Mooi, leuk maar wel zwaar

Italië, Gambassi Terme

Gisteravond nog lekker wezen eten in San Miniato. Simpel maar lekker met een paar wijntjes erbij ( moet goed slapen).
Daarna nog een beetje rondgelopen maar zoals altijd vroeg naar bed.
Vanmorgen zag het er weer goed uit. Lekker weertje, lichaam voelde goed, dus gaan.
Het was een pittige etappe van ongeveer 25 km die steeds heuveltje op en heuveltje af was. En sommige heuveltjes waren heel erg pittig.
En wie zie ik opeens lopen? De Fransman van gisteren. Hij zei op zijn stenenkool Engels: Are you stil alive? Er liep nu nog een Fransman bij en hij vertelde hem het verhaal en zei dat ik folle was. Blijkt gek te zijn.
Vandaag kwam ik overigens steeds dezelfde mensen tegen. Het Nederlandse stel, de Fransman uiteraard en een vrouw die steeds met een vuurrood hoofd liep.
Ongeveer halverwege was de eerste plek waar je kon zitten en drinken (uit een kraan). Dat was het. Geen cafe, geen winkel, alleen een kraan. Gelukkig had ik van alles bij me zodat ik het wel redde. En onderweg zijn ook nog ehbo- kastjes voor de hoge nood.
Later op de dag zat ik lekker uit te hijgen op een bank toen de vrouw met rode hoofd aan kwam en bij me ging zitten. We hebben lekker wat gekletst. Zij komt uit Quebeck en heet Cynthia. Zij liep toen verder maar ik heb haar nog verschillende keren ontmoet bij rustpunten. We spraken af dat we op het eindpunt een flinke pot bier samen zouden drinken. En dat hebben we ook gedaan. Ondertussen druppelde ook de andere pelgrims binnen en al snel vormden we een grote groep. Heel gezellig.
Net heb ik nog snel de was gedaan want ik heb een kamer met zo’n echt Italiaans wastouw aan het raam met zo’n katrol zodat je de was kan opschuiven.
Was nodig want ik was bijna door mijn truitjes heen.
Zo dat was het voor vandaag. Voor geïnteresseerden heb ik eens het hoogtekaartje bijgevoegd. Leuk om eens te zien waarom ik af en toe hijg als een oud paard. Tor morgen.

Top gedaan Frans! Ik had het kaartje gisteren al van je gezien, ik dacht maar steeds als dat maar goed gaat vandaag. Maar “ you did it” 💪💪 Weer prachtige foto’s, puur genieten. Succes voor morgen 😘

Marianne 2023-05-06 16:53:20

Ziet er mooi uit Frans

Inge 2023-05-06 16:55:36

hoi Frans, een prestatie hoor, ga door en laat ons genieten van de mooie foto's.

erwin dibbets 2023-05-06 16:58:13

Topper, dat heb je weer goed gedaan. Ook leuk dat je steeds wat aanspraak hebt. 👍

Saskia 2023-05-06 17:37:14

Kin allein meh zegke petje aof. Super knap wat ste deis 👍😘

Maud 2023-05-06 17:38:15

Goed bezig. Je bent een topper. Hele mooie foto's heb je weer gemaakt. Leuk ook al die nieuwe mensen ontmoeten. Veel succes voor morgen. Verheug me op het verslag

Marlies 2023-05-06 17:53:26

Met zoveel mede-reizigers wordt het een plezante tocht en verdwalen zit er oom niet meer in. Ga zo door Frans!

Frans van M 2023-05-06 18:17:09

Geweldige uitzichten op de foto’s!! Rust lekker uit en succes voor morgen….

Elly 2023-05-06 18:32:57

Wat een avontuur blijft het. Prachtige omgeving met die cipressen en die talrijke heuvels. Maar pittig om te lopen. Petje af hoor. Veel wandel plezier. Groetjes.

Katja en Alex 2023-05-06 19:12:13

Goed bezig Frans en wat een mooie foto’s weer.

Carola 2023-05-06 19:31:48

Aardig wat hoogtemeters gehad vandaag!! Veel plezier morgen!!!

Tom 2023-05-06 21:50:03

Wat een feest om je reisverslagen te lezen Frans! En ik vind de foto’s die je neemt ook zo bijzonder. Dat is ook een gave, om alles zo vast te leggen. De foto met de hert van takken vind ik ook weer zo’n mooi en bijzonder plaatje. Succes morgen!

Carola Delea 2023-05-06 22:55:26

Tja dat is zeker zon nu en dan klimmen, maar het is je weer gelukt vandaag. Wat leuk en gezellig zeg om met zo’n hele groep internationale pelgrims te zitten. Hoop wel dat je wasje droog is morgen als je weer verder moet😂😂

Ria Hoffschlag 2023-05-06 23:38:48

Een zeer mooie streek en zeker heuvelachtig. Tempo aanpassen en genieten van de prachtige uitzichten. Succes weer vandaag.

Harry 2023-05-07 08:56:59

Iech geneet vaan dien verhaole en foto's, top! En dddddooooorrrrr

Jacqueline 2023-05-07 09:52:34

Zo Frans dat doen maar weinigen jou na van leeftijdgenoten..... Knap hoor. Hoop dat de was droog is en succes bij de volgende tocht. Groetjes