Etappe 12 (zwaar, nat en koud)

Spanje, Barrios de Colina

Vandaag stond een zware etappe op het programma. Niet alleen 24 km lang maar bijna de hele dag bergop. Als toetje mag je dan nog Montes de Oca op. Vroeger was het hier berucht vanwege de vele struikrovers die de pelgrims overvielen. Vandaag gelukkig niet. Trouwens, ondanks alles toch een beetje een thuiswedstrijd. Montes de Oca betekent namelijk Ganzenberg.
Hier gingen we dus weer 250 m omhoog op 5 km waarbij het af en toe heeel steil ging. Riep herinneringen op ๐Ÿ˜‰
Uiteraard heeft de regen deze keer niet ontbroken. Zoals voorspeld gingen rond 11 uur de sluizen open en gelijk kwam een forse wind op. Iedereen hielp elkaar met het gevecht met de wind en de poncho. Poncho aandoen in storm is niet makkelijk.
Dan zwoeg je dus maar verder en na een tijdje zie je midden in het bos een vrouwtje met een kraampje met fruit, drinken, soep en zoetigheid. Alles voor niks, alleen vrije gave. Of je dat wel of niet doet en hoeveel is helemaal aan jezelf. De meeste mensen gooien gelukkig gul in de pot. Zo kan iets dergelijks ook in stand blijven.
Nu lig ik weer in een klooster dat door de plaatselijke priester als Albergue wordt gerund. Oud maar alles is mooi in orde. Slaapzalen van zo'n 25 man/vrouw en voldoende wasgelegenheid.
Morgen wordt het een lange trip, 29 km maar dan ben ik in Burgos. Daar krijg ik verwendag want ik hen een kamer in een hostel geboekt, helemaal voor mij alleen. Heerlijk, hoef alleen de badkamer te delen.
Vanavond eten in het klooster en dan krijg ik de beroemde knoflooksoep. Wordt dus lekker stinken.
Tot morgen.

Deze keer dus niet de eenzame fietser maar de eenzame wandelaar๐Ÿ˜Š Leuke foto Hopen op mooier weer morgen Gezellige avond alvast

Elly 2017-05-11 14:34:09

Wat een pittige dag Frans. Nog een Ganse gescoord voor bij de Knoflooksoep. ;) Succes morgen voor die lange etappe.

Harry 2017-05-11 14:38:57

Oei die regen en storm is niet fijn, je bent een sterke doorzetter, de complimenten. Fijne avond en rust goed uit.

Saskia 2017-05-11 14:40:22

Zwaar Frans, Zwaar maar petje af. Alhoewel, houdt het petje maar op met die regen! Morgen zal je wel alleen lopen na die knoflooksoep denk ik.

Bert 2017-05-11 14:47:29

Bikkel! Gelukkig niet opgestegen met die grote poncho. Mooi geschreven weer, leuk om te lezen. Succes alvast met de lange etappe morgen. Zet 'm op! PS Met de geur van knoflook en wandelsokken in zo'n slaapzaal zul je vast vroeg knock out zijn.

Margje 2017-05-11 15:03:14

Wouw, super en respect hoor, toch al twaalf dagen door weer en wind en bergen trotseren, helemaal klasse, ga zo door, en succes voor morgen, en die knoflook zal de pret niet drukken, word hooguit een gezellige meur als meerdere dit eten ๐Ÿ˜‚

Lei 2017-05-11 16:31:03

Knap hoor om dit onder die omstandigheden elke dag te doen. In ieder geval zul je morgen geen last hebben van vampieren na die knoflooksoep :-

wibo 2017-05-11 18:15:39

Poefffffff, wat een afzien vandaag. Wat leuk en verrassend trouwens dat stalletje. Hmm lekker soepje genomen zeker? Enfin ga lekker uitrusten vannacht, alhoewel met 25 snurkers op een zaal๐Ÿค”๐Ÿ™„๐Ÿ˜ณ. Morgen een lange wandeling, ik hoop dat je een beetje de stad Burgos kunt bekijken, ben daar diverse keren (ca. 30-32jaar geleden) geweest, is zeer de moeite waard. Hoop dat het droog blijft morgen, veel wandelplezier(?).๐Ÿ‘๐Ÿ˜„๐Ÿ™‹๐Ÿผ

Ria 2017-05-11 18:41:35

Wij hebben respect voor je Frans in wind en regen veel berg op en dan morgen een wandeltocht van 29 voor de boeg.Wij hopen dat het weer een beetje mee zit.Geniet morgen van je eigen kamer.Succes morgen