Etappe 22 (daar gaan we weer)

Spanje, Villar de Mazarife

Ik heb een heerlijke rustdag gehad in Leon. Weinig gedaan, alleen wat rondgeslenterd door de stad. Toen ik zat te eten op het terras kwamen vele bekenden langs waarmee ik onderweg kennis had gemaakt. Vele groeten dus en veel gesprekken hoe het zoal ging. Velen namen ook een rustdag in Leon, sommige zelfs 2.
Vanmorgen opgestaan en tja, dan moet je weer aan de bak. Ik voelde me goed en dus nadat alles ingepakt was op weg. Vandaag stonden 21 km op het programma. Eerst nog een stuk door de stad en dan moest ik een beslissing nemen. De route volgen en langs de drukke weg blijven lopen of de Alternativo pakken. Die gaat over het platteland maar is wel 5 km langer. Toch maar de laatste optie genomen want dat loopt toch wat prettiger. Al lopende merk je dat we langzaam maar zeker het platte land weer gaan verlaten en de heuvels weer opzoeken. Kan ook niet anders want over een paar dagen staat het hoogste punt van de Camino eraan te komen, het Cruz de Ferro. Maar dat komt later deze week.
Ik liep vandaag sneller dan verwacht want rond 12 uur had ik mijn doel al bereikt.
Komt goed uit, had nog wat was te doen en ik moet goed rusten voor morgen. Dan zal ik 30 km moeten lopen.
Met de opgekomen warmte is het nu opletten voor blaren. Vandaag weer eentje erbij gekregen. Hij is aan een teen dus ik hoop dat dat wel goed komt.
Nu lig ik in een hele oude Albergue. Niet de schoonste maar wel heel gezellig. Och, je moet je een Bertje aanpassen, lukt dat best πŸ˜‰
Voor nu weer toedeloe en duim morgen maar voor me.

Fijn dat het weer nu goed blijft Loopt toch een stuk prettiger Alleen due blaren, maar toch niet helemaal te vermijden Fijne rustige middag en succes morgen maar weer!!

Elly 2017-05-22 13:42:38

Frans, Citaat: Och, je moet je een Bertje aanpassen, lukt dat best. Leuk dat je aan me denkt. Succes verder Frans! Ik vertrek morgen naar Curacao en verwacht daar iets minder te lopen dan jij!

Bert 2017-05-22 13:44:02

Fijn dat je met een rustdag je tandvlees weer wat opgepoetst hebt en dat het vandaag weer voorspoedig ging! De boodschap aan Ralf is doorgegeven ;).

Sabine 2017-05-22 13:44:13

Mooi om te lezen dat de rustdag je goed gedaan heeft. Succes met de etappes die gaan komen. Ik blijf je berichten met heel veel plezier lezen.

Hans 2017-05-22 13:51:50

Ondanks alles, zie jij er toch een stuk beter uit dan die meneer op foto 6; hij heeft zekers nog méér blaren, want hij heeft z'n schoenen al uit 😝 Succes voor morgen πŸ‘πŸ‘žπŸ‘ž

Marianne 2017-05-22 14:00:36

Goed te lezen dat je goed bent uit gerust. Loop vandaag met je mee maar dan wel in de Limburgse Heuvels. Succes voor de lange etappe van morgen. πŸ˜ŽπŸ‘

Harry 2017-05-22 14:16:36

Fijn Frans dat je je na de rusdag wat fitter voelde. Heerlijk die mooie blauwe lucht met zon, hopen maar dat dat zo blijft, je weet het maar nooit daar.Prachtige foto's!! En morgen tjeetje....wat een afstand. Nou veel sterkte en hopen op niet nog meer blarenπŸ€πŸ€πŸ€πŸ™‹πŸΌ

Ria 2017-05-22 16:12:49

Dat heb je hem snel gelapt vandaag. Veel succes voor morgen en hopelijk niet meer blaren.

Saskia 2017-05-22 19:42:19

Wist niet dat er in Spanje ook een stad naar mij vernoemd is.

Leon 2017-05-22 21:28:31

Hoi Frans, leuk om je reisverhalen te lezen. Wat doe je het goed! Respect hoor ....al die afstanden lopen iedere dag. Heb je een steentje van thuis meegenomen voor Cruz de Ferro ?