb ik met pijn en moeite met 1 dag kunnen verlengen. Ik blijf namelijk 1 dag extra in Sienna. Niet omdat ik zo moe ben, maar morgen is er hier de hele dag noodweer met veel onweer. Lijkt me verstandiger om dan niet te gaan lopen. Dennis en Cynthia deden trouwens hetzelfde. Moet wel leuk blijven.
Net heb ik met behulp van Google translate een kamer weten te reserveren voor donderdag op vrijdag in een heel klein dorp. Daar zijn nauwelijks kamers te krijgen. Het is me gelukkig gelukt.
Nu even alles weer verzorgen. Kijken hoe het met mijn blaren gaat. Die overtocht met blote voeten heeft zijn rol geeist. Zeker niet goed gedroogd, en nu heb ik dus 4 blaren. Maar het is nog goed te doen. Heb ze geprikt en goed getaped. Komt helemaal goed.
Waarschijnlijk morgen dus geen bericht van mij, hooguit wat foto’s.
Groetjes.

Een rustige dag zo te lezen en morgen even bijkomen van de eerste dagen. Hier regent het ook al de hele dag, geniet van je vrije dag morgen Frans

Inge 2023-05-09 15:53:52

Met onweer is niet te spotten, zeker niet in die contreien, dus heel verstandig, en je zit in een heel mooie omgeving. En een dagje rust is ook lekker. Geniet ervan😊

Elly 2023-05-09 16:21:33

Wat goed om een dag extra te blijven in Sienne! Veel plezier morgen.

Tom 2023-05-09 17:49:33

Korte etappe met een zeer zwaar einde, maar je bent er! In Sienna en dan ook nog met een extra dag. Mooi man en geniet daar met volle teugen van 😊🍷🍽️

Nelis 2023-05-09 18:39:07

Mooie dag dus gehad. Lekker een dag extra genieten in Siena. Veel plezier ennhopelijk valt het weer een beetje mee. Kan spoken in Italië!!

Jan R 2023-05-09 18:46:31

Geniet van je vrije dag Frans, we vinden je foto's weer prachtig.....groetjes!!!

Nicole en Huub 2023-05-09 18:50:42

FF rustig aan Siena is de moeite waard om 'n dagje te pauzeren.

Pierre 2023-05-09 21:25:46

Hallo Frans, ich habe gerade alles übersetzt😀 Wünsche dir auf deinem Camino viel Spaß. Sicherlich eine gute Entscheidung wegen dem Gewitter,Siena ist ja schön um eine Pause einzulegen auch wegen deinen Blessuren😵‍💫 Buen Camino☺️

Anja Maurer 2023-05-10 08:29:47

Weer prachtige foto's en reisverslag. Sienna is zeker de moeite waard om een pauze in te lassen, zeker het prachtige Placa a Campo. Wel oppassen dat je er geen paarden tegen komt.😁 Goed herstel voor je blaren.