Jammer van het weer

Italië, Viterbo

Vandaag was een lekkere tussendag. Niet veel kilometers (18km) redelijk vlak dus eigenlijk een beetje een walk in the park. Maar ja, mistig, koud en nat. Dat wil je dan niet hebben. Toch eerst nog naar de top van Montefiascone geklommen voor mooie plaatjes en vervolgens beginnen aan de afdaling. Lekker breed pad dus ik kon slalommend naar beneden. Meer meters maar minder belastend voor je bovenbenen. Daarna begon het vlakke gedeelte en dan valt er eigenlijk heel weinig te zien, zeker omdat er ook nog flinke mist was. Hoogtepunt was de wandeling over de oude via Cassia, de oorspronkelijke Romeinse weg.
Maar lekker doortrampelen. Er zou vandaag helemaal niks onderweg zijn om te eten, te drinken of om water bij te vullen. Was dus goed beladen met van alles. Maar ja, zou wel leuk zijn als er dan wel ergens een bankje, een muurtje of wat dan ook zou zijn. Niks, nada, noppes. Omdat alles nat is kun je ook niet aan de kant gaan zitten, dus maar door. Onderweg veel water drinken en een broodje opgepeuzeld.
Onderweg me wel gerealiseerd dat brandnetels hier veel groter zijn dan bij ons. Groter dan mij is geen uitzondering. Fotootje ervan gemaakt.
Nu ben ik het drukke Viterbo. De oude stad zou mooi zijn. Daar ben ik nog niet. Zit nu lekker op een terras met cappuccino en panini. Lekker.
Morgen ga ik weer verder. Tot dan.

Die cappuccino en die panini heb je dan ook wel verdiend. Ook lekker om bij op te warmen. Doe lekker rustig aan vandaag en succes weer morgen !

Brenda 2023-05-17 14:48:22

Mooie wandeling weer, Frans, zo te zien op de foto's! Je bent niet de enige die het in Italië niet treft met het weer. De Giro heeft er ook last van en de F1 gaat zondag niet door. Hopelijk snel beter weer en weer succes morgen!

Aad Adams 2023-05-17 14:49:50

Fatti una birra più tardi, te lo meriti!

Peter R. 2023-05-17 15:04:51

Idd jammer van het weer, maar gelukkig niet zo bar en boos als in noord Italië, met die overstromingen. Mooie plaatjes weer. Warm en droog lekker op en geniet van een rustige middag/avond. Hopelijk wat zon morgen🌞

Elly 2023-05-17 15:09:37

Volgens mij is Rome nu niet ver meer. Succes Frans 👍🏻😄

Carola Delea 2023-05-17 15:18:54

Weer een toffe prestatie. Dan heb je zeker een Panini en Cappuccino verdiend. Gelukkig niet zo een noodweer als elders in Italië. Succes weer morgen.

Harry 2023-05-17 15:43:41

Nou Frenske, je slaat je er goed doorheen. Alle weertypen heb je al gehad. Foto met sneeuw komt nog ?? Fantastische foto's.

Gerard Dreesen 2023-05-17 16:44:27

Wat jammer dat het weer zo tegen zit. Dat zou je toch niet verwachten. Ik hoop dat het morgen wat beter is. Een mooie Hemelvaartsdag morgen!!

Janneke 2023-05-17 17:53:07

Het is wel prachtig, met mooie vergezichten waar je daar loopt. Veel succes morgen. 👍

Saskia 2023-05-17 19:06:36

Mooie foto’s weer. Succes morgen en hopen op het zonnetje!!!

Tom 2023-05-17 19:45:40

Mooi Frans. Ondanks het weer heb je mooie plaatjes geschoten. Je had verslaggever moeten worden🙂 En wat een mooie distels😁 Ik denk, als ik het zo lees, dat je thuis geen trek meer hebt in een panini😆. Succes en tot morgen.