Een veerpont van België af

Nederland, Berg aan de Maas

Vandaag was het qua weer veel beter dan gisteren. Als het zonnetje doorbrak was het heerlijk. In open velden kon het echter flink waaien. Het is echt een hele rustige route die ik loop. Dat zal komen omdat er geen bewegwijzering is. Ik heb mijn boekje waarin de route staat en daar moet je het mee doen. En dan heb je soms van die momenten waarbij de beschrijving niet duidelijk is en dan moet je vooruitdenken. Welke richting moet ik eigenlijk op.. Maakt het ook weer wat spannend, beetje zoals we vroeger speurzoeken deden.
De dag begon heel erg leuk. Nauwelijks vertrokken en toen sprongen 2 jonge reeën vlak voor mij over het pad en sprongen rond als jonge veulentjes. Halverwege heb ik ook iets heel triest gezien. Bij een boerderij was een paard door de afrastering gebroken en lag roerloos op de grond. De eigenaresse zat in tranen bij het paard. Gelukkig waren er nog mensen bij. Zo triest..
Maar de route vandaag. Er stonden 26 km op het programma en het was niet zo mooi als gisteren, maar toch zeker de moeite waard. Het wordt nu allemaal wat vlakker en dat is heel anders.
In Meerssen moest ik over de Markt en daar was me toch een feest gaande ( half 10 ‘s-morgens). Terrassen zaten bomvol en er speelde live muziek. Arme kerkgangers 😉
Vanaf Meerssen tot aan Elsloo heb ik eigenlijk alleen door bos gelopen. Bergop, bergaf, trappen omhoog, trappen omlaag. Zwaar, maar wel een prachtig bos.
Na Elsloo, waar ik lekker geluncht heb op een terras, was het hoofdzakelijk open paden langs kanaal en Maas. De wind ging daar goed te keer. Na Urmond nog een stukje door het dorp en nu ben ik een klein hotelletje tegenover het veerpont dat ik morgenvroeg nodig heb. Dan ga ik naar België. Gelukkig is het park Hoge Kempen weer open, dus ik kan met een gerust hart op zoek naar Rambo.
In tegenstelling tot gisteren krijg ik het eten nu naar de kamer gebracht. Op de vraag of ik er graag een half litertje bij wil hebben heb ik maar ja gezegd. Je moet wat, hé
Tot morgen.

Nu ff beentjes hoog en laat het je smaken. Fijne middag nog en hopen dat het weer morgen ook weer meespeelt. Maar ik ben er bang voor☔️. Alvast succes morgen😉

Elly 2021-05-23 15:11:17

Dit wordt wel een totaal ander soort route dan die naar Santiago de Compostela, maar toch heel interessant om een omgeving eigenlijk zo dichtbij te bekijken; ook voor mij, maar dan via de foto’s😁😁. Hoop dat je een beetje goed weer houd👍👍

Ría Hoffschlag 2021-05-23 15:52:11

Wat leuk Frans om jouw verslagen weer te lezen. Hoop dat het morgen meevalt met het weer. Geniet van je half litertje. Groetjes,

Janneke 2021-05-23 16:13:00

Nu lekker uitrustenden die halve liter, die heb je zeker verdiend na die kilometers.

Carola Drieman 2021-05-23 16:18:55

Lekker gewandeld weer. Half litertje verdiend.

Wiel 2021-05-23 17:19:49

Weer prima gedaan Frans. Die Gans kom je ook overal tegen.;) Nu lekker uitrusten en genieten van die halve liter. P.S. Doe Rambo morgen de groeten.')

Harry van Aalst 2021-05-23 17:45:32

👍🍺👣

Maud 2021-05-23 19:48:55

Hoi Frans…leuk alternatief…had ik nog nooit van gehoord. Ik ga op zoek naar de route.

Amalia 2021-05-23 19:54:09

Mooi genieten zo van de natuur. Mooi om jou te volgen. Tsja die halve liter heb je wel verdiend.🍺

Jan Rolleman. 2021-05-23 20:08:02

Hoi Frans, maak je maar geen zorgen, tijdens de mis in Meerssen was het stil, pastoor was eventjes langs geweest 🤣 Wat triest met dat paard, zo zie je dat vreugde en verdriet kort bij elkaar liggen. Laat je het halve litertje goed smaken.🍺

Saskia 2021-05-23 20:17:43

Toppie gedaan Frans. Nu lekker uitrusten met een pintje. Proost!

Karin en Theo 2021-05-25 15:54:58

Zo dichtbij en nooit geweten dat deze kant van Limburg ook heel mooi is. Mooie foto's Frans en ben blij dat je dit met ons wilt delen. Toppie. Gruss, Silvia