Etappe 32 (een leuke wandeling)

Spanje, Palas de Rei

Voor vandaag heb ik me een kamertje in een pension gereserveerd. Nadat ik enkele nachten wat minder geslapen heb, vond ik dat wel verdiend.
Dus, heel vroeg vertrekken was ook geen noodzaak. Mijn bedje is besteld 😉
Gisteravond nog even naar de kerk van Portomarin geweest. Het dorp is overigens helemaal opnieuw opgebouwd nadat het oude dorp in het stuwmeer is verdwenen. Alleen de kerk hebben ze steen voor steen afgebroken en opnieuw opgebouwd. Op de zijkant van de keel zie je nog de nummering van de stenen staan. Knap staaltje werk. Vandaag stond een wandeling op het programma waarbij net name in het begin wat heuvels op en af klaar stonden, maar allemaal heel goed te doen. Het waren zo'n 25 km. Het landschap begint weer helemaal te veranderen. De bergen hebben we nu echt achter ons gelaten. Maar ja, hiermee verdwijnen ook langzaam naar zeker de mooie plaatjes. Het landschap lijkt heel veel op elkaar. Soms denk je dat je gewoon door het heuvelland loopt. Lijkt er wel op.
Ongeveer halverwege ontmoette ik Filip, een Belgische wandelaar. We hebben wat gekletst bij een bar en hebben de rest van de weg samen gelopen. Heel prettig gezelschap en we hebben ongeveer dezelfde pas erin. Filip ligt nu in een Albergue en ik dus in een hostel. We proberen morgen weer samen te lopen. Leuk!!
Onderweg kwamen we ook naar een Californisch gezin tegen die de Camino lopen met hun baby (in kinderwagen). Ik mocht een foto van ze nemen. Heeeel knap.
Lopen met een Belg kan nuttige informatie opleveren. Ik heb nu geleerd dat ik TriTra moet drinken als ik thuis ben.
Wat is dat zul je denken. Nou, neem een fles Westmalle trappist en neem een fles Westmalle triple. Schudt van elk de helft van de fles in een glas en voila: TriTra. Schijnt een voltreffer te zijn en ga ik zeker proberen.

Dan nog heel even over mijn t-shirt. A: het verhaal is waar. B: ik heb het gewoon enkele dagen geleden ergens laten liggen. C: het sjaaltje heb ik gewoon gekocht omdat ik keelpijn had. Enige overeenkomst met de Radler-commercial is dan ook uit de lucht gegrepen.
Als jullie die kleine hadden gezien die mijn shirt droeg was dat wel duidelijk 😂

Nou, morgen ga ik op weg naar Arzua, zo'n 28,5 km. Wordt dus weer wat langer lopen. Maar het einde komt in zicht, dus niet zeuren.
Tot morgen.

och Frans, laot ze toch L...... ;-) Geneet vaan d'n "luxe" slaopplaots en succes mèt de letste km's!!!

maud 2017-06-01 14:53:00

Hoi Frans leuk bericht en natuurlijk ook de foto"s die zijn heel mooi. Maar toch, zoals je al aangeeft nadert het einde van de Camino !!!! geen leuke berichten meer en ook de foto's zal ik missen. Dus realiseer je wel dat er bij het thuisfront een grote groep is die dadelijk in een spreekwoordelijk zwart gat valt. Laat dan die laatste dagen je inspiratie opleveren voor een toekomstige BLOG .

Alex 2017-06-01 15:11:35

Nou die tri tra lijkt mij een geweldige combinatie. Ga ik denkelijk ook eens uit proberen. Nu lekker uit rusten en vannacht heerlijk slapen. See you tomorrow. ;)

Harry 2017-06-01 15:11:36

@ Alex: menigeen naast Frans valt in een zwart gat. Het is toch steeds weer een uitkijk-mail in de middaguren. Wat betreft de Radler- commercial: toch héél scherpzinnig opgemerkt ( zeker als je bedenkt, dat jij juist diegene was, die er iedereen op attendeerde 😂). Ik zie dat je weer bij je (rijke) oom langs bent gegaan 😝Hopelijk alles goed met hem?! Geniet van je goede slaapplek, zorg goed voor je keel en voor morgen een leuke trip met je Belgische vriend. Ik zal de genoemde biertjes alvast in huis halen.....

Marianne 2017-06-01 15:30:19

Logisch dat lopen met een Belgische wandelaar leuk is, alle Belgen zijn leuk, niet waar, en al zeker om mee te wandelen of te werken :):):) Leuke drogredenering over het t-shirt. Wie gelooft wordt zalig. Veel plezier met de laatste kilometers.

Christ 2017-06-01 16:55:24

Frans, Het is trip-trap. Tri tra zeggen wij pas nadat we enkele van deze godendranken genuttigd hebben.

Filip 2017-06-01 17:26:25

Een van de vorige schrijvers heeft echt gelijk: die dagelijkse berichtjes ga ik echt missen... Ook ontwenningsverschijnselen? Geniet van een goede nachtrust en weer succes morgen. Denk aan je spieren💪

Elly 2017-06-01 17:27:45

Filip heeft gelijk, het is triptrap 😂

Frans 2017-06-01 17:53:25

Nonk frans, ik wil nou niet gaan zeuren, maar was het opgevallen, als je zo'n FG plaat eraf had geschroefd, voor thuis op de voordeur? 😂😂😂

Lei 2017-06-01 20:17:18

Leuk hoor die wandeling in een gebied wat op het heuvelland lijkt. Kun je alvast wat wennen😉 Slaap lekker in je hostal en voor morgen veel plezier met je Belgische vriend zonder de triptrap🍻😂🙋🏼

Ria 2017-06-01 21:04:52

Bijzondere verhalen en prachtige foto's Frans. Wat een belevenis! Top! Suc6 met de laatste km🚶🏽🏃🏻🚶🏽🏃🏻

Raymond 2017-06-01 21:10:19

Mooie foto's en weer een leuk reisverslag. Had je dat sjaaltje om je oren, dat je Tri Tra i.p.v. Triptrap hebt verstaan?😂😂😂😂 Fijne wandeldag morgen voor jou en Filip!💪

Marlene 2017-06-01 23:15:18

Ha neef, Zwarte gaten theorieën en jaloerse commentaren.......ik vind jouw bloglezende redacteuren wel scherpzinnig uit de hoek komen aangaande Koreaanse XXl dragende vrouwtjes. Mooie club mensen! Lijkt me gezellig om samen eens een keer aan de trilala te gaan in een Maastrichts café!

Frans 2017-06-01 23:25:11

De laatste loodjes...... Zal het gaan missen. Ook de reacties van vrienden en familie. Succes en geniet van de Tritra......Frans je bent een held.